topNotif

خواص افسنطین شیرین برای درمان بیماری ها که جالب است بدانید!

4999 بازدید
18 خرداد 00
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص افسنطین شیرین برای درمان بیماری ها که جالب است بدانید!

افسنطین گیاهی غیر بومی، معطر و چند ساله با عمری طولانی، می باشد. نام طبی این گیاه خاراگوش، درمنه و مروه می باشد ولی بیشتر به اسم افسنطین و درمنه آمده است. این گیاه به صورت طبیعی در زمین های خشک، بایر و صخره ای و همچنین در حاشیه زمین ها و گذرها رشد می کند. ساقه این گیاه مستقیم و حدود یک متر و بیست سانتی متر طول دارد که شیار دار است و به رنگ نقره ای و سبز است. این مقاله در مورد خواص افسنطین شیرین برای درمان بیماری ها می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

خواص افسنطین شیرین در درمان بیماری ها که جالب است بدانید!

خواص افسنطین شیرین برای درمان بیماری ها که جالب است بدانید!

 

خواص افسنطین شیرین برای درمان بیماری ها که جالب است بدانید!

گزارش های زیادی از بیمارانی با طیف گسترده ای از بیماری ها دریافت شده است که از چای یا پماد افسنطین شیرین استفاده کرده اند. که در ادامه به آن ها می پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی

چای افسنطین شیرین (درمنه) زمانی که سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف شده باشد و همچنین برای درمان بسیاری از بیماری های ناشی از انگل (به عنوان مثال مالاریا، بیلارزیا) موثر است.

آنتی بیوتیک

در برخی موارد که آنتی بیوتیک های معمولی تاثیری ندارند، افسنطین شیرین (درمنه) موثر است. این گیاه همچنین برای عفونت های هلیکوباکتری یا MRSA که به طور فزاینده ای اغلب در بیمارستان ها شیوع دارند و به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، نیز می تواند مفید باشد.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با خواص گیاه افسنتین

 

بهبود وضعیت عمومی سلامتی

طبق تحقیقات انجام شده چای افسنطین شیرین (درمنه) وضعیت عمومی بدن را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد، به ویژه در مردان مسن بالای 70 سال که چای افسنتین می نوشند اغلب می توانند راحت تر نفس بکشند و سردرد هایشان کمتر می شود، آن ها به طور کلی احساس بهتری دارند و نمی خواهند چای افسنطین شیرین (درمنه) را کنار بگذارند!

ایدز

در کامرون یک خانم مبتلا به ایدز کودکی داشت که مبتلا به سرطان خون و HIV بود. دکتر امیدی به زنده ماندن کودک نداشت. آن خانم درگذشت و شخصی که از کودک مراقبت می کرد به او چای افسنطین شیرین (درمنه) می داد. پس از مدت کوتاهی سرطان خون کودک درمان شد و سیستم ایمنی بدن او قویتر شد. امروز آن دختر جوان، بسیار سرزنده است و بخوبی تغذیه شده است. او به طور منظم قرص ARV و چای افسنطین شیرین (درمنه) مصرف می کند.

در مارس 2010، یک سمینار آنامد به طور انحصاری برای 20 بیمار HIV / AIDS در مالیا (تانزانیا) برگزار شد. تمام مواد لازم برای تهیه چای و پماد در دسترس آن ها بود. در پایان سمینار، همه شرکت کنندگان نهال افسنطین شیرین (درمنه) و یک بسته چای افسنطین شیرین (درمنه) دریافت کردند. وقتی این گروه یک ماه بعد دوباره فراخوانده شدند، همه شرکت کنندگان به طور قابل توجهی در وضعیت بهتری بودند، برخی وزن اضافه کرده بودند و برخی دیگر دوباره کار خود را شروع کرده بودند و بسیار مشتاق بودند، تا این روش را ادامه دهند!

درمان آرتروز

در آلمان یک خانم متوجه شد که نوشیدن چای افسنطین شیرین (درمنه) درد آرتروز وی را به میزان قابل توجهی تسکین می دهد و می گوید من چای افسنطین شیرین (درمنه) را در زمان مناسب زندگی ام کشف کردم و الان دردهای ناشی از آرتروز کاملا متوقف شده اند. همچنین یک خانم پیر کشاورز درد غیر قابل تحملی در پاهایش حس می کرد که با نوشیدن چای درمنه و استفاده از پماد افسنطین شیرین (درمنه) درد آرتروز وی تا حد زیادی از بین رفت.

درمان آسم

در اتیوپی تقریبا 100 درصد از کسانی که مبتلا به آسم بودند با چای افسنطین شیرین (درمنه) درمان شده اند و هم با روش استنشاق و هم با نوشیدن چای، از علائم آسم رهایی کامل یافته اند. (گفته شده است تقریبا 100 درصد چرا که یک بیمار واکنش آلرژیک شدیدی به افسنطین شیرین (درمنه) داشته و مجبور به قطع درمان شد.)

 

همچنین بخوانید: گیاه دارویی افسنطین

 

بیلارزیا

در اوگاندا از زمانی که مالاریا با چای افسنطین شیرین (درمنه) درمان شد، میزان بروز بیلارزیا (تب حلزون) کاهش یافته است. یک فرد مبلغ انگلیسی که مالاریا داشت و آن را با چای افسنطین شیرین (درمنه) درمان کرده بود. وقتی برای مرخصی به انگلستان بازگشت، برای اولین بار هیچ بیلارزیایی در خون او وجود نداشت.

عفونت های مثانه و مجاری ادراری

در آلمان یک خانم که به دلیل اشتباه در برداشتن سوند اغلب دچار عفونت مثانه می شد متوجه شد که این مشکل دیگر پس از مصرف چای افسنطین شیرین (درمنه) رخ نمی دهد.

زن دیگری نیز دچار عفونت مثانه بود که همیشه با آنتی بیوتیک درمان می شد. وی پس از فهمیدن اینکه این روش درمانی دیگر موثر نیست، چای افسنطین شیرین (درمنه) را امتحان کرد و پس از سه روز به طور کامل بهبود یافت.

گزارش های مشابهی از چندین مورد ارائه شده است که عفونت های دستگاه ادراری را با موفقیت درمان کرده اند؛

خواص افسنطین شیرین برای درمان سرطان

در آلمان خانمی که چندین سال پیاپی سرطان سینه و استخوان داشت امروز کاملا سالم است. او اکنون 2 سال است که روزی 4 فنجان چای افسنطین شیرین (درمنه) (5 گرم در لیتر) می نوشد. در این دوره نشانه های سرطان وی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

خانم دیگری برای سرطان سینه تحت عمل جراحی قرار گرفت. وقتی مصرف هورمون های تجویز شده را قطع کرد، سرطان دوباره بدخیم شد (سلول های خفته ای وجود داشت). وی بعد از عمل جراحی شروع به نوشیدن چای افسنطین شیرین (درمنه) کرد و رادیوتراپی بر روی بافت های زخمی اش انجام داد که باعث شد هیچ عارضه جانبی نداشته باشد. این نتایج یک تحقیق در دانشگاه توبینگن را تایید می کند که مصرف این چای، شیمی درمانی و هم رادیوتراپی را  موثرتر و مشکلات ناشی از آن ها را کمتر می کند.

تجربیات مثبت دیگری نیز در مورد سرطان ریه و روده بزرگ، سرطان خون و بافت عصبی ثبت شده است.

بریدگی و خراش

در اتیوپی هنگام کار در مزارع، افراد به ناچار دچار بریدگی و خراش می شوند. در عرض چند ثانیه مگس ها بر روی زخم های کوچک می نشینند تا تغذیه شوند و گرد و غبار را به زخم منتقل می کنند و این زخم ها به سرعت به آبسه های ناخوشایند تبدیل می شوند که به سختی بهبود می یابند. اگر بلافاصله بعد از ایجاد خراش پماد افسنطین شیرین (درمنه) استفاده شود بهبود این زخم ها خیلی سریع انجام می شود.

 

همچنین بخوانید: خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

خواص افسنطین شیرین برای درمان دیابت

در آلمان فردی بعد از نوشیدن چای افسنطین شیرین (درمنه) برای جلوگیری از بازگشت سرطان پروستات، وی مشاهده کرد که دیابتش (نوع 2) به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

همچنین یک کارگر که دیابت پیشرفته داشت و روزانه چهار بار انسولین تزریق می کرد، از وقتی که نوشیدن یک فنجان چای افسنطین شیرین (درمنه) و مصرف سه کپسول مورینگا در روز را شروع کرد، دیگر نیازی به تزریق انسولین نداشت و سطح انسولین وی کاملا تثبیت شد.

صرع

در کنگو در بیمارستان آدی با موفقیت 40 بیمار مبتلا به صرع را درمان کرده اند. حملات صرع آن ها پس از نوشیدن چای تجویز شده برای دوره درمان مالاریا، کاملا متوقف شد.

خواص افسنطین شیرین برای درمان عفونت چشم

در اتیوپی افرادی که مبتلا به عفونت چشم شده اند چشم هایشان را روزانه دو بار با چای افسنطین شیرین (درمنه) خنکی که با استفاده از پارچه فیلتر شده شستشو می دهند و علاوه بر آن چای افسنطین شیرین (درمنه) نیز می نوشند.

تب خرگوش

در آلمان یک خانم به تولارمی(تب خرگوش)  نادر اما خطرناک آلوده شده بود. این خانم بیماری را از سگش که گوشت خرگوش خورده بود گرفته بود و نوشیدن چای افسنطین شیرین (درمنه) به طور منظم منجر به بهبود قابل توجهی در سلامتی وی شد.

خواص افسنطین شیرین برای درمان نیش حشرات

در آلمان از پماد افسنطین شیرین (درمنه) برای درمان خارش ناشی از گزش حشرات استفاده می شود.

بیماری کبد

در اوگاندا یک افسر ارتش که معتاد الکل بود برای مشاوره روحی به پزشک مراجعه کرد. او برای یک روز چای افسنطین شیرین (درمنه) نوشید. صبح روز بعد دیگر لرزش نداشت و بعد از یک هفته کاملا خوب شده بود. پس از اینکه وی به مدت یک ماه هر روز یک لیتر چای می نوشید، پزشک کبد وی را بررسی کرد و دریافت که وی کاملا بهبود یافته است.

پیشگیری و درمان مالاریا

در اوگاندا مونیک آدریانس فقید یک تحقیق بسیار جالب در مورد چای افسنتین انجام داد. در این تحقیق 100 کارگر هفته ای یک بار نیم لیتر چای افسنطین شیرین (درمنه) رقیق نشده می نوشیدند و 100 کارگر دیگر چای نمی نوشیدند. از بین کارگرانی که چای می نوشیدند، هیچ کدام به مالاریا مبتلا نشدند. و آن هایی که چای نمی نوشیدند، تعداد نرمالی به مالاریا مبتلا شدند. به همین منوال، گروهی که در منطقه باتلاقی نزدیک سوروتی زندگی می کردند و حملات مالاریا در آن ها مکررا اتفاق می افتاد، شروع به نوشیدن چای کردند و دریافتند که کاملا در برابر مالاریا مقاوم می شوند.

در اوگاندا در یک مدرسه مبلغ که از چای افسنطین شیرین (درمنه) استفاده می کردند متوجه شدند که دیگر مالاریا وجود ندارد.

در آفریقای جنوبی، بیماران عاشق این روش هستند. این چای نه تنها از مالاریا بلکه از سرماخوردگی، آنفولانزا و سینوزیت نیز جلوگیری می کند.

مشکلات قاعدگی

در اسکاتلند دریافته اند که چای افسنطین شیرین (درمنه) برای دوره های قاعدگی بسیار مفید است. از زمانی که هر روز چای افسنطین شیرین (درمنه) نوشیده شود دوره قاعدگی منظم شده و هیچ PMT (سندرم پیش از قاعدگی)، حساسیت سینه و هیچ ورم شکمی وجود نخواهد داشت، خونریزی خیلی سریع شروع شده و بعد هم سریع متوقف می شود و این نشان می دهد که رحم خود را بخوبی تمیز می کند.

بهداشت دهان و دندان

طبق تجربیات و تحقیقات موجود، افسنطین شیرین (درمنه) باکتری های موجود در دهان را که باعث ایجاد پلاک و بیماری لثه می شوند، از بین می برد.

بیماری پارکینسون

در آلمان مردی که 5 سال به بیماری خود ایمنی پارکینسون مبتلا بود. طی 6 ماه هر روز چای افسنطین شیرین (درمنه) نوشید. الان نه تنها وضعیت او بسیار بهبود یافته است، بلکه او کاملا احساس سلامتی می کند.

 

خواص افسنطین شیرین در درمان بیماری ها که جالب است بدانید!

خواص افسنطین شیرین برای درمان بیماری ها که جالب است بدانید!

 

مشکلات پوستی

در کامرون یک پیرمرد 67 ساله که به مدت 29 سال مبتلا به پسوریازیس ولگاریس در ناحیه پایین پایش بود و به طور متناوب کرم کورتیزون دیاونکس و دیاونت مصرف می کرد پس از مدتی فقط پماد افسنطین شیرین (درمنه) استفاده کرده و متوجه شد بیماری وی نسبت به وقتی که پمادهای کورتیزون مصرف می کرد بهتر شده است.

در فردی دیگر نیز پماد افسنطین شیرین (درمنه) باعث از بین رفتن کامل خارش شد اما قسمتی از زخم ها باقیمانده است و هنوز قابل مشاهده است.

شواهد نشان می دهد برخی از عفونت های پوستی (تشخیص داده نشده) بوسیله ی افسنطین شیرین (درمنه) با موفقیت درمان شده اند. پماد درمنه به درمان زخم های تبخال نیز کمک می کند.

اگزما

به گفته یک پزشک سوئیسی، پماد درمنه تنها چیزیست که به درمان اگزما کمک می کند. بسیاری دیگر نیز گزارش دادند که پماد افسنطین شیرین (درمنه) موثرترین درمان برای اگزما در آن ها بوده است.

می توانید از برگ های سبز تازه برای درمان زخم ها و بر روی زگیل، دو بار در روز استفاده کنید. آن ها تقریبا طی 24 الی 48 ساعت از بین خواهند رفت!

مشکلات معده

در انگلستان بسیاری از بیماران مبتلا به مشکلات مزمن معده، به عنوان مثال کولیت اولسراتیو، بیماری کرون و همچنین التهابات عمومی، خواص ضد التهابی چای افسنطین را تایید کرده اند و افسنطین شیرین (درمنه) باعث بهبود این بیماری ها می شود.

نحوه مصرف افسنطین شیرین (درمنه)

  • می توان 5 گرم برگ خشک یا پودر شده این گیاه را در روز بصورت چای افسنطین شیرین (درمنه) مصرف نمود.
  • می توان آن را با ماست، کره بادام زمینی یا خامه مخلوط کرد و مصرف نمود، زیرا چربی موجود در این مواد غذایی بدن را قادر می سازد تا مواد فعال را بیشتر جذب کند.
  • همچنین می شود این پودر را با عسل یا موز مخلوط کرد.
  • عرق افسنتین را نیز می توانید روزانه یک فنجان میل کنید. 

نکته: با توجه به تجربیات و تحقیات انجام شده، به نظر می رسد فرقی نمی کند که افسنطین شیرین (درمنه) به عنوان چای یا پودر مصرف شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

افسنطین رومی را با خواص مقوی قلب، تب بر، مدر بول، ضد کرم های لوله ای و انگل های دیگر، اشتها آور، قابض، درمان اسهال های سرد مزاج، دافع صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0