topNotif

خواص روغن نارنگی یا همان ماندارین

2367 بازدید
03 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

خواص روغن نارنگی یا همان ماندارین را بشناسیم !

در این مطلب با روغن ماندارین و خواص آن آشنا خواهیم شد. اطبا عقیده داشتند که نام این میوه شیرین کوچک، از تیره مرکبات پس از آنکه این میوه به خارجیان هدیه شد از ماندارین های چین کهن گرفته شده است. ماندارین نیز مانند روغن سایر مرکبات بویی دارد دلپذیر، تازه، نشاط آور و تقویت کننده می باشد. روغن با فشردن پوست نارنگی گرفته می شود و به رنگ زرد پرتقالی است با رایحه ای همانند بوی میوه، این میوه چینی الاصل می باشد و اکنون بیشتر در سواحل مدیترانه روییده می شود.

خواص روغن ماندارین را بدانیم !

ماندارین به ویژه برای دستگاه گوارش مفید است و چون بسیار ملایم است استفاده از آن برای کودکان و بزرگسالان ایده آل است. بیشتر اندام های گوارشی را تقویت می کند و دل بهم خوردگی و حالت تهوع را در کودکان تسکین می دهد، به عنوان آرام بخش در رفع فشار عصبی و جوش و خروش زیاد و بی خوابی موثر است. استفاده از رایحه این روغن به وسیله افشانه بسیار مفرح بوده و به سبب پیوند آن با کریسمس سوزاندن آن در آن دوران مطبوع است. ماندارین نه تنها به درمان پوست کمک می کند بلکه دریافته اند که در کاهش نشانه های کش آمدگی پوست در دوران بارداری نیز موثر است.

خواص روغن نارنگی یا همان ماندارین

خواص روغن نارنگی یا همان ماندارین

اگر از روغن ماندارین در افشانه ها و چراغ های شمعی استفاده کنید دارای خاصیت از بین برندگی فشار عصبی، از بین بردن جوش و خروش زیاد، از بین برنده بی خوابی و نا آرامی و برای فشار روحی به ویژه در کودکان، زنان باردار و کهنسالان بسیار نافع است. رقیق شده روغن ماندارین در کرم برای بریدگی، پوست چرب، نشانه های کشیدگی پوست و جوش صورت مفید است. رقیق شده روغن ماندارین با روغن های دیگر برای کاهش فشار روحی، از بین بردن بی قراری، از بین برنده بی خوابی و هیجان می باشد همچنین برای ناراحتی های گوارشی مفید است و با آن می توان شکم را ماساژ داد، حتی برای ترک خوردگی های پوستی در مناطقی همچون دور بازو، کشاله ران، شکم و… نیز موثر است و ترک ها را از بین می برد. استفاده از روغن ماندارین در خانه برای از بین بردن تنش در کودکان، زنان باردار و کهنسالان نیز بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  خواص انواع روغن های گیاهی

 

می توان روغن ماندارین را با روغن اترج، روغن بابونه، روغن کندر، روغن شمعدانی عطری، روغن بهارنارنج، روغن گل سرخ، روغن چوب صندل، روغن ایلانگ ایلانگ و سایر روغن های مرکبات به خوبی مخلوط کرده و از آن استفاده نمود. از نظر قیمت روغن ماندارین روغن ارزانی است و به راحتی می توان این روغن را از فروشگاه های عطاری معتبر تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

موارد عدم استعمال روغن ماندارین را بشناسیم !

روغن ملایم ماندارین محرک نیست، ایجاد حساسیت هم نمی کند ولی ممکن است اندکی در مقابل نور خورشید به پوست بدن حساسیت دهد چون عمر مفیدش کوتاه است تا 6 -8  ماه پس از خرید از آن استفاده شود سپس باقی مانده روغن را دور انداخته و از آن استفاده نکنید زیرا فوایدش به ضرر تبدیل می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی از فروشگاه عطارک تهیه فرمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0