topNotif

خواص انار برای سلامتی

1840 بازدید
08 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

انار میوه پاییزه و خواص انار برای سلامتی

انار (Pomegranate) انواع زیادی دارد مانند ترش، شیرین و میخوش، گل و پوست انار قابض طبع است. انار پیشاب آور و قابض می‌باشد و برای خنکی به عنوان مفرح و جهت تصفیه خون مصرف می‌شود. گل، پوست، ریشه و میوه انار دارای خاصیت مقوی، قبض کننده و بندآورنده خون است. به همین جهت است که در اسهال و همچنین خونریزی رحم مصرف می‌گردد، چون قند ادرار را کم می‌کند و خون را تصفیه می‌کند ولی باید پیش از غذا خورده شود تا اشتها را باز کند.

خواص گل انار :

گل انار را وقتی تازه باز شده و حل شده باشد باید چید و در سایه خشک کرد، گل نر انار را که گلنار می گویند خاصیت قابض‌ آن زیادتر است و برای خشک کردن و مصارف دارویی مناسب‌تر از گل های ماده آن است. پوست ریشه انار بهترین داروی قطعی برای دفع کرم کدوست و باید صد و بیست گرم ریشه انار را در یک لیتر آب به مدت 24 ساعت خیساند و پس از آن روی آتش گذاشته و ده دقیقه آن را جوشانید و سپس هر روز سه فنجان از آن را به فاصله یک ساعت و نیم نوشید.

خواص انار برای سلامتی

خواص انار برای سلامتی

دیگر خواص انار :

انار برای تصفیه خون مناسب بوده و آب آن چون قابض است تولید یبوست می کند، هسته آن مثل هسته کلیه میوه‌ها دارای مواد سلولوزی می‌باشد که در روده حل و هضم نمی‌شود ولی حرکات روده را تحریک می‌نماید و برای رفع یبوست خوب است. پوست ریشه انار بهترین دافع کرم کدوست ولی مصرف آن عوارضی نظیر تهوع، سرگیجه، اسهال و اختلالات بینایی تولید می کند و به علاوه بسیار نامطبوع است.

خوردن انار با پیه برای معده مفید است، حضرت علی علیه السلام می فرماید : انار را با پیه آن بخورید که معده را دباغی می کند. خوردن انار دل را روشن می کند، انار وسوسه را از دل بر می دارد و خوردن انار قوه جنسی مردان را زیاد می کند. خوردن انار برای زن حامله بسیار مفید است و فرزند او را زیبا می کند و باعث رشد فرزندان می شود. غذا را هضم می کند.

حارث بن مغیر می گوید به امام صادق علیه السلام از سنگینی دل و هضم نشدن غذا در معده شکایت کردم حضرت فرمود : انار شیرین را با پیه آن بخورید که معده را دباغی می نماید به هضم نشدن غذا شفا می بخشد و غذا را هضم می کند و در اندرون انسان تسبیح می گوید.

 

همچنین بخوانید:  20 فایده دمنوش و جوشانده پوست انار

 

فراموش نکنیم :

انار بندآورنده خون است همچنین برای خونریزی رحم نافع است. انار به خاطر داشتن طبیعت سرد برای مداوای ورم های گرم داخلی مانند ورم کلیه و کبد و سایر اعضای داخلی مصرف می شود. آب انار برای افرادی که اثر زخم یا دیگر ناراحتی های معده استفراغ شدید و مداوم می کنند و هرچه می خورند بالا می آورند مفید است. افرادی که دارای کبد چرب هستند سعی کنند روزانه مقداری انار حداقل یک دانه مصرف کنند برای متعادل کردن کبد و از بین بردن چربی کبد بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر پوست انار را با خواص  متعادل کردن PH پوست، جلوگیری از خونریزی شدید در دوران قاعدگی، درمان هموروئید (بواسیر)، درمان و پیشگیری از ریزش مو و شوره سر، درمان گلو درد و سرفه، رفع چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0