topNotif

خواص انواع روغن های گیاهی

2538 بازدید
10 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با خواص انواع روغن های گیاهی آشنا شویم :

امروزه تقریبا بر همگان خواص و فواید روغـن های گیاهی مختلف روشن است و تقریبا تمامی افراد به نحوه استفاده و فواید آن ها واقف هستند، روغن های گیاهی که باعث کاهش درد مفاصل مختلف بدن، مرطوب ساختن پوست در فصل گرم و سرد، جوان سازی پوست و از بین بردن چین و چروک های پوستی و… می شوند، موارد فوق برخی از خواص روغن های گیاهی مختلف می باشد، اگر شما هم از طرفداران استفاده از روغن های گیاهی هستید این مطلب را از دست ندهید.

روغن گردو :

مصرف روغن گردو باعث رفع گرفتگی و خستگی عصب ها و تاندون ها می شود پس سعی کنید قبل از خواب از این روغن استفاده کنید و بین 10 تا بیست دقیقه نواحی خشک بدن را با آن ماساژ دهید همینطور از روغن گردو برای بهبود فیستول مقعد نیز استفاده می کنند. فیستول مقعد اصطلاح پزشکی است که به آلوده شدن بین پوست و باز شدن عضلانی در پایان دستگاه گوارش گفته می شود.

با خواص انواع روغن های گیاهی

با خواص انواع روغن های گیاهی

روغن بادام شیرین :

پوست یکی از نواحی مهم و زیبای بدن انسان ها می باشد که گاه دچار برخی بیماری ها می شود که تا حدی زیبایی و سلامت آن را تهدید می کند، اگر دچار اگزما شده یا پوست خشکی دارید که دائما دچار خارش می شود می توانید از روغن بادام شیرین استفاده کنید، این روغن برای درمان و از بین بردن ترک های پوستی نیز مفید است، پس حتما از روغن بادام شیرین هفته ای یک بار استفاده کنید تا هم پوست مرطوبی داشته باشید هم سلامت پوست شما را تقویت کرده و از برخی بیماری ها همچون اگزما و خارش و ترک پوستی خلاص شوید.

روغن خشخاش :

دائما دچار میگرن می شوید ؟ اغلب سردرد داشته و این سردرد آرامش و آسایش شما را از بین می برد؟ اطبا سنتی مصرف روغن خشخاش را برای رفع سردرد توصیه کرده اند آن ها می گویند مالیدن روغن خشخاش بر روی پیشانی برای رفع سردرد بسیار نافع است همچنین اگر دارای گوش درد می باشید می توانید یک قطره از روغن خشخاش را درون گوش بریزید تا درد آن رفع شود.

روغن کاهو :

بی خوابی یکی از مشکلات اغلب افراد است اگر در گذشته بی خوابی را به سن و سال و بیماری ربط می دادند امروز می توان گفت به این مسائل ربطی ندارد، برای درمان بی خوابی می توانید از روغن کاهو درون غذاها و سالاد خود استفاده کنید و رفته رفته خواب آرام و راحتی داشته باشید همینطور مصرف روغن کاهو باعث از بین رفتن درد و آرامش بخش می باشد به نوعی می توان گفت روغن کاهو مسکن و آرام بخش است.

با خواص انواع روغن های گیاهی

با خواص انواع روغن های گیاهی

روغن فندق :

روغن فندق برای تقویت رویش موهای مژه و ابرو بسیار مفید است پس اگر ریزش موی ابرو و مژه دارید از این روغن استفاده کنید همینطور برای نرم کنندگی و لطافت پوست نیز مفید است.

روغن بزرک :

اگر پوست شما اغلب دچار خارش می شود می توانید برای درمان این نواحی و از بین بردن خارش های پوستی از روغن بزرک استفاده کنید که تا حد بسیاری خارش شما را کاهش داده و در صورت مصرف مداوم باعث از بین بردن خارش های پوستی می شود همینطور روغن برزک برای بهبود هموروئید نیز مفید است.

خانم ها و آقایی که بسته به شغل خود مجبور هستند صبح ها زود از خواب بیدار شوند یا دارای ساعات کاری زیادی هستند و شدیدا خسته شده و این خستگی بر چهره آن ها هویدا می شود می توانند از روغن خار مریم استفاده کنند که برای شفاف سازی پوست دست و صورت و رفع خستگی و خشکی پوست بسیار مفید است، علی الخصوص در فصول سرد سال که پوست سریع تر خشک می شود سعی کنید از روغن خار مریم بیشتر استفاده کنید.

روغن کدو :

در حین ورزش، رانندگی و یا سرکار دچار گرفتگی عضله می شوید!؟ پزشکان گیاهان دارویی برای رفع گرفتگی و تورم عضلات استفاده از روغن کدو را توصیه کرده اند از روغن کدو می توانید درون سالاد و حتی حین طبخ غذا استفاده کنید تا رفته رفته گرفتگی عضلاتتان رفع شود.

 

همچنین بخوانید:  خواص دارویی روغن های سنتی و گیاهی

 

روغن بادام تلخ :

روغن بادام تلخ که می توان صریحا گفت یکی از روغن های مورد علاقه و مورد استفاده افراد مختلف است دارای خواصی همچون ضد لک، جوش و ترک های پوستی است، اگر پوستی دارید که نیازمند از بین بردن ترک های پوستی می باشد حتما از این روغن استفاده کنید.

همینطور روغن بادام تلخ را برای تقویت مو و افزایش آن هم استفاده می کنند اگر موهای کم پشت و نازکی دارید سعی کنید هر شب ریشه موها و کف سر خود را به مدت ده دقیقه با این روغن ماساژ داده سپس کلاهی بر سر گذاشته و تا صبح بگذارید بر روی سرتان بماند به احتمال زیاد روغن به خورد مو و پوست سر می رود در صورت تمایل می توانید از دوش آب گرم هم استفاده کنید.

خانم هایی که از ریزش ابرو و مژه های خود می نالند می توانند مقداری از این روغن را بر روی ابروها و مژه خود بمالند باعث تقویت موهای این نواحی می شود فقط در حین استفاده از این روغن بر روی مژه حتما دقت زیادی داشته باشید و پس از ده دقیقه مژه های خود را با آب ولرم و اندکی شامپو شست شو دهید تا چشم هایتان اذیت نشود.

با خواص انواع روغن های گیاهی

با خواص انواع روغن های گیاهی

روغن سیاه دانه :

آیا شغلی دارید که باعث مچ درد، پا درد و… می شود یا مشکلات و بیماری مفصلی دارید اطبا طب سنتی مالیدن روغن گیاه سیاه دانه را برای کاهش و از بین بردن درد مفاصل بسیار توصیه کرده اند که بسیار هم مفید می باشد، افرادی که دارای درد مفصل می باشند هر شب قبل از خواب مقداری از این روغن را بر روی نواحی دردناک ماساژ دهند تا صبح با خاصیت معجزه آسای آن و از بین رفتن درد مواجه شوند.

فراموش نکنیم :

سعی کنید از روغن های گیاهی اغلب قبل از خواب استفاده کنید علی الخصوص روغن هایی که برای تقویت مو توصیه شده اند تا مدت زمان بیشتری بر روی پوست مو و سر بمانند پس از آن می توانید از دوش حمام داغ استفاده کنید تا بوی حاصل از روغن را از بین ببرد، در حین استفاد ه از روغن های تقویت مژه حتما احتیاط داشته باشید و پس از ده دقیقه مژه هایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید تا چشم ها اذیت نشوند، در فصل سرد سال که پوست بیشتر خشک می شود از روغن های مرطوب کننده بیشتر استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گردو را با خواص جلوگیری از تصلب شرایین، جلوگیری از ریزش مو، کنترل قند خون، کنترل پسوریازیس، افزایش قدرت باروری در مردان، ارتقاء عملکرد مغزی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود کیفیت خواب و درمان بی خوابی، حفظ سلامت استخوان ها و کاهش حملات میگرن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0