topNotif

خواص فراوان هویج

1920 بازدید
09 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

آشنایی با خواص فراوان هویج

هویج یکی از میوه های خوش رنگ و خوش مزه و مطبوع است که دارای خواص زیادی می باشد در این مطلب به بررسی خواص و مضرات هویج و نام های دیگر آن می پردازیم.

هویج از خانواده چتریان است و به نام های دیگر جرز، گزر، زردک یا زردک فرنگی و پرتقال فقرا شناخته می شود. دارای انواع ویتامین های آ و ب و ث و د می باشد و مصرف آن در هریک از بیماری هایی که به علت کمبود یکی از ویتامین های فوق باشد بسیار موثر است.هویج دارای طبیعت گرم و تر می باشد

هویج دارای ماده ای رنگی به نام کاروتن می باشد که وقتی به مصرف بدن انسان می رسد کبد از آن ویتامین آ می سازد و ویتامین آ ماده حیاتی و بسیار ضروری برای تقویت بینایی و جلوگیری از بیماری شب کوری است.

havij attarak photo1

خواص فراوان هویج

خواص فراوان هویج :

سوپ هویج به خصوص برای کودکان دارویی موثر برای معالجه و درمان اسهال های حاد و مزمن می باشد. هویج فوق العاده سریع الهضم است و برای افرادی که مبتلا به سو هاضمه و ناراحتی های گوارشی هستند بسیار نافع است.

وجود نمک پتاسیم در هویج سبب مدر بودن آن است و کلیه را به خوبی شست و شو می دهد. در هویج یک نوع روغن گیاهی است که ضد کرم های گرد بوده و حتی اگر به مدت یک هفته روزانه 2 الی 3 عدد هویج خام خورده شود اثر آن حتمی است.

تاکنون هیچ آب میوه و یا گیاهی نتوانسته جایگزین آب هویج گردد زیرا خواص درمانی آن کاملا استثنایی است و به خصوص برای رفع ازدیاد اسید معده و جلوگیری از سوزش قلب اثر آنی دارد. آب هویج همچنین برای جلوگیری از فساد در روده ها و قولنج معده و روده نافع است.

توصیه ام به شما آن است که برای به دست آوردن نشاط و نیروی جوانی و شادابی از آب هویج غافل نباشید، به خصوص برای بانوان که مشتاق زیبایی طبیعی و خدادادی هستند باید از هویج به هر نحو در سالاد و غذا و به صورت خام و رنده کرده و خصوصا آب هویج که ماده حیاتی است استفاده کنند تا همیشه چون گل ها زیبا و جوان بمانید.

از خواص آب هویج :

حتی یک لیوان آب هویج در هفته می تواند ویتامین آ مورد نیاز بدن شما را تامین کند پس در مصرف آن مراعات نکنید.

طرز تهیه و مصرف دم کرده و یا عصاره دانه های هویج وحشی :

یک قاشق مربا خوری از دانه های هویج وحشی له شده را در یک لیوان آب داغ به مدت 15 دقیقه خیس کنید سپس به آرامی آن را دم کنید و هر روز یک فنجان از صاف شده آن را بنوشید.

از خواص آب هویج :

حتی یک لیوان آب هویج در هفته می تواند ویتامین آ مورد نیاز بدن شما را تامین کند پس در مصرف آن مراعات نکنید.   

 

همچنین بخوانید:  فواید مربای هویج

 

طرز تهیه سوپ دارویی هویج :

  • نیم کیلو هویج را رنده کرده
  • در دو لیوان آب به آرامی بجوشانید تا کاملا پخته شود
  • سپس با الک آن را صاف نمایید
  • غذای مورد نظر کودک را به مقدار مساوی به سوپ اضافه کنید و به عنوان غذای کامل به کودک خود دهید.

طرز تهیه مربای هویج :

  • دو کیلو هویج را بشویید
  • آن را با رنده بزرگ یا کوچک به دلخواه خود رنده کنید
  • مقدار مورد نظر را بر روی شعله قرار دهید
  • بگذارید به مدت زمان نیم الی یک ساعت بماند (ولی حواستان باشد ته نگیرد و نسوزد)
  • وقتی هویج ها نرم و تقریبا پخته شد مقداری شکر و گلاب به آن اضافه کنید (ترجیحا مقدار شکر زیاد نباشد.)
  • مربای شما آماده ست، نوش جان…

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر هویج را با خواص شیرافزا و قاعده‌آور، مدر و خارج کننده سنگ کلیه، تقویت کننده عمومی بدن و تنظیم کننده عادت ماهیانه، فعال کننده روده‌ها و ضدعفونی کننده بدن، پاک کننده دستگاه گوارش، درمان ناراحتی‌های کلیه، یرقان، هیستری، آب آوردن بدن، اسهال‌های مزمن، اسهال‌های خونی و نفخ معده،  بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0