خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

3429 بازدید
07 اسفند 96
سمانه
آخرین به روزرسانی 19 بهمن 1398

اثرات درمانی و خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

در این مقاله شما را با خواص معجزه آسای آلوئه ورا در درمان بیماری ها آشنا می کنم، به هیچ وجه این مطلب از دست ندهید.

دستگاه گوارش :

عصاره آلوئه ورا به وسیله بیمارانی که از مشکلات گوارشی، بیماری های التهابی روده، ورم معده، زخم های گوارشی، بزرگی طحال، شقاق مقعد پس از جراحی، سوزش سر دل و کسانی که از بیماری سندروم روده تحریک پذیر رنج می برند استفاده می شود و مانند یک مسکن و آرام بخش است و نتایج مثبتی بر روی دستگاه گوارش ایجاد کرده است، آلوئه ورا دردهای شکمی و روده ای را به آسانی و به طور کامل از بین می برد. عرق آلوئه ورا برای حفظ، اصلاح و بهبود توازن اسیدهای معده به کار می رود.

ملین و مسهل :

اگر از آلوئه ورا به عنوان مسهل و ملین استفاده می کنید هیچ گاه از مقدار مجاز آن بیشتر مصرف نکنید زیرا تاثیر عکس دارد. طبق نظر حکمای سنتی آلوئه ورا دارای طبیعت گرم و خشک است و عصاره گیاه به صورت تازه رقیق یا غلیظ شده آن به عنوان ملین و مسهل به کار می رود. اثر مسهلی آن در روده بزرگ از قدیم مورد تاثیر و شناخت اطبای سنتی بوده است. آنتراکینون موجود در عصاره آلوئه ورا به عنوان مسهل موثر است اما ممکن است موجب گرفتگی عضلات شود.

سوهاضمه :

مصرف مقدار کم آلوئه ورا به عنوان تقویت کننده و کمک به رفع سوهاضمه خورده می شود. زمانی که این گیاه به عنوان خوراکی مصرف شود مسکن و آرام کننده معده است.

 

خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

 

کبد و صفرا :

گیاه آلوئه ورا برای معالجه برخی از اختلالات و بیماری های مزمن کبدی مفید است و بیمارانی که دچار درد کبد هستند را تسکین می دهد همچنین باز کننده انسداد و گرفتگی کبد است. آلوئه ورا تحریک کننده جریان صفرا و افزایش دهنده جریان صفراوی می باشد.

زخم معده :

عصاره آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی است و از آن برای درمان عفونت های میکروبی معده – روده استفاده می کنند. ژل آلوئه ورا زمانی که به صورت خوراکی مصرف می شود بخاطر ظاهرش به جداره لوله های گوارش می چسبد و بهبود زخم را افزایش می دهد و ترشحات اسیدی معده را کنترل می کند.

بازگشت اسید معده :

افرادی که اغلب دچار بازگشت اسید معده می شوند می توانند با نوشیدن ژل آلوئه ورا به بازگشت اسید معده پایان دهند و نشانه های سوزش معده را کنترل نمایند. همچنین از غذاهای سرخ کرده و فرآوری شده نیز کمتر استفاده کنید زیرا سبب بازگشت اسید معده می شود.

کلیه ها :

آلوئه ورا از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، برای درمان سنگ کلیه شیره آلوئه ورا را خشک کرده و مصرف نمایید. در فیلیپین شیره (ژل) خشک شده آلوئه ورا را با شیر مخلوط کرده و برای معالجه درد کلیه مصرف می کنند.

دستگاه تناسلی :

آلوئه ورا برای درمان اختلالات رحم مفید است، قاعده آور و مقوی غرایز جنسی است، البته احساس درد و سنگینی در رحم و کلیه و قسمت انتهایی ران ظاهر می شود و موجب ایجاد قولنج های رحمی دردناک در هنگم عادت ماهیانه می شود و ترشح خون عادت ماهانه را افزایش می دهد و برای درمان تحریکات واژن مفید است. در آقایان محافظ دستگاه تولید مثل است.

تقویت سیستم ایمنی :

آلوئه ورا حاوی آسه مانان است که یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. احیاکننده و ضد پیرشدن سلول ها و نشاط آور است. مصرف نوشیدنی و شربت آلوئه ورا به دلیل خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت آن برای سرماخوردگی مفید است.

سرطان :

در تحقیقات بسیاری خاصیت درمانی آلوئه ورا علیه سرطان ثابت شده است، ژل این گیاه رشد تومورهای سرطانی را متوقف و آن ها را از بین می برد. ژل آلوئه ورا برای درمان سرطان پستان و کبد بسیار نافع است همچین افرادی که شیمی درمانی می کنند می توانند با مصرف ژل آلوئه ورا تهوع حاصل از شیمی درمانی را کاهش دهند.

 

همچنین بخوانید:  نحوه استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو 

 

تقویت کننده و مغذی :

برای ورزشکاران شربت و نوشیدنی آلوئه ورا یکی از بهترین نوشیدنی هاست زیرا سرشار از مواد مغذی است. خوردن ژل آلوئه ورا به تنهایی به صورت خام برای ارتقای عمل بافت های تشکیل دهنده اندام های بدن را بیشتر می سازد و در مقابل سایر افراد مزیت اکسیژن رسانی را به بدن آن ها بیشتر می کند.

ژل آلوئه ورا دارای اثرات بسیار زیادی بر بدن ورزشکاران است البته توجه داشته باشید با مصرف اندک آن خواص زیادی نصیبتان نخواهد شد سعی کنید مصرف ژل آلوئه ورا را بخشی از رژیم غذایی خود کنید می توانید ژل آلوئه ورا را به قطعات ریزی تقسیم کرده و درون نوشیدنی های مختلفی که مصرف می کنید بریزید و آن را بنوشید. این گیاه مقوی بینایی و تقویت کننده عمومی بدن و حواس پنج گانه آن است.

آلرژی و بیماری های تنفسی :

عصاره آلوئه ورا برای تحریک و تنظیم سیستم ایمنی و تقویت قوای عمومی بدن به کار می رود و نشانه های آلرژی و عفونت های تنفسی را کاهش می دهد. برای تسکین سرفه نیز نافع است می توانید ژل این گیاه را با عسل مخلوط کرده و مصرف نمایید همچنین عصاره آلوئه ورا برای معالجه آسم مفید است.

نوسازی بافت ها :

ژل آلوئه ورا عمل بافت ها را در سطوح سلولی ارتقا می بخشد و به بافت های مناسب و خوب زندگی و قدرت تازه می دهد.

کم خونی و گردش خون :

ژل آلوئه ورا ضد کم خونی و خون ساز است همچنین دارای خاصیت تصفیه کنندگی خون و متوقف کنندگی خون ریزها نیز می باشد، برای تصفیه خون می توانید قسمتی از گیاه را بجویید همچنین با مصرف ژل این گیاه خون کثیف و عاری از اکسیژن را می توانید به خون تمیز، صاف و روان و سرشار از اکسیژن تبدیل نمایید.

تنظیم قند و چربی های خون :

مبتلایان به بیماری قند می توانند با مصرف این گیاه قند خون خود را کنترل کنند مصرف ژل آلوئه ورا به بیماران دیابتی توصیه می شود. آلوئه ورا ضد چربی خون، اوره و پایین آورنده کلسترول خون می باشد. در تحقیقات بسیاری آلوئه ورا را دارای خواص ضد دیابتی و تثبیت کننده قند خون می دانند.

زمانی که ژل آلوئه ورا به رژیم غذایی افزوده شود یک کاهش معنادار در سطح قند خون ناشی از دیابت، چربی های کل، تری گلیسیریدهای سرم خون ایجاد می کند. هنگامی که ژل آلوئه ورا به طور ژل خوراکی مصرف می شود کیفیت خون را بهبود می بخشد.

زغال اخته داروی کاهنده قدرتمندی برای کلسترول است بنابراین استفاده از آن همراه با آلوئه ورا به عنوان دو ماده کاهنده کلسترول یک ایده هوشمندانه است. آلوئه ورا یک ماده خوراکی سالم است که بسیار سالم و ارزان است و اثر فوق العاده ای بر بدن دارد که با متلاشی کردن گلبول های چرب در متعادل کردن وزن و لاغری موثر است.

خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

فشار خون :

آلوئه ورا فشار خون بالا را کاهش می دهد و مصرف مداوم عصاره یا کپسول آلوئه ورا باعث کنترل و تنظیم فشار خون می شود، بیمارانی با فشار خون بالا با مصرف این گیاه قادر شدند میزان داروهایشان را به نصف کاهش دهند.

قلب و عروق :

آلوئه ورا باعث تقویت عملکرد قلب و عروق و بالا بردن استقامت فیزیکی بدن می شود. همانطور که بالاتر گفتم آلوئه ورا در زمینه پاک سازی و اکسیژن رسانی خون بسیار موثر است و در افزایش کیفیت خون اثر زیادی دارد و همچنین بر روی کاهش حملات و سکته های قلبی نیز دارای اثر فوق العاده ای می باشد. خوردن آلوئه ورا مانند افزودن یک افزودنی غیر چسبناک کاملا طبیعی به جریان خون است که از تجمع سلول های خونی با یکدیگر که یکی از علت های شایع سکته قلبی است جلوگیری می کند.

مصرف غذاهای سرخ کردنی، مصرف زیاد لبنیات، مصرف زیاد روغن ها و دیگر غذاهای ناسالم می تواند باعث تجمع توده های بزرگی در بدن شوند که جریان خون را کند و آهسته کنند که در نهایت اکسیژن رسانی به خون را کند کرده و باعث سکته شود با مصرف آلوئه ورا می توانید خون چسبناک را به خون غیر چسبناک تبدیل کرده و آن را روان و جاری نموده و در نهایت اکسیژن رسانی به راحتی انجام گیرد و باعث کاهش حملات و سکته های قلبی شود.

آرتروز یا التهاب مفاصل، درد و ورم :

اغلب مردم از خاصیت بهبودی زخم و کاهش درد آلوئه ورا بر روی پوست خبر دارند با مصرف ژل آلوئه ورا همین خاصیت آلوئه ورا را بر روی استخوان ها را هم می توان مشاهده کرد که باعث کاهش درد و تسکین ورم ها می شود. آلوئه ورا التهاب سراسری را متوقف می کند و ضد التهاب و تحریک پذیر است و درد و التهاب را کاهش داده و موجب تسریع در بهبودی درد و التهاب می گردد.

ژل آلوئه ورا حاوی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری کرده و روند بهبود را سرعت می بخشد به همین دلیل ژل آلوئه ورا را بر پشت زنانی که تازه زایمان کرده اند می مالند. آلوئه ورا همچون یک داروی بی حس کننده عمل کرده و درد ماهیچه ها و مفاصل را تسکین می دهد همچنین دارای اثر قوی سازی و سالم سازی و تسکین درد می باشد. با نوشیدن آلوئه ورا 2 بار در هفته کاهش فوق العاده ای به درد و التهاب مفاصل خود دهید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه نوشیدنی آلوئه ورا درست کنیم

 

پوکی استخوان :

آلوئه ورا حاوی تعدادی مواد معدنی از جمله بر می باشد که کمبود کلسیم را در بدن به حداقل رسانده و جذب آن را سرعت می بخشد و آن را در تمام بدن پخش می کند بنابراین از بیماری های ناشی از کمبود کلسیم مانند پوکی استخوان جلوگیری می کند.

ایدز :

در برخی تحقیقات اثر درمان کنندگی آلوئه ورا بر بیماری ایدز تایید شده است. آلوئه ورا دارای آسه مانان است که برای درمان ایدز مفید است.

چشم :

آلوئه ورا برای تقویت چشم استفاده می شود. ژل آلوئه ورا برای بیماری های مختلف چشمی مخصوصا تراخم درمان گزارش شده است. برای شستن چشم و زخم ها شیرابه آلوئه ورا را با آب مخلوط کرده و استفاده نمایید.

میکروب کش :

آلوئه ورا دارای خواص میکرب کشی، ضد کپک، ضد باکتری، ضد کرم، ضد قارچی و ضد ویروسی است. برخی از تحقیقات وجود ماده آنتراکینون موجود در شیره این گیاه را دارای خواصی همچون ضد میکروبی، ضد باکتریایی و فعالیت ضد سرطانی دانسته اند، آلوئه ورا به دلیل وجود درصد بالای قند در ژل باعث بالا رفتن خاصیت اسمزی می شود که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

سردرد :

آلوئه ورا یک درمان مفید برای سردرد است، تنها کافی است ژل آن را روی پیشانی بمالید و اجازه دهید 1 الی 2 ساعت باقی بماند و خشک شود درد شما تسکین خواهد یافت همچنین می توانید آب حاصل از برگ ها را با مقداری ماده مسکن مخلوط کرده و بر روی پیشانی بمالید تا سردردتان تسکین یابد.

خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

بیماری های لثه :

آلوئه ورا برای بیماری های لثه نافع است، مقداری پودر آلوئه ورا را قبل از مسواک زدن روی مسواکتان بپاشید این پودر سبب بهبودی لثه ها و کاهش درد آن ها و همینطور در صورت تداوم تکرار درمان بیماری های لثه می شود. همچنین با نوشیدن آلوئه ورا می توانید لثه هایتان را التیام بخشید، فقط قبل از قورت دادن مایع کمی آن را درون دهانتان بچرخانید در واقع با ژل آلوئه ورا لثه هایتان را شستشو می دهید و سبب التیام آن ها شوید. اغلب افرادی که دچار بیماری لثه هستند دارای کمبود ویتامین دی هستند می توانید به همراه نوشیدنی آلوئه ورا ویتامین دی مصرف نمایید تا درمان شما تسریع یابد.

آلزایمر :

همانطور که قبلا گفتم آلوئه ورا باعث افزایش جریان خون می شود که این افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی با مصرف ژل آلوئه ورا نیز به طبع به مغز خواهد رسید که باعث افزایش قدرت یادگیری و بالا بردن حافظه و بهبود علایم شناختی و ادرارکی در مغز می شود.

از دیگر اثرات معجزه آسای این گیاه می توان به معالجه صرع و روماتیسم، قاعده آوری این گیاه، آرام بخشی، خواب آوری، التیام بواسیر اشاره کرد. همچنین ژل آلوئه ورا در درمان ترس و هراس مفید بوده ضد تب است و کاهنده درجه حرارت بدن، به ویژه برای بانوان یائسه، می باشد. جوشانده ریشه این گیاه برای شستشوی معده، درمان سرطان ها و تومورها به ویژه سرطان معده، زگیل و سایر زوائد غیر عادی پوست نافع است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق آلوئه ورا را با خواص کاهش دهنده قندخون، ضد اگزمای اطراف چشم، برطرف کننده ترشی معده و کیسه صفرا، ضد لک و جوش صورت، ترمیم بافت پوست و درخشان کننده آن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. فرهاد .ر
    14 آذر 1402

    ممنون خیلی مفید بود
    یه سوال ازتون بپرسم من میکروب شدید معده
    وروم دارم چجوری ازش استفاده کنم؟

    • محمد حسین
      22 آذر 1402

      ژل وسط اولوراراباعسل روزی ۲ قاشق غذاخوری صبحناشتایی پشم قبل خواب

  2. کاظمی
    26 بهمن 1399

    جالب بود فکر نمیکردم یک گیاه این همه فایده داشته باشد متشکرم

    • فرشته
      24 مهر 1401

      عالی بود

      • عطارک
        25 مهر 1401

        درود بر شما

        بسیار خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است.

        شا و پیروز باشید????

        • فاطمه. ع
          9 آذر 1402

          سلام بسیار عالی، چطور مصرفش کنیم، همیشه همینطور ژل داخل برگش رو در بیاریم بخوریم؟تا چند شب ؟! چه مقدار کافیه برای هر وعده مصرف؟

0