خواص روغن یاسمن در رایحه درمانی (آروماتراپی)

3028 بازدید
01 بهمن 96
شقایق
,

آخرین به روزرسانی 12 آبان 1398

با خواص روغن یاسمن در رایحه درمانی آشنا شوید

یاسمن یکی از قوی ترین عطرها است که در رایحه درمانی (آروماتراپی) از آن استفاده می شود. این عطر گرم، تند و محرک، از گل های سفید گیاه یاسمن است که بعد از غروب آفتاب رایحه اش به بالاترین درجه می رسد. گل ها معمولا در طلوع آفتاب با دست چیده شده و بلافاصله برای عمل تقطیر فرستاده می شود. یاسمن یکی از گران ترین روغن های فرار است که از هزاران گل آن یک گرم روغن حاصل می شود.

روغن آن به وسیله حلال از ابسولوت حاصل می شود، این روغن به رنگ قرمز مایل به قهوه ای است که در مقایسه با دیگر روغن ها تا اندازه ای غلیظ می باشد. در صنعت عطرسازی بسیار باارزش است و در بیشتر عطرها و بعضی ادوکلن ها از یاسمن به علت عطر مشک مانند و جذابش استفاده می شود. حال در ادامه این مقاله با خواص روغن یاسمن در رایحه درمانی آشنا شوید.

 

خواص روغن یاسمن

خواص روغن یاسمن

 

خواص روغن یاسمن

کاهش استرس، اضطراب و افسردگی

یاسمن در رایحه درمانی بسیار ارزشمند است. چون بر احساسات تاثیر می گذارد و روحیه را به شدت تقویت می کند. این روغن نیرو بخش است و افسردگی را برطرف می سازد. برخی مطالعات اولیه نشان می دهد که استفاده از روغن یاس در آروماتراپی می تواند استرس و اضطراب را درمان کند. این روغن ها را به کمک ماساژ برای رفع استرس استفاده می کنند. یاسمن می تواند احساس خوش بینی، اطمینان به خود و سرخوشی را برانگیزد. به ویژه در اوقاتی که شخص بی حوصله است و احساس خمودگی و بی تفاوتی می کند.

کاهش درد

این روغن درد و گرفتگی عضلات را تسکین می دهد، اما اصلی ترین تاثیر آن بر سسیتم اعصاب است. همچنین، مطالعات نشان می دهد که استفاده از روغن یاسمن می تواند باعث کاهش سردردها و حملات میگرنی شود. استفاده از مخلوطی از روغن کنجد و روغن بابونه با روغن یاس می تواند در درمان سردرد و میگرن بسیار موثر باشد.

سایر فواید درمانی روغن یاسمن

این روغن به عنوان محرک از سرد مزاجی و ناتوانی جنسی می کاهد. در مورد اختلالات رحمی، قاعدگی توام با درد و تسکین درد زایمان نیز موثر است. تاثیر یاسمن بر دستگاه تنفسی، تسکین زکام، سرفه و گرفتگی صدا کمک می کند. هر چند روغن های ارزانی هم هست که می توانند به همان اندازه موثر باشند. رقیق شده روغن یاسمن برای پوست چرب، پوست ملتهب، پوست خشک و پوست حساس بسیار مفید است و می توان برای تمامی این پوست ها از روغن یاسمن استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید:  اسپری خواب آور برای درمان بی خوابی

 

فواید بخار روغن یاسمن

استنشاق بخار روغن یاسمن زکام، گرفتگی صدا، سرفه و لارنژیت را تسکین می دهد. رقیق شده روغن یاسمن در وان حمام برای سردمزاجی، خمودگی، افسردگی، پوست چرب، پوست ملتهب، قاعدگی توام با درد، عوارض قبل از عادت ماهانه، یائسگی، ناتوانی جنسی، بی حوصلگی، افسردگی پس از زایمان، پوست خشک و حساس، درد زایمان، اختلالات رحمی و دردهای عضلانی مفید بوده و آن ها را تسکین می دهد. روغن یاسمن را با روغن اترج و دیگر روغن مرکبات همچون مریم گلی، کندر، گل سرخ و چوب صندل می توان به خوبی مخلوط کرده و از آن استفاده نمود.

موارد عدم استعمال روغن یاسمن

یاسمن سمی نمی باشد وایجاد حساسیت هم نمی کند، اما ممکن است برای بعضی پوست ها محرک باشد. توصیه می شود در دوران بارداری و شیر دهی از این روغن استفاده نشود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل جاسمین را با خواص رفع استرس و افسردگی، جلوگیری از سکته قلبی، جلوگیری از سرطان، کمک به بازیابی اعتماد به نفس، بهبود عادات خواب، بهبود گردش خون و جلوگیری از ایجاد لخته های خونی، سم زدایی از بدن، تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون بالا، کاهش کلسترول، تنظیم عملکرد کلیه ها، تقویت بینایی، حمایت از سلامت رحم، کاهش علائم یائسگی، کاهش چربی های بدن، خاصیت تقویت قوای جنسی، درمان مشکلات تنفسی و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0