topNotif

خواص سینه مرغ / 7 فایده سینه مرغ برای سلامتی!

3488 بازدید
19 آذر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

خواص سینه مرغ / 7 فایده سینه مرغ برای سلامتی!

سینه مرغ یک غذای بسیار محبوب است. به خصوص برای بدنسازان و افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند. مرغ را می توان بدون نگرانی در مورد افزایش کالری مصرف کرد، زیرا کالری کم و درصد بالایی پروتئین دارد. به روش های مختلف تهیه و مصرف می شود، مانند: افزودن آن به سالاد، ساندویچ و سوپ که باعث مقوی تر شدن غذا می شود. این مقاله درمورد خواص سینه مرغ و 7 فایده سینه مرغ برای سلامتی می باشد، با ما همراه باشید؛

 

خواص سینه مرغ / 7 فایده سینه مرغ برای سلامتی!

خواص سینه مرغ / 7 فایده سینه مرغ برای سلامتی!

 

مقدار مصرف روزانه سینه مرغ برای رژیم غذایی

انجمن قلب آمریکا افزایش مصرف پروتئین های بدون چربی مانند مرغ و ماهی را در مقایسه با گوشت قرمز مانند: گوشت گاو و گوسفند، بسیار توصیه می کند و مصرف تقریبا 155.9 گرم پروتئین بدون چربی در روز و طبق دستورالعمل های راهنمای رژیم غذایی وزارت ایالات متحده توصیه می شود. پروتئین ها باید مانند سینه مرغ، یک چهارم وعده غذایی را تشکیل دهد و اندازه آن تقریبا 85 گرم در روز باشد.

7 فایده سینه مرغ برای سلامتی که بهتر است بدانید!

1. بهبود خلق و خو

سینه مرغ حاوی اسید آمینه تریپتوفان است و به بدن کمک می کند سروتونین بیشتری تولید کند. (یک ماده شیمیایی در مغز که می تواند بر خلق و خو تاثیر بگذارد) تریپتوفان را می توان از غذاهای غنی از پروتئین، مانند مرغ بدون چربی یا سینه مرغ، به دست آورد.

2. سرشار از پروتئین و مواد معدنی

سینه مرغ منبع بسیار خوبی از برخی مواد معدنی و ویتامین ها مانند سلنیوم، فسفر، ویتامین ب6، نیاسین یا ویتامین ب3 است و نیز سرشار از پروتئین می باشد.

 

همچنین بخوانید: فواید گوشت مرغ

 

3. پیشگیری از سرطان

مرغ سرشار از ویتامین ب3 (نیاسین) است که یک ویتامین ضد سرطان می باشد. DNA به ویتامین ب3 نیاز دارد و کمبود نیاسین به اندازه ‏ی کمبود سایر ویتامین‏ های گروه ب با بیماری های ژنتیکی ارتباط مستقیم دارد.

4. پیشگیری از آلزایمر

در مطالعات اخیر که در مجلات مختلف پزشکی به چاپ رسیده، آمده است که دریافت منظم غذاهای غنی از ویتامین ب3 (نیاسین) مانند سینه مرغ، از بروز بیماری آلزایمر و سایر بیماری‏ های شناختی مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کند.

سایر فواید

5. کمک به ساخت و حفظ توده عضلانی همراه با تمرینات مقاومتی به دلیل اینکه سرشار از پروتئین می باشد درنتیجه برای بدنسازی عالیست..

6. کمک به تقویت و محافظت از استخوان ها، به دلیل فواید پروتئین برای استخوان ها، بنابراین مصرف مقدار کافی پروتئین برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ضروری است.

7. کاهش اشتها، کمک به کاهش پرخوری، بهبود کنترل اشتها و افزایش سیری در افرادی که اضافه وزن دارند و از رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنند.

موارد مهم در مصرف روزانه سینه مرغ برای رژیم غذایی

باید به میزان مصرف مرغ در رژیم غذایی توجه کرد، زیرا توصیه می شود وزن یک وعده بین 85 گرم تا 113.3 گرم باشد که معادل اندازه کف دست است.

 

همچنین بخوانید: با مزایای استفاده از تخم مرغ آشنا شوید

 

انتخاب مرغ بدون پوست

باید گوشت مرغ بدون چربی و سفید مانند گوشت سینه را انتخاب کنید و در صورت تمایل به خوردن گوشت تیره حتما قبل از مصرف پوست آن را جدا کنید.

انتخاب مرغ تازه

ترجیحا گوشت تازه را انتخاب کنید و از گوشت های تولیدی که با دود کردن، نمک زدن یا افزودن مواد نگهدارنده و شیمیایی به آن نگهداری می شود، دوری کنید.

پختن مرغ به روش های سالم

گوشت را می توان با پختن، کباب کردن یا برشته کردن به جای سرخ کردن، مصرف نمود و پوست آن را هنگام برشته کردن مرغ یا بوقلمون نگه داشت، زیرا به لطیف و لذیذ نگه داشتن آن کمک می کند.

عوارض جانبی سینه مرغ

مرغ یک غذای بی خطر برای خوردن در نظر گرفته می شود، اما خوردن آن به صورت خام یا نیم پز می تواند برای سلامت بدن مضر باشد. گوشت خام مرغ می تواند حاوی انواع مختلفی از باکتری های مضر برای بدن باشد، مانند: کمپیلوباکتر، سالمونلا و کلستریدیوم پرفرنجنس.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کینوا رنگی را با خواص تسکین دردهای میگرنی، مقابله با دیابت نوع۲، ضد پیری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، مقابله با مشکلات گوارشی، لاغر کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0