topNotif

خنده و خنداندن را جایگزین غم کنید

1531 بازدید
30 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

خنده و خنداندن را جایگزین غم کنید

کلمه غم متضاد کلمه شاد و غمگینی ضد شادی است. غم همانند بقیه هیجانات انسان یک امر طبیعی است. غمگینی حالتی است که به خاطر وجود هیجان غم در جسم به عنوان معلول آن ظاهر می شود. در فرهنگ عامه غم را مترادف با غصه و اندوه به کار می برند و همه این ها حکایت از این دارد که رفتار شخص یک رفتار طبیعی و نرمال نیست. در این هنگام فرد قیافه ای عبوس و گرفته دارد و در خود فرو می رود. توانایی تصمیم گیری از شخص غمگین سلب شده و احساس می کند سردرگم و کلافه است. شادی در چهره شخص غمگین دیده نشده و به راحتی قادر به خندیدن نمی باشد که بعضی ها به غلط می گویند : فلانی افسرده شده است در صورتی که افسردگی با غمگینی تفاوت دارد.

تفاوت غمگینی با افسردگی چیست ؟

غمگینی یک حالت رفتاری موقتی و طبیعی است بنا به عللی بر وجود شخص عارض می شود و او را برای چند دقیقه یا ساعتی به عالم درون خود فرو می برد. این حالت می تواند عوامل بیرونی مثل بی احترامی به شخص، اهانت یا توهین به ساحت فرد، شنیدن خبر ناگوار، اندیشه به آینده نامعلوم و … داشته باشد و یا برخاسته از تفکرات نامناسب، توقع بیش از اندازه، زیاده خواهی و یا انتظارات غیر معقول باشد، اما افسردگی نوعی بیماری روحی و روانی است که موجب اختلال در سیستم عصبی و عملکرد آن می شود.

خنده و خنداندن را جایگزین غم کنید

خنده و خنداندن را جایگزین غم کنید

افسردگی خلق و خوی فرد را آشفته می سازد و بدبینی و بی انگیزگی و ناامیدی نسبت به زندگی آینده را به ارمغان می آورد و یکی از علت های مهم آن افزایش و کاهش مواد شیمیایی خاصی در سیستم اعصاب و به خصوص در مغز است. این حالت دوام و بقایش در وجود فرد بسیار طولانی مدت تر از غمگینی است، فرد غمگین اختیار اراده خود را در کنترل دارد و هرگز به کسی آسیب نمی رساند. در صورتی که در بعضی مواقع که میزان افسردگی شدید باشد شخص بیمار اختیار هر گونه عملی را از دست می دهد و تحت فرمان اندیشه ها و تصورات ناخواسته و نهیب های غیر ارادی درونی، دست به اقداماتی غیر عاقلانه می زند.

علت های غمگینی

جدا شدن فرزند از والدین یا دو دوست از همدیگر، نا آشنایی به مسیر، آداب و رسوم، زبان و نوع رفتار مردم جایی که قصد مسافرت به آنجا را دارید، عصبانیت یا ناراحتی والدین با فرزندان و یا همسران با یکدیگر یا دو دوست، کاهش درآمد شخص و یا کمبود امنیت شغلی، مردودی و یا تجدیدی در امتحانات تحصیلی، نسبت به خواسته ای پاسخ مناسب یا مثبت نگرفتن، مرگ دوست یا عزیزی و…. از علل غمگینی هستند که همگی موقتی بوده و بعد از مدتی قابل فراموشی یا بی توجهی هستند.

 

همچنین بخوانید:  نحوه درمان افسردگی

 

راه های مقابله با غمگینی

  • توسل به اندیشه های عقلانی به جای احساسی
  • واقع نگری و پرهیز از افراط در بروز عواطف
  • توجه به ریشه ها و علت های غمگینی و یافتن راه حل مناسب برای آن ها
  • تغییر تصورات و تفکرات ذهنی خود از موضوعی به موضوع دیگر
  • مشغول شدن به مطالعه
  • پرهیز از نگاه به گذشته و افسوس خوردن برای آن
  • پذیرفتن ضعف های خود و کنار آمدن با آن ها
  • و غیره

عواقب غمگینی

غمگینی می تواند زمینه ای مساعد برای رشد افکار وسواسی و اضطراب و افسردگی باشد. چنانچه به طور منطقی، عقلانی و جدی به مقابله با آن پرداخته نشود می تواند منجر به عواقبی همچون ضعف اعتماد به نفس و خود باوری، بروز بیماری های مختلف جسمی و روحی، تحمیل هزینه های سنگین به علت از دست دادن کنترل رفتار و بروز ناسازگاری با مردم که ممکن است در پی آن نزاع و کتک کاری و اهانت وجود داشته باشد.

سعی کنید خنده و خنداندن را جایگزین غم کنید، عقلانی و منطقی تر بیاندیشید و احساسات را مدتی کمرنگ کنید تا به سلامت جسمی و روانی خود لطمه ای وارد نکنید و سریع تر به حالت عادی خود برگردید اینگونه هم خود و هم دیگران را شاد کرده و نمی رنجانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بهارنارنج را با خواص مقوی قلب و اعصاب، رفع بی خوابی های عصبی، رفع افسردگی، تسکین ناراحتی های سینه، رفع سرفه، رفع تپش قلب، آرامبخش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0