topNotif

خواص بی نظیر انبه

2726 بازدید
16 آبان 96
سمانه

با خواص بی نظیر انبه آشنا شویم

انبه درختی است زیبا که ارتفاع آن تا ده متر می رسد، منشا انبه هند و مالزی و برمه است. اما اکنون در تمام مناطق حاره ای و استوایی کشت می شود. انبه از چهار هزار سال پیش وجود داشته است. برگ های این درخت نیزه ای شکل، گل های آن زرد یا قرمز رنگ و به صورت خوشه ای وجود دارد، میوه آن که انبه یا منگو نامیده می شود بیضوی شکل و دارای طعمی مطبوع و شیرین بوده و دارای هسته ای نسبتا بزرگ است. انبه در اوایل ماه « می» می رسد و تا اوایل «سپتامبر» وجود دارد.

ترکیبات شیمیایی انبه :

انبه دارای موادی مانند اسید بنزوئیک، اسید سیتریک و پیوری یلو دری که ماده زرد رنگی است می باشد، انبه در حدود 15 درصد تانن دارد. هسته انبه دارای چربی زیاد و نشاسته و اسید گالیک است.

خواص بی نظیر انبه

خواص بی نظیر انبه

خواص دارویی انبه :

انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک، نارس آن سرد و خشک است. انبه نارس تولید کننده بلغم و سودا در بدن می باشد، انبه بسیار مقوی بوده و تقویت کننده بدن و قوای جنسی است، رنگ صورت را درخشان و دهان را خوشبو می کند، ادرار آور و برطرف کننده و عامل درمان یبوست است. انبه دارای مقدار زیادی اسید گالیک است بنابراین سیستم هضم را ضد عفونی و تمیز می کند، انبه تمیز کننده خون می باشد و کاهش دهنده حرارت بدن بوده و باعث درمان تب می شود.

انبه برای رفع و درمان اسهال مفید است، برای رفع عطش بسیار مفید است و خوردن انبه ضد سردرد، تنگی نفس و سرفه را از بین می برد، برای درمان بواسیر مفید است، عطش را بر طرف می کند.

خواص مغز هسته انبه :

انبه دارای هسته ای بزرگ است که در وسط آن مغز قرار دارد که به جای مغز بادام می توان در شیرینی جات از آن استفاده کرد، مغز هسته انبه از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و خوردن مغز هسته انبه اسهال را بر طرف می کند و برای معالجه و درمان سرماخوردگی مصرف می شود و درمان کننده بواسیر خونی و سرفه های سخت است.

خانم هایی که دچار خونریزی از رحم می باشند و یا بین دو عادت ماهیانه خونریزی دارند برای رفع آن باید از مغز انبه استفاده کنند، مغز هسته انبه کرم کش و ضد اسهال است و برای تنگی نفس و آسم مناسب است و ضد استفراغ می باشد.

 

همچنین بخوانید:  نحوه کاشتن هسته انبه در گلدان

 

دیگر خواص انبه :

  • گل انبه سرد و خشک است و اسهال را بر طرف می کند.
  • اگر شکوفه درخت انبه را خشک کرده و هر روز حدود 3 گرم آن را با 10 گرم شکر بخورند سرعت انزال را معالجه می کند.
  • صمغ درخت انبه را با روغن و آبلیمو مخلوط کنید و برای ناراحتی های پوستی از آن استفاده کنید.
  • برای برطرف کردن ریزش مو آب برگ های درخت انبه را روی سر بمالید.
  • برای تقویت دندان و لثه دم کرده برگ درخت انبه را مزه مزه کنید.

مضرات انبه :

    • از مضرات انبه می توان به دشواری هضم انبه برای برخی افراد و ایجاد خارش و دمل اشاره کرد.
    • اگر خوردن انبه ایجاد نفخ کرد آن را با زنجبیل مصرف کنید.
    • انبه چون گرم است برای گرم مزاجان مناسب نیست و این اشخاص باید آن را با سکنجبین بخورند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ انبه را با خواص درمان فشارخون بالا، درمان دیابت، درمان زگیل، درمان اسهال خونی، درمان سنگ کلیه و صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سینا
    17 مهر 1399

    سلام.پودر شکوفه انبه چطور میشه تهیه کرد؟

0