خواص باقلا را بشناسیم

2631 بازدید
07 بهمن 96
شقایق
,

خواص باقلا را بشناسیم، مطالبی مفید در مورد خواص این گیاه .

باقلای تازه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی سرد و تر و خشک است. گل باقلا گرم است و باقلا را اگر با سرکه و آب بپزند و با پوست بخورند اسهال های حاصل از زخم روده ها و اسهال های مزمن را قطع می کند و آرد آن با روغن بادام و قند برای سرفه و خشونت سینه و حلق مفید است و آب پخته باقلا برای رفع خشونت حلق و جلوگیری از تولید سنگ مثانه و باز کردن گرفتگی ها مفید است و ضماد آرد باقلا مخلوط با آرد جو که با سرکه و نعنا پخته باشند برای کوفتگی و رفع ورم پستان که در اثر انجماد شیر باشد نافع است.

 

خواص باقلا را بشناسیم

خواص باقلا را بشناسیم

 

ضماد آرد آن با شنبلیله و عسل برای تحلیل و نرم کردن دمل و ورم بناگوش و ورم زیر چشم و با گل ختمی برای ورم بیضه و ورم های گرم مفید است. اگر باقلا را بکوبند بر هر عضو که مایل باشند ببندند موی در آن عضو نمی روید و موی را از روییدن باز می دارد خصوصا اگر آن موضع را قبلا از موی پاک کرده باشند و این ضماد را مکرر روی آن بگذارند. باقلا تولید نفخ و سنگینی سر و معده می نماید برای احتراز از این عوارض باید آن را پوست کنده و بجوشانند و آب آن را بریزند و سپس پخته و با روغن بادام و ادویه گرم مانند صعتر، فلفل، دارچین و قرنفل و پونه و انجدان بخورند، خاکستر باقلا برای رفع عوارض پوست و آثار جرب سیاه نافع است.

 

همچنین بخوانید:  باقلای مصری چیست و چه خواصی دارد؟

 

سایر خواص باقلا

گل باقلا مدر و ضد تشنج است از دم کرده 40 گرم گل باقلا در هزار گرم آب جوش برای دفع سنگ کلیه و رفع قولنج های کلیوی استفاده می شود. جوشانده میوه باقلای سبز هم در موارد ورم مثانه ناشی از وجود سنگ و رسوبات مفید است. همچنین جوشانده دانه باقلا شکم روش های مزمن را متوقف می کند. آرد باقلا در رسانیدن آبسه و جوش ها و خروج چرک از آن ها اثر نافع دارد. در هندوستان ریشه های ضخیم و تازه باقلا را در موارد ابتلا به دیورزیس (ترشح زیاد و خارج از اندازه ادرار که اغلب در بیمارن مبتلا به دیابت ملیتوس دیده می شود) که معمولا علامت آغاز ابتلا به بیماری اینترس تی تیال نفریتیس است، مصرف می کنند. بیماری اینترس تی تیال نفریتیس بیماری آماس کلیه همراه با افزایش بافت بین نسجی و ضخامت دیواره عروق آن است.

ایضا در هندوستان از سر شاخه های باقلا به صورت جوشانده برای رفع مستی و به هوش آوردن اشخاص مست استفاده می شود. خوردن باقلا خصوصا اسراف در خوردن آن در بهار به ویژه به صورت خام در برخی اشخاص عوارضی ایجاد می نماید که شبیه نوعی مسمومیت است و آن را فاویسم یا فابیسم گویند. در بعضی موارد عوارض خیلی شدید است که ممکن است هلاک کند، به این ترتیب که در موارد شدید موجب تب، کم خونی، یرقان و اسهال و اختلالات روانی و مالیخولیا و هذیان و ناراحتی های قلبی می شود. بنابراین در خوردن باقلای تازه و ناپخته در مورد اطفال باید احتیاط کرد و حتی الامکان از اسراف در خوردن تازه و به خصوص نپخته آن پرهیز نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

فلفل سفید را با خواص درمان مشکلات گوارشی، مشکلات دندان، درمان دیابت، سردردهای خفیف، سرفه، سرماخوردگی، کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0