topNotif

7 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل که نمی دانید

3608 بازدید
02 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 14 اسفند 1400

7 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل که نمیدانید

روغن نارگیل فقط برای آشپزی نیست. این روغن حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب مفید است که سلامت پوست و موی شما را تضمین می کند. در واقع می توانید از خواص موضعی این روغن در کنار خواص تغذیه ای آن استفاده کرده و خدمت زیادی  به سلامتی و زیبایی خود بکنید. در این مقاله شما را بیشتر با این روغن و طریقه مصرف آن آشنا می کنیم.

روغن نارگیل در تسکین آفتاب سوختگی

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید و ژل آلوئه ورا دم دست نداشتید، می توانید از روغن نارگیل برای تسکین و مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید.

روش استفاده :

یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با چهار قطره عصاره اسطوخودوس مخلوط کرده و روی قسمت سوخته و قرمز شده به آرامی بمالید. اگر عصاره گیاهی در دسترس نداشتید، می توانید از روغن خالص اسطوخودوس استفاده کنید.

7 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل

7 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل

شیرپاک کن طبیعی برای پوست های حساس

روغن نارگیل به خوبی مواد آرایشی را بدون آسیب به پوست پاک می کند و باعث هیدراته شدن (تامین آب و رطوبت) پوست می شود، افرادی که پوست چرب دارند اگر بعد از یک بار زدن دچار جوش نشدند، می توانند با خیال راحت از این روغن استفاده کنند.

روش استفاده :

پوست را با آب ولرم خیس کنید. سپس به اندازه یک فندق، روغن نارگیل را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید. بعد با یک پنبه و یا در صورت لزوم آب، روغن باقیمانده را پاک کنید.

روغن نارگیل برای تغذیه موها

روغن نارگیل باعث تغذیه ی عمقی مو شده و برای انواع مو مناسب است.

روش استفاده :

روغن نارگیل را به عنوان ماسک به ساقه موها بزنید و از زدن آن به کف سر بپرهیزید، مخصوصا اگر موهایتان چرب است. اجازه دهید پانزده دقیقه روی موها باقی بماند، بهتر است یک دستمال گرم به سرتان ببندید و در نهایت سر را با شامپو بشویید.

اگر پوست پاشنه پا، خشک می شود، روغن نارگیل را به پوست زده و جوراب بپوشید تا پوست نرم و لطیف شود.

7 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل

7 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل

روغن نارگیل برای نابودی شپش سر

روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است و برای مقابله و نابودی شپش سر و انگل ها بسیار مفید است. زمانی که شپش ها در یک ماده چرب زندانی شوند، خفه شده و از بین می روند.

روش استفاده :

بر حسب بلندی موهایتان، یک تا سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی موها ماساژ داده و یک کیسه نایلونی روی سر کشیده، بگذارید به مدت یک ساعت بماند و بعد با شامپو بشویید و موها را با شانه مخصوص شانه کنید. توجه داشته باشید لوسیون یا شامپوهای ضد شپش با پایه ی روغن نارگیل در داروخانه ها وجود دارد.

روغن نارگیل و درمان قارچ

به شدت موجب درمان کاندیدا (یک نوع قارچ بیماری زا) و بیماری های قارچ زنانه می شود. این روغن دیواره های سلولی کاندیدا را از بین برده و با نفوذ در ساختار سلول، از مقاومت آن در برابر درمان جلوگیری می کند.

روش استفاده :

برای این کار هر روز صبح، دو قاشق غذاخوری از روغن را تا زمان بهبودی میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو

 

روغن نارگیل برای جوان ماندن مغز

روغن نارگیل می تواند علائم پیری مغز را به تاخیر بیاندازد و در پیشگیری از ابتلا به بیماری های تخریب کننده سلول های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون موثر است.

روغن نارگیل و سلامت قلب

اسید های چرب موجود در روغن نارگیل تاثیر مثبتی در کنترل نسبت کلسترول کل و کلسترول خوب دارد، در واقع در حین هضم غذا، تاثیری در افزایش کلسترول بد خون ندارد و باعث افزایش کلسترول خوب خون می شود. طبق تحقیقات، افرادی که روغن نارگیل مصرف کرده بودند، به ندرت دچار بیماری های قلبی عروقی و یا سکته مغزی شدند.

روش های استفاده از روغن نارگیل در آشپزخانه

روغن نارگیل در دمای اتاق بیشتر به حالت جامد است و برای پخت و پز می توانید از آن به جای کره یا روغن زیتون استفاده کنید. نباید در دمای بیش از صد و هشتاد درجه استفاده شود. از این روغن برای تهیه مرغ و ماهی و شیرینی پزی و غیره می توانید استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0