خواص تغذیه ای و درمانی آرتیشو

2323 بازدید
21 آبان 96
سمانه
,

خواص تغذیه ای و درمانی آرتیشو یا کنگر فرنگی را بشناسیم

یکی از سبزی هایی است که از نیمه دوم قرن شانزدهم در اروپا رواج یافته است و به واسطه خواص دارویی کم نظیر و فیببر گیاهی زیاد شهرت دارد. آرتیشو یا کنگر فرنگی یکی از بهترین سبزی هایی است که برای اعمال کامل روده ای و دفع مواد زاید مورد توجه پزشکان گیاه درمانی است.

اگر شما در شهر هایی زندگی می کنید که مجبورید از غذاهای تصفیه شده و آماده بخورید و بهترین راه برای جایگزین کردن کمبود فیبر غذاهای طبیعی دستیابی آرتیشو در فهرست غذاهای رستوران و سالاد است.

معمولا آرتیشو را مانند کاهو و کلم با کمی روغن زیتون و آب لیموی تازه می خورند که بسیار خوشمزه است و گاهی می شود آرتیشو را کمی پخت و پخته آن را همراه با ماست یا غذاهای دیگر میل کرد.

خواص تغذیه ای و درمانی آرتیشو

خواص تغذیه ای و درمانی آرتیشو

خواص دارویی آرتیشو :

رفع اختلالات کبدی و جلوگیری از افزایش کلسترول و مرض استسقا (شاش بند) است و در دفع سنگ کلیه و پایین آوردن اوره خون و سموم مفید است، بیماری های پوستی نظیر : خارش و سرخی ناشی از مواد قندی و گرم را بهبود می بخشد، سبب درمان رماتیسم است و نقرس را در بلند مدت شفا می دهد، بهبود سرگیجه و رفع میگرن و مور مور شدن و احساس صداها در گوش را مرتفع می نماید.

طرز استفاده از آرتیشو :

شیره تازه آرتیشو را با دستگاه الکترونیکی گرفته با کمی عسل شیرین کنید، نوشیدن یک یا دو لیوان از آرتیشو در روز تاثیر فراوان دارد.

 

همچنین بخوانید:   آشنایی با آرتیشو و خواص درمانی آن

 

جوشانده یا دم کرده برگ آرتیشو :

50 الی 60 گرم برگ آرتیشو را کاملا خرد کرده در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و چندین مرتبه به هم بزنید و چند دقیقه دم کنید و بگذارید سرد شود، آن را با کمی عسل شیرین کنید و دو ساعت قبل از غذا یک فنجان میل کنید.

تفاوت عمده کنگر ایرانی با فرنگی آن است که کنگر ایرانی، غالبا در مناطق کوهستانی و صحرا روئیده می شود نسبتا خشک و پر از خار و کم آب است، ولی کنگر فرنگی کاشته می شود و بسیار مطبوع و پر آب است، از نظر خواص دارویی هیچ یک بر دیگری برتری ندارد.

موارد منع مصرف آرتیشو :

 افرادی که روده حساسی دارند نباید در مصرف آرتیشو زیاده‌روی کنند به خاطر اینکه باعث نفخ و گاز معده می‌شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق آرتیشو را با خواص پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ های صفراوی، درمان اختلالات کبدی، درمان کبد چرب، افزایش نیروی جنسی، کمک به کاهش چربی خون، پیشگیری و درمان دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0