topNotif

خواص انواع گل خرزهره که باید بدانید

3143 بازدید
15 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

خواص انواع گل خرزهره

با نام های دیگر؛ وردالحمام، دفلا، خرزهرج، جارو جور، گیش، دفلی، سم الحمار، زقوم، حبن، جبین هم نام برده می شود. درختچه ی کوچک و زیبایی که برگ های آن سبز تیره، باریک و نیزه ای کشیده، چرمی و گوشتی و بد بو و دارای گونه های مختلف می باشد. گل های آن معمولا خرداد تا پاییز که به رنگ های مختلف در گونه های متفاوت سفید، صورتی، سرخ، کم پر و پُر پَر ظاهر می شود. این درختچه ناخزان و همیشه سبز است و در اغلب پارک ها و باغچه ها کاشته می شود. خرزهره به عنوان گیاهی همیشه سبز در بسیاری از مناطق گرمسیر جهان وجود دارد.

برگ خرزهره :

دارای طبیعت گرم و خشک است، برگ های این گیاه دارای اثر مقوی قلب بوده، مدر است و برای تنگی نفس مفید است. آن را همراه با گل هایش در آب به مدت شش تا هفت ساعت آن قدر بجوشانید تا کاملا پخته و له شود، بعد با فشار، آب آن را گرفته و با نصف مقدار آن روغن زیتون مخلوط کنید و روی آتش ملایم بجوشانید تا آب آن تبخیر شود و روغن باقی بماند، مالیدن آن بر پوستی که مقدمه ی کچلی است، خارش پوست، حکه و جرب زخم شده، تسکین

درد پشت و ضرب خوردگی اندام ها، رفع بیماری های سرد، آرامبخش اعصاب، تسکین درد کمر و زانو و عرق النسا (عصب سیاتیک) مفید است. خشک آن را بسایید و با پیه ذوب شده به صورت پماد در آورید و روی پوست بمالید، برای رفع ناراحتی های پوستی و جرب مفید است. برای تحلیل ورم های سفت و تسکین درد آن ها، درد زانو و سیاتیک، دفع جرب و رفع ناراحتی های پوست، آن را همراه با گل هایش بپزید و ضماد کنید.

خواص انواع گل خرزهره

خواص انواع گل خرزهره

خواص گل خرزهره :

برای بازیابی قدرت از دست رفته ی بدن دو گرم از گل ها را دم کنید و آب صاف کرده اش را بنوشید. برای از بین بردن رنگ مو و نرم کردن مو، خوش رنگ شدن مو گرد آن را دم کنید و بر سر بمالید.

تذکر : سمی است و برای ریه مضر می باشد، لذا در مصرف داخلی، خیلی باید جانب احتیاط را رعایت کرده و بیش از حد مصرف نکرده، لذا حتما باید زیر نظر متخصص مصرف شود.

پوست درختچه خرزهره : آن را همراه با گل هایش نرم بکوبید و با روغن مخلوط کرده در بیماری جلدی هرپس روی التهابات پوست بگذارید، موثر است. ریشهخرزهره :  اگر مقدار کمی از نوعی که گل سفید می دهد را در شیر گاو و تازه بجوشانید، بعد کره ی آن را بگیرید و کمی از آن را بخورید، برای تقویت نیروی جنسی و تاخیر انزال نافع است.

 

  همچنین بخوانید: با تیره زغال اخته آشنا شویم  

 

درختچه ی خرزهره معطر :

تفاوت درختچه این گیاه این است که گل های معطر دارد. در ایران در اکثر مناطق جنوب کشور انتشار دارد و در جنگل های شمال ایران با سایر گونه ها دیده می شود. آب جوشانده این گونه، جنین را سقط می کند و شست و شو با آن ورم ها را کاهش می دهد، برای درمان تبخال، آن را همراه با پوست درخت نرم بکوبید و روی تبخال و تاول های هرپس (بیماری پوستی) بمالید، درمان کننده است.

پوست درختچه خرزهره معطر : دارای مواد سمی بوده، با احتیاط و زیر نظر پزشک آن را جهت تقویت قلب، معرق، قی آور و نرم کردن سینه مصرف کنید، به این منظور از جوشانده پوست همراه با سر شاخه های آن استفاده کنید.

ریشه خرزهره معطر : حاوی مواد سمی بوده و در اثر استعمال خارجی برای تحلیل ورم ها، مسکن درد ورم محلل قوی استفاده می شود. پودر آن را با آب خمیر کنید و روی شانکر و زخم های آلت تناسلی مرد بگذارید، برای تسریع در التیام موثر است. روغن حاصل از پوست ریشه را برای درمان بیماری های پوستی در جذام مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ سفید را با خواص تقویت قوای جنسی و درمان مشکلات جنسی زوجین، مقابله با بروز علائم پیری در پوست، رفع لکه ها و چین و چروک پوست، تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش عوارض ناشی از یائسگی زنان، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0