topNotif

خواص فلفل سفید / 11 فایده بی نظیر فلفل سفید

1799 بازدید
14 شهریور 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص فلفل سفید / 11 فایده بی نظیر فلفل سفید

فلفل سفید از فلفل سیاه پوست کنده شده، بدست می آید. میوه های فلفل کمی قبل از رسیدن چیده می شوند و سپس تحت فرایند عمدی تخمیر یا خیساندن در آب قرار می گیرند سپس تنها مغز آن دانه ها باقی می مانند که در جریان خشک شدن به رنگ سفید و یا متمایل به زرد در می آیند و جالب است بدانید که تقاضای جهانی برای فلفل سفید بیشتر از فلفل سیاه است. این مقاله درمورد خواص فلفل سفید و 11 فایده بی نظیر فلفل سفید برای درمان بیماری ها می باشد، با ما همراه باشید؛

 

خواص فلفل سفید / 11 فایده بی نظیر فلفل سفید

خواص فلفل سفید / 11 فایده بی نظیر فلفل سفید

 

11 فایده بی نظیر فلفل سفید در درمان بیماری ها

فلفل سفید حاوی روغن های فرار و سایر ترکیباتی است که مزایای مختلفی برای بدن دارند، که در ادامه فواید آن آورده شده است:

1. درمان برخی از مشکلات تنفسی

از فلفل سفید در طب قدیم برای درمان تعدادی از بیماری ها و مشکلات تنفسی مانند دفع بلغم، رفع مشکلات آسم، تنگی نفس، رفع صدای خشن و موارد سرماخوردگی استفاده می شد.

می توان آن را با حل کردن با آب گرم و افزودن کمی عسل مصرف نمود و آن را گرم نوشید.

2. درمان برخی از مشکلات گوارشی

در تعدادی از کتاب های پزشکی قدیمی ذکر شده که از فلفل سفید برای حل بسیاری از مشکلات گوارشی مانند تجمع گازها در معده و دفع آن ها استفاده می شده است و همچنین فرآیند هضم را نیز تسهیل می کند.

3. درمان ریزش مو

به دلیل توانایی آن در تحریک رشد مو و افزایش تراکم آن و همچنین درمان آلوپسی آرئاتا (که باعث ریزش مو می شود) مورد استفاده قرار می گیرد.

با مخلوط کردن آن با عسل و پیاز می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

 

همچنین بخوانید: خواص و کاربرد فلفل سفید و سیاه

 

4. با بازکردن اشتها

استفاده از فلفل سفید به عنوان نوعی ادویه در انواع غذاها به باز شدن و افزایش اشتها کمک می کند.

5. تقویت قدرت جنسی

فلفل سفید با حل کردن آن با شیر تازه و نوشیدن آن، به تحریک توانایی جنسی و افزایش احساس لذت و سرخوشی کمک می کند.

6. تسکین درد دندان

از این فلفل می توان برای تسکین درد دندان با پاشیدن مقدار کافی فلفل سفید بر روی محل درد استفاده کرد.

7. درمان دردهای استخوانی

از فلفل سیاه به عنوان پماد موضعی برای تسکین و درمان دردهای استخوانی و سایر دردهای روماتیسمی، می توان استفاده نمود، با مخلوط کردن آن با وازلین و پخش آن در محل درد و یا استفاده از روغن فلفل سفید در محل درد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

همچنین بخوانید: خواص مفید فلفل قرمز و سبز

 

8. درمان موارد مسمومیت

از فلفل سفید برای درمان موارد تب و استفراغ، همراه با مسمومیت، بیماری های وبا و غذاهای فاسد استفاده می شود.

9. کمک به مبارزه با سرطان

مواد تندی مانند فلفل به دلیل خواصشان در ارتقای سیستم ایمنی بسیار شناخته شده اند. تحقیقات دریافته اند که کاپسایسین (ماده ای که عطر و طعم تند به فلفل می دهد) قادر به کشتن بعضی سلول های سرطانی می باشد. این تحقیقات به خصوص در درمان سرطان پروستات اثبات شده اند.

 

خواص فلفل سفید / 11 فایده بی نظیر فلفل سفید

خواص فلفل سفید / 11 فایده بی نظیر فلفل سفید

 

10. فلفل سفید برای کنترل فشار خون

اضافه کردن فلفل سفید به رژیم غذایی کسانی که مشکلات فشار خون دارند می تواند به درمان آن ها کمک کند. فلاونوئید و ویتامین های موجود در این نوع فلفل به تقویت عروق خونی و گشاد کردن آن ها جهت افزایش جریان خون کمک بسیاری می کند.

11. فلفل سفید و سلامت قلب

فلفل سفید می تواند باعث تعریق زیاد شود، بنابراین مایعات زیادی را از بدن دفع می کند. وجود مایعات زیاد در بدن به خصوص در اطراف قلب، باعث سوزش قلب شده و عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از طرفی ممکن است باعث اجتماع آب در بدن شده و با توجه به فشاری که به شش ها وارد می کند، باعث ایجاد مشکل در تنفس خواهد شد. مایعات بسیار زیاد در بدن با مصرف فلفل سفید، کاهش پیدا می کند.  

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

فلفل سفید را با خواص درمان مشکلات گوارشی، مشکلات دندان، درمان دیابت، سردردهای خفیف، سرفه، سرماخوردگی، کاهش وزن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0