topNotif

خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن

3202 بازدید
14 فروردین 98
بهاره
,

معرفی خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن

فندق میوه درختی به همین نام است که معمولا در نواحی مدیترانه ای به ویژه ترکیه، اسپانیا، ایتالیا و شمال آمریکا رشد می کند. روغن آن دارای طعم شیرین و غنی از مواد معدنی، ویتامین ها، چربی ها و پروتئین ها است که می تواند به سلامتی بدن کمک کند. از آنجایی که این روغن دارای رایحه دلپذیری است در آروماتراپی (رایحه درمانی) استفاده می شود. علاوه بر این، بیش از 70 درصد این روغن حاوی اسید اولئیک و همچنین سرشار از ویتامین های آ، ب و ای است به همین علت از آن برای پوست و همچنین ماساژ بدن استفاده می شود. حال در ادامه مقاله به معرفی خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن خواهیم پرداخت.

 

خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن

خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن

 

ارزش غذایی روغن فندق

روغن فندق به رنگ زرد طلایی است و رایحه و طعم دلپذیری دارد. این روغن حاوی مقادیر بسیاری از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و ویتامین هایی نظیر روی، آهن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، ویتامین ای، ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین کا، ویتامین ب یک، ویتامین ب 2، ویتامین ب 6 و فولات است. این روغن یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ است.

خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن

کاهش کلسترول خون

روغن فندق حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که مصرف آن سبب کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب(HDL) می شود. علاوه بر این، اسیداولئیک موجود در آن از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری می‌‌کند در نتیجه اسنفاده از آن به سلامت قلب نیز کمک می کند.

کاهش فشار خون

بعضی از شواهد نشان می دهد که ویتامین ای می تواند مشکل افزایش فشار خون را کاهش دهد، اما این امر نیاز به تحقیق بیشتری دارد تا اثر بخشی آن ثابت شود. لازم به ذکر است که فشار خون بالا، پوست را تیره می کند و می تواند باعث ایجاد لکه های بزرگ یا کوچک در پوست شود.

تقویت و رشد مو

این روغن حاوی درصد بالایی مواد معدنی و ویتامین هایی است که به تقویت فولیکول های مو کمک کرده، در نتیجه سبب افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. علاوه بر این، روغن فندق یک درمان عالی برای موخوره نیز می باشد. همچنین، این روغن علاوه بر رشد مو، باعث تقویت و رشد ابرو و مژه نیز می گردد.

پیشگیری از سرطان

فندق حاوی ماده ای به نام بتاسیتوسترول است که اثر فوق‌العاده‌ای در پیشگیری از سرطان دارد همچنین، وجود ویتامین ای به کاهش سلول‌‌های سرطانی نیز کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  خواص روغن بادام شیرین برای سلامتی و نحوه استفاده از آن

 

مفید برای پوست

روغن فندق سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین ای است که برای تقویت پوست و کاهش بیماری های پوستی بسیار مفید است. به همین دلیل این روغن برای انواع پوست ها مناسب بوده و دارای فواید بسیاری می باشد که عبارتند از:

مرطوب کننده پوست

این روغن حاوی ویتامین ای و اسید های چرب غیر اشباع است که می توانند رطوبت پوست را افزایش دهد. علاوه بر حفظ رطوبت، اسیدهای چرب مانع از خشکی پوست شده و چربی پوست را کنترل می کنند. همچنین وجود این دو عنصر موجب افزایش آبرسانی در پوست و بدن می شود.

حفاظت از پوست در برابر نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باعث ایجاد رادیکال های آزاد و آسیب رساندن به سلول ها می شود. آسیب به سلول های پوستی به ویژه پوست صورت منجر به ظهور علائم پیری می شود. ویتامین ای موجود در روغن فندق به تضعیف شدن رادیکال های آزاد و محافظت از غشای سلولی در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند.

افزایش تولید کلاژن

ویتامین ای به تولید کلاژن و کاهش آنزیمی که این ماده را از بین می برد، کمک می کند. کلاژن به بهبود ساختار و الاستیسیته پوست کمک کرده و مانع بروز چین و چروک و پیری زودرس می شود.

 

خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن

خواص روغن فندق برای پوست، مو و بدن

 

مفید برای پوست های حساس

 استفاده از روغن فندق برای افرادی که دارای پوست حساس هستند ، بسیار مفید است. این روغن علاوه بر حفظ رطوبت پوست، عاری از الکل بوده و باعث تحریک پوست نمی شود، به همین علت برای پوست هایی که مستعد آلرژی و حساسیت هستند، بسیار مناسب است.

کاهش چین و چروک

مطالعات نشان داده اند که اسید های چرب موجود در این روغن می تواند به کاهش چین و چروک های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک کند. از سوی دیگر برخی تحقیقات نشان داده اند که ادغام ویتامین ای با ویتامین ث در محصولات آرایشی باعث افزایش اثربخشی آن برای مبارزه با نشانه های پیری می شود. لذا، مصرف روغن فندق علاوه بر نرمی و لطافت پوست، از علائم پیری پوست مانند چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند.

کمک به کاهش زخم

بر اساس برخی از تحقیقات انجام شده، ویتامین ای موجب در این روغن سبب بهبود هر چه سریعتر زخم ها می شود. علاوه بر این، مصرف روغن فندق نه تنها به بهبود جای زخم کمک می کند، بلکه جای زخم های قدیمی و جای جوش را نیز از بین می برد.

درمان آکنه و انواع جوش

روغن فندق حاوی مقادیر بالایی تانن هستند که چربی پوست را کنترل کرده و از بروز هرگونه آکنه و جوش جلوگیری می کند. علاوه بر این، خاصیت ضد التهابی این روغن از بروز خارش، قرمزی و آلرژی های پوستی می کاهد. همچنین، مصرف منظم روغن فندق به درمان لکه های پوستی و روشن تر شدن پوست نیز کمک می کند.

نکته: روغن فندق ممکن است در برخی افراد ایجاد آلرژی کنید. همچنین، مصرف بی رویه خوراکی این روغن می تواند مشکلاتی مانند اسهال، تهوع، ضعف و تاری دید را ایجاد کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن فندق را با خواص تقویت کننده معده، ضد ریزش موی سر و ابرو، پیشگیری از سرطان سینه و پروستات، تقویت کننده سیستم تولید مثل، مرطوب کننده طبيعی پوست، جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، ضد آفتاب طبيعی، رفع التهاب پوست، درمان موخره، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0