topNotif

خواص قارچ خوراکی و بهترین روش پخت و نگهداری آن

2284 بازدید
03 شهریور 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با خواص قارچ آشنا شوید !

قـارچ گیاهی است بسیار لطیف که به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی قابل رقابت با گوشت بوده و همواره از اهمیت روز افزونی برخوردار است. ضمن آن که به صورت تازه و کنسرو شده در تمام فصول سال موجود می باشد. قارچ از گیاهانی است که شناخت آن بسیار مشکل می باشد. از این رو محققین آن را گیاه منحصر به فردی می دانند که با هیچ یک از گیاهان دیگر قابل قیاس نبوده و مشخصات مخصوص خود را داراست. امروزه نیز با شناخت خواص قارچ پرورش انواع آن از اهمیت به سزایی برخوردار است. با وجود این که قارچ از بقایای زاید گیاهی تغذیه می کند، اما سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر، انواع ویتامین و اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است. تمامی قسمت های قارچ قابل مصرف است، لذا از نظر اقتصادی برای خانواده کاملا مقرون به صرفه است.

ارزش غذایی قارچ

قارچ سفید حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری است. این گیاه علاوه بر فیبر غذایی سرشار از مواد معدنی مانند آهن، سلنیم، مس، کلسیم، فسفر، روی، منگنز و درصد کمی سدیم و همچنین، حاوی پروتئین، قند، کربوهیدرات ها، کمی چربی و کالری نیز می باشد. قارچ دارای ویتامین هایی مانند ویتامین ث، ویتامین دی، ویتامین های گروه ب که شامل تیامین (ب یک)، نیاسین (ب 3)، ریبوفلاوین (ب 2)، اسید پانتوتنیک (ب 5) است، علاوه بر این سرشار از ویتامین ب 6، حاوی فولات و سایر آنتی اکسیدان های دیگر نیز می باشد.

 

خواص قارچ را بدانیم

خواص قارچ را بدانیم

 

خواص و ویژگی های قارچ !

طبع قارچ گرم است. کسانی که بیماری قند دارند می توانند از قارچ استفاده کنند. قارچ داروی ضد تومور است. کسانی که گوشت نمی خورند از قارچ استفاده کنند. قارچ حاوی ویتامین ب، فسفر و پتاسیم است و اسید آمینه هایی چون لنین و لوسیون دارد. قارچ فعالیت مغز را بر می انگیزد. ناراحتی گوارشی را درمان می کند. باعث بیرون کردن سم های بدن می شود و بلغم را برطرف می کند.

قارچ باعث تقویت استخوان ها می شود و بلغم را برطرف می کند. قارچ حاوی آنتی بیوتیک است. کمبود ویتامین دی را در بدن جبران می کند. کسانی که بزاق شان زیاد ترشح می کند از قارچ استفاده کنند. قارچ باعث می شود که مواد غذایی آسان جذب گردد و اخلاط مضر و فضولات را خارج می کند و دستگاه گوارش را تصفیه می کند.

 

همچنین بخوانید: کنترل قند خون با قارچ

 

چربی زیاد هضم قارچ را مشکل می کند. قارچ باعث تقویت نیروی جنسی می شود. قارچ اسهال و اسهال خونی را درمان می کند. خونریزی های داخلی را متوقف می سازد. قارچی به نام کومباجا ضد سرطان است. با مصرف کومباجا دوران جوانی افزایش می یابد و پیری دیرتر به سراغ تان می آید. قارچ کومباجا برای سختی رگ ها و عروق، نقرس و تنبلی روده بسیار مفید است. همچنین، قارچ باعث افزایش عملکرد آنزیم ها در بدن شده و به تنظیم متابولیسم و ​​تولید انرژی کمک می کند. قارچ سفید ماهیچه قلب را تقویت می کند و رگ های خونی را سالم نگه می دارد. علاوه بر این، به ساخت و بازسازی سلول ها و بافت های بدن کمک می کند.

کسانی که دیابت دارند از چای کومباجا استفاده کنند. با مصرف قارچ کومباجا از سکته قلبی جلوگیری کنید. کسانی که بیماری ام اس دارند از چای کومبوجا استفاده کنند. کسانی که حساسیت پوستی و خارش پوستی دارند از قارچ کومباجا استفاده کنند.

توجه داشته باشید:

قارچ دیر هضم است و باعث غلظت خون می گردد. درد معده ایجاد می کند، امکان فلج و سکته دارد برای خنثی شدن این ها همراه آن زنجبیل بخورید. هیچ گاه بعد از خوراک قارچ آب سرد نخورید. اگر چنانچه با قارچ مسموم شدید و دکتر و دارویی در دسترس نبود فضله مرغ بخورید.

از نگهداری قارچ درون کیسه پلاستیکی جدا خودداری کنید. حداکثر نگهداری قارچ در یخچال 3 الی 4 روز بوده است. قارچ را با آب سرد بشوئید ولی در آب خیس نکنید. تا زمانی که نمی خواهید از قارچ استفاده کنید آن را نشوئید. قارچ را در مایکروفر یا فر نپزید و بخار پز هم نکنید.

نکته: وقتی کشت و برداشت گیاهی بصورت صنعتی انجام شود بسیاری از خواص و فواید آن گیاه از بین خواهد رفت، لذا خواص و فوایدی که درباره قارچ عنوان شد، مربوط به قارچ هایی هست که بصورت طبیعی و بدون دخالت انسان انجام می پذیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قارچ گانودرما را با خواص درمان آکنه و جوش صورت،  جوان سازی پوست صورت، تقویت و افزایش رشد مو، درمان ریزش مو، درمان دیابت و قند خون، لاغری و کاهش وزن، تنظیم تیروئید، درمان سردرد شدید میگرنی، درمان انواع سرطان، درمان استرس، اضطراب و افسردگی، درمان بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی، کاهش فشار خون بالا، سم زدایی و پاک سازی کبد، پاک سازی مثانه و دستگاه ادراری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0