topNotif

خواص بذر شنبلیله برای پوست

8600 بازدید
06 بهمن 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

خواص بذر شنبلیله برای پوست و رفع مشکلات پوستی

در طول سال ها و در عصر حاضر، گیاهان طبیعی به خصوص بذرها در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار می گیرند که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. یکی از این گیاهان، بذر شنبلیله است که علاوه بر استفاده غذایی، خاصیت درمانی نیز دارند. اما، آیا می دانید که استفاده از بذر شنبلیله می تواند زیبایی شما را افزایش دهد؟! تخم شنبلیله به دلیل دارا بودن مواد مغذی و انواع آنتی اکسیدان ها به زیبایی و رفع مشکلات پوستی کمک می کند. لذا در این مقاله با خواص بذر شنبلیله برای پوست و رفع مشکلات پوستی آشنا شوید.

خواص بذر شنبلیله برای پوست

خواص بذر شنبلیله برای پوست

 

خواص بذر شنبلیله برای پوست

درمان آکنه

بذرهای شنبلیله در جلوگیری و درمان آکنه بسیار موثر هستند و همچنین به پاکسازی سلول های مرده پوست کمک می کنند. با بذر شنبلیله نه تنها هیچ آکنه روی پوست باقی نمی ماند بلکه، برای درمان علایم سوختگی پوست نیز مفید می باشند. بدین منظور یک قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را آسیاب کنید و با کمی عسل مخلوط نمایید. این ماسک را در شب، قبل از خواب بر روی صورت خود قرار دهید و صبح روز بعد آن را با آب بشویید.علاوه بر استعمال خارجی تخم شنبلیله بر روی پوست، می توانید مخلوط تخم شنبلیله و عسل را قبل از خواب با کمی آب میل نمایید. پس از گذشت چند روز از انجام این درمان ، هم آکنه و هم جای جوش ناپدید خواهد شد.

خواص بذر شنبلیله جهت روشن کردن پوست

بذر شنبلیله پوست را از مشکلات جدی مانند چین و چروک، لکه های تیره، خطوط ریز پوستی، التهاب و عفونت محافظت می کند و همچنین قادر به غلبه بر این مشکلات پوستی است. آنتی اکسیدان های موجود در تخم شنبلیله بسیار مفید هستند و سبب درخشندگی و روشن شدن پوست صورت می شوند.

برای این کار، یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را آسیاب کنید و مقداری آب شنبلیله، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، کمی روغن کنجد و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. سپس، این ماسک را روی پوست صورت قرار داده و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید. این ماسک علاوه بر روشن شدن پوست به عنوان یک لایه بردار قوی به پاکسازی پوست کمک می کند. علاوه بر این، می توانید تخم شنبلیله آسیاب کرده و با کمی شیر مخلوط کنید و سپس، آن را روی پوست قرار داده و بعد از 15 دقیقه با آب بشویید. تکرار منظم این کار سبب بهبود پوست صورت و روشن شدن آن می شود.

 

همچنین بخوانید:  رفع سیاهی دور چشم و کبودی زیر چشم با استفاده از روغن کرچک

 

رفع سیاهی دور چشم

با توجه به افزایش سن و پیری و یا برخی مشکلات دیگر، در اطراف چشم هاله ای تیره ایجاد می شود که علاوه بر بی روح شدن چهره، سبب کاهش زیبایی چشم ها نیز می شود. تخم شنبلیله می تواند به درمان این مشکل کمک کند. بدین منظور، دانه های آسیاب شده شنبلیله را با آب یا شیر مخلوط نموده و این خمیر را بر روی سیاهی دور چشم قرار دهید. استفاده منظم از این ماسک برای کاهش سیاهی های دور چشم بسیار موثر است.

خواص بذر شنبلیله جهت حذف لکه های پوستی

از دیگر خواص بذر شنبلیله برای پوست ، درمان لکه های پوستی می باشد. برگ ها و دانه های شنبلیله برای بدن بسیار مفید هستند. تخم های شنبلیله سرشار از مواد مغذی مانند فسفات و لسیتین (Lecithin) هستند. علاوه بر این، حاوی اسید فولیک، منیزیم، سدیم، روی، مس و غیره می باشند که برای بدن بسیار ضروری هستند. به همین دلیل برای رفع لکه های پوستی بسیار مناسب می باشند. برای رفع این مشکل، تخم شنبلیله را آسیاب کرده و با آب گرم مخلوط نمایید. سپس، به کمک پنبه آن را روی صورت قرار داده و بعد از 20 دقیقه آن را با آب بشویید. برای اثر بخشی بهتر می توانید به جای آب معمولی، از آب برگ های شنبلیله استفاده کنید. با استفاده از این ماسک، لکه های پوستی بر طرف می شوند.

خاصیت ضد پیری

تخم شنبلیله در از بین بردن نشانه های پیری مانند چین و چروک ها و خطوط ریز پوستی مفید هستند. این امر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان در بذر شنبلیله است که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. برای این کار، پودر تخم شنبلیله را با ماست مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. این ماسک باعث بهبود بافت پوست شده و همچنین، پوست را از شل شدن محافظت می کند.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای مقاله خواص بذر شنبلیله برای پوست ، با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلیله را با خواص تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0