topNotif

خواص دارویی و درمانی پیاز

2473 بازدید
23 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص دارویی و درمانی پیاز را بشناسیم

پیاز (Onions) از گیاهان بادوامی است که در اکثر کشور ها کاشته می شود و یا گاهی به صورت خود رو می روید، پیاز ساقه زیر زمینی دارد و در تمام دنیا به وفور مصرف می شود و محبوبیت زیادی دارد.

خواص دارویی پیاز :

ضد انگل و ضد عفونی کننده و ضد تشنج و مدر و نرم کننده و اشتها آور است، آب پیاز به عنوان دارویی مدر و یا عاملی نرم کننده و برای افراد مسن ماده ای شفا بخش است.

به عنوان آنتی سپتیک و فساد اعمال معده و روده ها را از بین می برد. یعنی مواقعی که غشا مخاطی معده و روده در اثر فساد غذاهای غیر طبیعی و گوشتی ضخیم و ویتامین ها و عناصر ضروری برای بدن را جذب نمی کند، پیاز معده و روده ها را پاک سازی و آماده جذب بهتر می نماید. در واقع خوردن پیاز خام به عنوان ماده موثری برای جرم گیری مخاط معده و روده می باشد، دارویی مقوی برای تقویت قلب و پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی است.

خواص دارویی و درمانی پیاز

خواص دارویی و درمانی پیاز

دیگر خواص پیاز :

پیاز اعمال جنسی و یا قوه با را که در اثر بیماری و عوامل روحی آسیب دیده ترمیم و تقویت می کند، گاز های معده را دفع و درد معده را تسکین می دهد و سوزش قلب را آرام می کند و برای این منظور نصف پیاز را همراه با نان بخورید تا تاثیر مطلوب آن ظاهر شود.

آب پیاز که با شربت عسل مخلوط شود برای رفع گرفتگی صدا و سرفه اثری قاطع دارد و پیاز رقیق کننده غلظت خون و تنظیم کننده فشار خون است، از لخته شدن خون جلوگیری و کلسترول خون را در بلند مدت پایین می آورد، خطر بیماری سرطان را به حداقل می رساند وعلت رایحه اشک آور پیاز به علت ترکیب بسیار مهم سولفور است که خواص دارویی آن را ارزشمند تر نموده است.

تحقیقاتی که در ایتالیا و نواحی دریای مدیترانه به عمل آمده است حاکی از آن است که افرادی که در تغذیه روزانه خود از پیاز خام استفاده می کنند دچار بیماری قلبی نمی شوند و احتمال مبتلا شدن به سرطان را ندارند.

 

همچنین بخوانید:  خواص پیاز خام و پخته برای سلامتی بدن

 

فراموش نکنیم :

  • در پیاز یکی از آنتی اکسیدان های موثر به نام سلنیم وجود دارد که همراه با ویتامین ای و بتاکاروتن است
  • برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و پیر شدن موثر است
  • به جوان ماندن پوست و موی افراد نیز کمک می کند
  • پیاز دارای عناصر معدنی فسفر و پتاسیم می باشد.

در مناطق سرد سیر که در فصل زمستان دسترسی به سبزی ها سخت است و یا ممکن نیست پیاز نقش سازنده ای در تامین سلامتی دارد. پیاز های رنگی از ارزش دارویی و آنتی اکسیدان های بیشتر برخوردار است.

در رم و مصر و یونان باستان برای سیر و پیاز ارزش و احترام فراوانی قایل بودند و آن ها را ستارگان آشپز خانه می نامیدند، سالاد شیرازی که معجونی از پیاز و گوجه فرنگی و خیار و آب لیموی تازه و روغن زیتون است و برای معطر بودن با گرد نعنا خشک تزیین می گردد دارای صد و یک خواص گیاه دارویی است که گفتن آن در این معقوله نمی گنجد اما تا می توانید سالاد شیرازی مصرف کنید که خواص بسیاری دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر پیاز سفید را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0