topNotif

خواص درمانی ترب سفید و ارزش غذایی آن که حتما باید بدانید

3659 بازدید
02 آذر 97
بهاره
,,

با خواص درمانی ترب سفید آشنا شوید

با توجه به طب سنتی، ترب سفید (Daikon) برای سلامتی بسیار مفید است. معمولا از آن به عنوان سالاد و سبزیجات استفاده می شود. طبق تحقیقات علمی، به دلیل وجود عناصر فیتو شیمیایی و آنتوسیانین ها (anthocyanins) در ترب سفید، خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد. همچنین، مانع از افزایش سطح قند خون می شود. علاوه بر این، وجود ویتامین ث در ترب سفید، سیستم ایمنی بدن افزایش می دهد حال اجازه دهید شما را با خواص درمانی ترب سفید آشنا کنم.

 

خواص درمانی ترب سفید

خواص درمانی ترب سفید

 

ارزش غذایی ترب سفید

ترب سفید مقرون به صرفه و ارزان است و به راحتی در دسترس است. ترب سفید حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است که برای بدن شما مفید است. ارزش غذایی 100 گرم ترب سفید به شرح زیر است:

  • کالری 18 گرم
  • چربی فقط 0.1 گرم
  • کربوهیدرات 4.6 گرم
  • فیبر 6 گرم
  • قند 5 گرم
  • پروتئین 6 گرم
  • ویتامین ث 36%
  • کلسیم 2%
  • آهن 2%
  • منیزیم 4% و غیره

خواص درمانی ترب سفید

برای کبد مفید است

خوردن ترب سفید باعث عملکرد بهتر کبد می شود. هنگامی که با مشکلات کبدی مواجه هستید، توصیه می شود ترب سفید را به طور منظم در رژیم غذایی خود جای دهید. همچنین، استفاده از ترب سفید تازه در درمان یرقان (زردی) بسیار مفید است. چند روز پس از خوردن منظم ترب سفید تازه، زردی درمان می شود.

در درمان یبوست موثر است

ترب سفید منبع عالی فیبر است، که نوش دارویی برای یبوست است. فیبر باعث حفظ سلامت روده می شود. همچنین، به عملکرد هضم غذا کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: درمان یبوست به کمک انجیر

 

هموروئید (بواسیر) را درمان می کند

با استفاده منظم و درست از ترب سفید، مشکل هموروئید را می توان در عرض چند ماه برطرف کرد. با توجه به اینکه ترب سفید برای یبوست نیز بسیار مناسب است بنابراین، مصرف منظم آن، از بروز هموروئید جلوگیری می کند. اغلب پزشکان به بیماران مبتلا به هموروئید توصیه می کنند که، ترب سفید بخورند زیرا مقدار زیادی فیبر محلول دارد که باعث دفع راحت مدفوع و هضم بهتر غذا می شود. همچنین، حاوی چربی سالم است که باعث کاهش درد و التهاب، به هنگام بروز هموروئید، می شود. علاوه بر این، ترب سفید خاصیت خنک کنندگی دارد که در کاهش احساس سوزش به بیمار کمک می کند. بیماران کبدی باید ترب سفید را خام مصرف کنند.

فشار خون را کنترل می کند

ترب سفید خواص کاهش فشار خون دارد، که در کنترل فشار خون بالا مفید است. همچنین، مقدار قابل توجهی از پتاسیم در ترب سفید یافت می شود که فشار خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد و تنها نقش متعادل کننده پتاسیم و سدیم را در بدن بر عهده دارد.

میزان انسولین خون را تنظیم می کند

مقدار زیادی فیبر در ترب سفید وجود دارد. این مقدار فیبر باعث کنترل انسولین می شود. سطح قند خون با ترب سفید افزایش نمی یابند، به همین دلیل برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

برای درمان سرماخوردگی و سرفه موثر است

اگر در فصل سرما همیشه دچار سرماخوردگی می شوید، توصیه می کنم که ترب سفید را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. خواص ضد احتقانی (گرفتگی) و پاک کنندگی در ترب سفید، در از بین بردن سرفه و پاک کردن گلو از خلط بسیار مفید است.

یک سم زدا طبیعی است

ترب سفید برای سلامتی کلیه بسیار مفید است و همچنین در از بین بردن مواد سمی از بدن، موثر است. به همین دلیل است که آن را، پاک کننده و سم زدای طبیعی می نامند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سرماخوردگی را با خواص ضد التهاب گلو، درمان آبریزش بینی و سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0