topNotif

خواص بادام هندی / مهمترین فواید بادام هندی و مضرات آن

1564 بازدید
05 آبان 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

خواص بادام هندی / مهمترین فواید بادام هندی و مضرات آن

بادام هندی با نام علمی Anacardium occidentale ، بومی هند غربی، آمریکای مرکزی، پرو و ​​برزیل می باشد. همچنین در بسیاری از کشورهای گرمسیری آفریقا و آسیا یافت می شود. درخت بادام هندی به بیش از نه متر ارتفاع می رسد، همه قسمت های درخت، برگ ها، دانه ها و روغن استخراج شده از آن خوراکی هستند و دارای فواید بسیار می باشند. این مقاله درمورد خواص بادام هندی و مهمترین فواید بادام هندی و مضرات آن می باشد، با ما همراه باشید؛

 

خواص بادام هندی / مهمترین فواید بادام هندی و مضرات آن

خواص بادام هندی / مهمترین فواید بادام هندی و مضرات آن

 

مهمترین فواید بادام هندی که نمی دانستید!

حاوی آهن است

بادام هندی منبع خوبی از آهن است، عنصری که برای تشکیل هموگلوبین ضروری است و در تشکیل گلبول های قرمزخون مسئول انتقال اکسیژن از ریه ها به تمام قسمت های بدن می باشد. آهن موجود در آجیل، از جمله بادام هندی، آهن غیر هِم است که بدن نمی تواند به اندازه آهن هِم آن را جذب کند و عواملی وجود دارند که می توانند جذب آهن غیر هِم را در بدن بهبود یا مهار کنند.

مس

بادام هندی حاوی درصد بالایی از مس است که برای بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی در بدن ضروری است، مانند: کمک به جذب آهن، مبارزه با رادیکال های آزاد و رشد استخوان ها و بافت های همبند.

 سرشار از چربی های غیراشباع

بادام هندی منبع غنی از چربی های غیراشباع می باشد که می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید در خون کمک کند و نوبه خود به کاهش خطر بیماری قلبی و عروق خونی، سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند.

کاهش علائم مرتبط با سندرم متابولیک

سندرم متابولیک شامل گروهی از عوامل خطرناک است که خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت و سکته را افزایش می‌ دهد. مطالعه‌ای که در مجله اروپایی تغذیه در سال 2007 منتشر شد و بر روی گروهی از افراد مبتلا به این سندرم انجام شد نشان می دهد، افزودن گردو و بادام هندی به رژیم غذایی ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن را افزایش می دهند.

 

همچنین بخوانید: با تیره بادام هندی آشنا شویم

دیابت

مطالعه ای که در مجله بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم در سال 2019 منتشر شد، نشان داد که مصرف روزانه بادام هندی باعث کاهش سطح انسولین و نسبت کلسترول مضر به کلسترول خوب در خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک می شود.

مفید برای بیماری پارکینسون

یک مطالعه منتشر شده در مجله Neurotoxicity Research در سال 2008 بر روی موش ها نشان می دهد که اسیدهای آناکاردیک استخراج شده از بادام هندی باعث کاهش بروز تغییرات رفتاری و استرس اکسیداتیو مرتبط با بیماری پارکینسون می شود، بنابراین این اسیدها می توانند تاثیر مشابهی برای کاهش خطر تغییرات دژنراتیو در بیماری پارکینسون در انسان داشته باشند.

افزایش وزن

اعتقاد بر این است که خوردن آجیل می تواند باعث افزایش وزن شود، زیرا حاوی کالری بالایی است، همچنین در یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در مجله Nutrients در سال 2017، نشان داده شد که خوردن آجیل، از جمله بادام هندی، افزایش وزن را تحریک نمی کند و برعکس، خوردن را تحریک می کند.

 

همچنین بخوانید: لیست غذاهای پروتئین دار

 

فواید بادام هندی برای دوران بارداری

مطالعه ای که در مجله بین المللی علوم اعصاب توسعه در سال 2017 منتشر شد و روی موش ها انجام شد، نشان می دهد که بادام هندی می تواند توسعه رفلکس های اولیه را تسریع کرده و حافظه جنین را تقویت کند.

 به طور کلی، مصرف آجیل در دوران بارداری به کاهش خطر ابتلا به آسم در کودکان کمک می کند.

مضرات خوردن بادام هندی

شایان ذکر است که بادام هندی زمانی که در مقادیر متوسط ​​در غذا برای زنان باردار و شیرده مصرف شود بی خطر است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد ایمنی آن در صورت مصرف زیاد وجود ندارد. بنابراین مصرف آن در مقادیر طبیعی و متوسط ​​و پرهیز از مصرف زیاد آن در این دوران توصیه می‌شود. اغلب هنگام مصرف در مقادیر مورد استفاده در غذا بی خطر تلقی می شود، اما اطلاعات کافی در مورد ایمنی آن ها در صورت مصرف زیاد به عنوان دوز دارویی وجود ندارد.

بادام هندی تفت داده نشده می تواند باعث تحریک پوست، قرمزی و تاول شود.

موارد منع مصرف بادام هندی

در مورد استفاده از بادام هندی برای گروه های خاصی از مردم هشدارهایی وجود دارد و نکات زیر این ممنوعیت ها را بیان می کند:

بارداری و شیردهی

همانطور که قبلا ذکر شد، بادام هندی در صورت مصرف متوسط ​​در غذا، ایمن تلقی می شود و به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد ایمنی آن در صورت مصرف زیاد در دوزهای دارویی، مصرف آن تنها در مقادیر متوسط ​​توصیه می شود.

 

خواص بادام هندی / مهمترین فواید بادام هندی و مضرات آن

خواص بادام هندی / مهمترین فواید بادام هندی و مضرات آن

 

آلرژی به آجیل یا پکتین

بادام هندی ممکن است در افرادی که به فندق، آجیل برزیلی، پسته، بادام، بادام زمینی یا پکتین حساسیت دارند، حساسیت ایجاد کند. در این صورت، قبل از مصرف بادام هندی با پزشک مشورت کنید.

دیابت

برخی شواهد علمی نشان داده اند که مصرف مقادیر زیاد بادام هندی ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شود، بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می شود هنگام مصرف بادام هندی سطح قند خون خود را کنترل کنند و ممکن است نیاز به تنظیم دوز داروهای دیابت توسط پزشک متخصص داشته باشند.

جراحی

بادام هندی می تواند بر سطح قند خون تاثیر بگذارد، بنابراین نگرانی در مورد احتمال تاثیر بادام هندی بر کنترل قند خون در حین و بعد از عمل وجود دارد، بنابراین توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده از مصرف مقادیر زیاد بادام هندی خودداری کنید.

شوک آنافیلاکسی

یک مطالعه در آرشیو بیماری در دوران کودکی در سال 2005، که بر روی گروهی از کودکان حساس به بادام زمینی یا سایر مغزها انجام شد، نشان داد که آلرژی به بادام هندی در مقایسه با آلرژی به بادام زمینی شایع تر است و کودکان مبتلا به آلرژی به بادام زمینی در معرض خطر بیشتر ایجاد شوک آنافیلاکسی قرار دارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0