خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

2486 بازدید
20 اسفند 97
سمانه

خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

به غیر از اینکه کاکائو یک نوشیدنی دلپذیر و خوشمزه است، کلی فواید هم برای سلامتی دارد. پس برای آشنا شدن با فواید این نوشیدنی خوشمزه این مطلب را از دست ندهید.

پودر کاکائو چیست؟

کاکائو گیاهی است که از آن دوست داشتنی ترین و خوشمزه ترین شکلات ها ساخته می شوند، با فشار دادن کاکائو خام بین غلتک ها پودر کاکائو شیرین نشده تهیه می شود. پودر کاکائو با کاهش کره کاکائو (چربی کاکائو) از مواد باقی مانده تشکیل می شود.

می دانید چگونه پودر کاکائو کشف شد؟!

پودر کاکائو اصالتا برای آمریکای مرکزی است. تمدن مایا اولین بار کاکائو را کشف کرد. فاتحان اسپانیایی آن را در قرن 16 به اروپا معرفی کردند. اولین قومی که به فواید کاکائو پی برد قوم مایا بود.

جزئیات کامل پودر کاکائو را بدانیم.

آیا نگران هستید بدانید چه مقدار کربوهیدرات و کالری در پودر کاکائو موجود است؟ برای رسیدن به جواب سوال هایتان و این که بدانید چه مقدار کافئین و چربی در پودر کاکائو وجود دارد، این مطلب به شما کمک می کند.

نه فقط شکلات، پودر کاکائو کلی مواد مغذی دارد. دارای فیبر زیاد، منیزیم، آهن، منگنز، پروتئین، کلسترول خوب، فسفر و بیشتر یک گنجینه کامل از مواد مغذی است که برای سلامتی بدن لازم هستند. برای کاهش وزن و کاهش فشار خون کاکائو معجزه می کند.

100 گرم پودر کاکائو، دارای 956 کیلوگرم انرژی، 57 گرم کربوهیدرات، 13 گرم چربی، 19 گرم پروتئین و 230 میلی گرم کافئین است. کاکائو شیری تا تلخ همگی فواید خودشان را دارند.

خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

فواید کاکائو برای سلامتی

کاهش التهاب

پودر کاکائو غنی از پلی فنل ها و آنتی اکسیدان هاست که باعث کاهش التهاب می شود، کاهش فشار خون، بهبود سطح قند خون بدن و باعث گردش خون بهتر می شود.

کنترل فشار خون

مصرف شکلات تیره که یک منبع غنی از پودر کاکائو است باعث کاهش فشار خون و بهبود عملکرد خون در رگ ها می شود.

سلامتی قلب را بهبود می بخشد.

پودر کاکائو منبع غنی اکسید نیتریک است که احتمال بروز سکته قلبی یا هر بیماری دیگر قلبی را کاهش می دهد.

خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

باعث افزایش فعالیت مغز می شود.

مصرف مقدار کمی شکلات در روز باعث گردش خون در مغز و بهبود فعالیت های مغزی می شود. اما اگر زیاد از شکلات استفاده کنید ممکن است همان اثر را نبینید. مصرف مقدار کمی شکلات در روز می تواند به بهبود فعالیت های مغزی کمک کند و تاثیر مفیدی بر بهبود افرادی که از آلزایمر یا پارکینسون رنج می برند دارد.

هورمون های شادی را ترشح می کند.

احتمالا بدانید که شکلات شیرین در دسر، کیک یا بستنی و … باعث شادی افرادی می شود. این علایم افسردگی را کاهش می دهند و در افراد احساس شادی ایجاد می کنند. مصرف شکلات برای کاهش استرس و بهبود سلامت روانی مفید است.

ترشح انسولین را افزایش می دهد.

پودر کاکائو غنی از فلاونول است. فلاونول ها یکی از بهترین راه های کنترل ترشح انسولین هستند و جذب سطح قند خون را افزایش می دهند. گرچه زیاده روی کردن در مصرف شکلات برای کنترل قند خون مناسب نیست، اما مصرف مقدار مناسب کاکائو یا شکلات در روز برای دیابت مفید است.

خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

خواص معجزه آسای پودر کاکائو را بدانیم!

با تیرگی پوست مبارزه می کند.

پودر کاکائو یک درمان غیر معمول برای مبارزه با تیرگی پوست است. مقداری پودر کاکائو را با عسل و دارچین مخلوط کنید و مایه خمیری شکلی که به دست می آید را بر روی تیرگی های پوستتان قرار دهید و پس 10-15 دقیقه ماسک را بشویید.

کمک کننده به کاهش وزن هست.

پودر کاکائو نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. پودر کاکائو زمانی که به صورت شکلات مصرف می شود انرژی زیادی برای بدن تولید می کند. اکسیداسیون چربی را کاهش می دهد و احساس سیری ایجاد می کند و اینگونه به کاهش وزن کمک می کند.

مبارزه با آسم

کاکائو حاوی ترکیبات ضدآسم مانند تئوفیلین و تئوبرومین است که برای افراد مبتلا به آسم مفید هستند. تئوباریم به کاهش مشکل سرفه کمک می کند زیرا کافئین دارد. تئوفیلین راه های هوایی شما را شل می کند و به ریه هایتان کمک می کند.

به سلامتی دهان کمک می کند.

پودر کاکائو دارای خواص ضدانگلی، ایمنی و ضدباکتری است. تمامی این خواص به سلامتی دهان کمک می کنند. پودر کاکائو شیرین نشده یا شکلات تلخ همگی به کاهش حفره دندان ها کمک می کنند.

 

همچنین بخوانید:  فواید پودر کاکائو برای لاغری

 

بهبود سلامتی پوست را افزایش می دهد.

آخرین اما نه کمترین فایده، پودر کاکائو دارای خواص معجزه آسا برای پوست است. پودر کاکائو بافت پوست را بهبود می بخشد. پودر کاکائو یک لایه بردار عالی است که پوست را از هر گونه آلودگی و کثیفی حفظ می کند. پودر کاکائو باعث بهبود گردش خون پوست می شود و پوست را آب رسانی می کند. همچنین باعث کاهش آکنه می شود.

چگونه از پودر کاکائو استفاده کنیم!؟

راه های زیادی برای استفاده از پودر کاکائو وجود دارد.

  • – شکلات داغ و سرد، پودر کاکائو را در شیر لبنی یا غیر لبنی مورد علاقه خود اضافه کنید، تا میلک شیک خوشمزه داشته باشید.
  • -داخل کیک بریزید. شما می توانید پودر کاکائو را به کیک، پن کیک و… خانگی خود اضافه کنید.
  • -آن را روی مواد غذایی خود بریزید. می توانید مقداری پودر کاکائو را بر روی میوه مورد علاقه خود همچون موز، توت فرنگی و .. بریزید.
  • -به اسموتی هایتان اضافه کنید. با اضافه کردن شکلات شیری یا تلخ به اسموتی های خود مزه شکلاتی اضافه کنید.

توجه داشته باشید:

مصرف بیش از حد کاکائو مضر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر کاکائو را با خواص پیشگیری از دیابت و تنظیم قند خون، بهبود تنگی نفس و آسم، تقویت حافظه، ضد افسردگی، درمان سرطان روده و پروستات، پیشگیری از پوکی استخوان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0