topNotif

خواص فوق العاده شیر شتر

2853 بازدید
03 بهمن 96
سمانه
,

با خواص فوق العاده شیر شتر آشنا شویم

ترکیب شیر شتر تقریبا مشابه شیر بز است، شیر شتر حاوی، نیترات دو کربن، چربی، پروتئین، ویتامین ب1 و ب2، ویتامین آ و ث، آهن، کلسیم و نیاسین می باشد. ناگفته نماند ترکیب شیر شتر با وجود این که ظاهرا در حدود تغییرات تقریبا ثابت می ماند، اما طرز تغذیه حیوان در بعضی موارد موجب نوسان های نسبت شدیدی در املاح و ویتامین های آن می شود.

شتر و بز دو حیوانی هستند که معمولا از خار و گیاهان سخت، که مورد استفاده گوسفند و گاو و… نیست، تغذیه می کنند، از این رو به علت زیاد بودن مقدار املاح (مقدار زیادی به صورت کلرورهای سدیم و… است) در این گونه گیاهان، که بیش از گیاهان سبز و با طراوت است، مقدار مواد معدنی موجود در شیر شتر بیش از گاو نشان داده می شود.

شیر گاو به علت کمبود آهن در نوزادان ایجاد آنمی (کم خونی) می کند، اما در شیر شتر به دلیل داشتن آهن بیشتر، این عارضه کمتر است.

کلسیم شیر شتر از شیر گاو بیشتر و از شیر گاومیش کمتر است. کره و پنیر را از شیر شتر درست نمی کنند و آن را به همان صورت یا به شکل دوغ و کشک می خورند. می توان به شتر به عنوان منبع خوبی برای تولید شیر اعتماد کرد و کمبود این فرآورده مهم دامی را مخصوصا در مناطق خشک و کویری جبران نمود.

شتر می تواند در روز مقدار زیادی در حدود چهار تا هشت کیلو گرم شیر دهد و این میزان در برخی اوقات به دوازده تا پانزده کیلو گرم نیز می رسد، درحالی که گاو قادر به تولید این مقدار شیر در شرایط آب و هوایی گرم و مراتع فقیر نمی باشد. دوره شیردهی در شترهای ماده بین ده تا هجده ماه می باشد.

خواص فوق العاده شیر شتر

خواص فوق العاده شیر شتر

نسبت ترکیبات شیر شتر نسبت به شیر گاو :

میزان آهن آن ده برابر، پنج برابر پتاسیم و ویتامین ث، چهار برابر کلسیم و منیزیم، و مقدار بیشتری اسید های چرب غیر اشباع، پروتئین، کلر و اسید فولیک بوده و آغوز آن سرشار از آنتی بادی ها و ترکیبات ضد سرطانی است.

خواص شیر شتر :

تولید آر. ان. آ ی نو ترکیب از پادتن های موجود در شیر شتر به منظور درمان بیماری هایی مانند سرطان، آلزایمر، هپاتیت ث و ایدز، طرحی است که انجمن های علوم و فن آوری بر روی آن تحقیق می کنند. محققان تاثیر مفید شیر شتر را در درمان بیماری های مزمن و جدی سرطان اثبات کرده اند.

شتر به بیماری جنون گاوی مبتلا نمی شود، زیرا سرم خون و نیز مقادیر قابل توجهی پادتن های ضد ویروس در شیر شتر وجود دارد که این جانور را از مبتلا به این بیماری مصون می کند. پزشکان معتقدند که اهمیت بیماری های میکروبی دیگر مانند التهاب عروق لنفاوی، التهاب پستان، کزاز، بوتولیسم، طاعون و چند بیماری دیگر، در شتر، بسیار کمتر از دیگر حیوانات است.

یکی از تفاوت های پادتن های شتر و انسان، در وزن موکولی نسبتا پایین زنجیره سنگین پادتن شتر است. پادتن های شتر به دلیل اندازه کوچک، اختصاصی بودن و قرابت بالا، ساختار ساده و نیز قابلیت رسیدن به گیرنده ها و واکنش با آن ها، توانایی نفوذ به بافت های متراکم و اتصال به پادگن ها را دارند.

 

همچنین بخوانید:  شیر شتر، درمانی طبیعی

 

دیگر خواص مهم شیر شتر :

شیر شتر برای تقویت عضله ی قلب کودکان و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از سرطان ها مفید است. استفاده از شیر شتر در وعده های غذایی روزانه، به منظور درمان زخم معده، زخم اثنی عشر و بیماری های سرطانی توصیه می شود.

در شیر شتر پرئتئین های ویژه ای وجود دارد که نقشی مشابه هورمون انسولین دارد که در هر لیتر شیر چهل واحد از آن یافت می شود، که میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و مانع از تصلب شرایین می شود.

میزان ضد میکروبی شیر شتر نسبت به سایر حیوانات بیشتر و آنتی اکسیدان قوی تری دارد، این شیر خاصیت دارویی داشته و غذا نیز محسوب می شود. شیر شتر برای آّب آوردگی مفاصل، یرقان، بیماری های طحال، سل و ترمیم زخم ها، تنگی نفس یا آسم، کم خونی، بواسیر، بسیار مفید است و خاصیت لاغر کنندگی دارد و یک غذای رژیمی است. همچنین شیر شتر می تواند بیماری های صعب العلاج و مزمن مانند آلزایمر و هپاتیت ث را هم درمان کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

خمیر مایه را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه گوارش سالم تر، بارداری سالم تر، مراقبت بهتر از پوست، باعث پف کردن و ایجاد عطر در نان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    25 اسفند 1401

    بسیار مفید بود
    سپاسگزار

0