topNotif

موثرترین درمان های خانگی با لیمو ترش + نسخه

2794 بازدید
09 آبان 96
سمانه
,

آخرین بروزرسانی 18 اسفند 1400

خواص بی نظیر لیمو ترش و نکاتی در مورد لیمو ترش

لیمو گیاهی است از تیره مرکبات و دارای سه نوع است یکی دارای میوه ترش، دیگری دارای میخوش و سومی دارای میوه شیرین است. لیمو ترش طبیعتی سرد و خشک دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی و فیبر است. لیمو ترش از جمله مرکباتی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله برای کاهش وزن و درمان بیماری های پوست و …

آنتی اکسیدان موجود در لیموترش به حذف رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های بدن آسیب برسانند کمک می کند و در نتیجه از بیماری ها جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. یکی از نکات قابل توجه درباره لیمو ترش این است که مصرف روزانه یک لیمو ترش از فشار خون بالا جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سکته مغزی را کمتر می کند.

لیموترش (عمانی) یکی از انواع مختلف لیمو می باشد که در انواع غذاها، نوشیدنی ها (شربت ها) استفاده می شود. در ادامه مقاله ای من باب خواص و ارزش غذایی این گیاه می خوانیم.

قسمت های مورد استفاده لیمو ترش :

میوه (پوست میوه، برگ، پوست و  ریشه آن نیز مصارف طبی دارند.)

مواد اصلی و موثر لیمو ترش :

کارتنوئیدها (کاروتن ها، لوتئین، زیگزانتین، کریپتوگزانتین)، پلی فنول ها (فلاونوئیدها از جمله کاتپین ها، آنتوسیانین ها و …)، کومارین ها، ترپپنن ها، لینالول، میرسن، سیتریک اسید، گلیکوکلیک اسید.

خواص بی نظیر لیمو ترش

خواص بی نظیر لیمو ترش

اجزا و ارزش غذایی لیمو ترش :

لیمو ترش سرشار از ویتامین ث است.

اثرات و اعمال طبی لیمو ترش:

قابض، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضدسرطان، ضد قارچ  و باکتری.

موثرترین درمان های خانگی با لیمو ترش

کمک به پیشگیری و درمان سرطان (خصوصا دهان، معده، روده، پستان، ریه  و پوست) و پیشگیری از افزایش چربی خون، تخفیف بیماری های روماتیسمی، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری و تا حدی درمان عفونت های گوارشی (خصوصا وبا)، کاهش خطر حوادث قلبی و عروقی.

طب سنتی و درمان با لیمو ترش :

کمک به درمان سو هاضمه، دفع کرم روده، اشتها آور، درمان بواسیر، تپش قلب، ضد سردرد، گلو درد، ضد سرفه، تشنج، سنگ مجاری ادراری، برطرف کننده بوی دهان، ریزش مو.

 

همچنین بخوانید:  کاربردهای جادویی لیمو ترش در خانه داری

 

لیموترش و سرطان

مرکبات لیمونوئید دار از سرطان سینه ناشی از استروژن جلوگیری می کند و هم چنین کومارین های موجود در لیمو ترش هم با پیشگیری از تولید رادیکال های آزاد، می توانند از سرطان جلوگیری نماید. لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان است که تاثیرات  ۱۰۰درصد مثبت روی سلول های سرطانی دارد.

لیموترش و سرماخوردگی

لیمو ترش به دلیل ویتامین ث فراوان خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

دمنوش لیمو و سرماخوردگی
مواد لازم:
  • زنجبیل 3 حلقه
  • چوب دارچین 1 عدد
  • آب  3 لیوان
  • آب لیمو ترش نصف لیوان
  • زرد چوبه نصف قاشق چایخوری
  • دارچین 1/4 قاشق غذا خوری
  • عسل به میزان دلخواه

روش تهیه: تمام مواد به جز عسل را در کاسه ای مخلوط نموده و روی حرارت به جوش بیاورید سپس شعله را کم کرده اجازه دهید ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس صاف کرده و اجازه دهید به دمای قابل خوردن برسد و با عسل شیرین نمایید و میل کنید.

فراموش نکنیم :

  •  استفاده از شربت آبلیمو به جای نوشابه همراه با غذا عادت بسیار خوبی خواهد بود (خصوصا اگر به جای قند یا شکر، از شیرین کننده های طبیعی نظیر عسل استفاده شده باشد.)
  • لیمو خشک تقریبا فاقد ویتامین ث بوده و لذا اثرات طبی آن کمتر از لیمو ترش تازه می باشد.
  •  افرادی که محدودیت مصرف نمک دارند می توانند با اضافه کردن آب لیمو در زمان خوردن غذا تا حدودی غذا را دلپذیر کنند و از فوائد آن نیز بهره مند شوند.
  • برای جلوگیری از صدمات احتمالی به مینای دندان، بلافاصله بعد از مصرف لیمو، دهان خود را با آب چند بار شستشو دهند.
  • میوه ترش و میخوش برای تب های صفراوی و یرقان و کهیر و جوش های صفروی پوست بدن و بیشتر ناراحتی های گرم مزاج به خصوص برای افرادی که مزاج گرم و خشک دارند مفید است طبیعت این گیاه سرد وتر است.
  • افرادی که به علت داشتن ناراحتی های گوارشی یا ناراحتی های دیگر نمی توانند از لیموی ترش یا میخوش بخورند می توانند آب لیموی ترش یا میخوش را گرفته با مقداری شکر نی و یا مقداری عسل مخلوط کرده و با آرامی حرارت دهند تا بقوام آید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لیمو عمانی را با خواص خنک کننده، اشتهاآور، ضدعفونی کننده، مقوی معده، ضد نفخ، موثر برای رفع عوارض کمبود ویتامین ث، مسکن سردرد، التیام دهنده سرفه و سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0