خواص مفید فلفل قرمز و سبز

2618 بازدید
03 آبان 96
سمانه

با خواص مفید فلفل قرمز و سبز آشنا شویم

در این مقاله به بررسی خواص، مضرات و مواد تشکیل دهنده فلفـل سبز و قرمز می پردازیم. فلفل گیاهی است از تیره سیب زمینی علفی و یک ساله و انواعی از فلفل ها هستند که دارای ساقه های چوبی بوده و چندساله می باشند. این گیاه دارای میوه ای قرمز و یا سبز (نام های دیگری همچون بی بری، پلپل سبز و بی بر می باشد)  و گاهی نارنجی و یا زرد می باشد و نوع سبز و قرمز آن خیلی شبیه به هم اند.

میوه این گیاه به علت داشتن یک ماده شیمیایی به نام پیپرین بسیار تند و سوزاننده است و گرد میوه نیز به شدت عطسه آور می باشد. نوع تند فلفل سبز دارای دو برابر ویتامین آ موجود در هویج می باشد و نوع شیرین آن دارای ویتامین سی هست.

خواص مفید فلفل قرمز و سبز

خواص مفید فلفل قرمز و سبز

طبیعت آن گرم و خشک می باشد، فلفل را همراه با اغذیه می خورند و به صورت دارو (دارای آنتی بیوتیک گیاهی بوده) نیز برای افرادی که سرد مزاج و رطوبی و بلغمی مزاج هستند مصرف می نمایند. فلفل قرمز تند تر و اثر سمی و سوزانندگی اش از فلفل سبز بیشتر است. فلفل در اصل جز اغذیه نیست و در زمان قدیم تنها مصرف دارویی داشته است و به تدریج مصرف خوراکی نیز پیدا کرده.

امروزه یکی از چاشنی های مشهور و پرمصرف است. میوه این گیاه دارای مقداری ویتامین ث و چند ویتامین دیگر است. مقداری نیز اسید کانی و آلی دارد به علاوه دارای یک ماده محرکی به نام پیپرین بوده و آلکالویید و هتروزویید سمی نیز دارا می باشد. خوردن فلفل به مقدار کم مثلا یکی دو عدد فلفل کوچک آن هم نه به طور مستمر بلکه گاه گاهی برای افرادی که مزاج سرد و بلغمی دارند مفید است.

شاید بتوان گفت کاهش وزن و چربی سوز بودن، مهم ترین خاصیت فلفل قرمز محسوب می شود. فلفل قرمز یک ماده ضدعفونی کننده است بنابراین به صورت غرغره برای ضدعفونی حلق توصیه می شود.

نکته :

  • خوردن فلفل برای افراد خشک مزاج بسیار زیان آور است.
  • بهتر است در دوران حاملگی و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود.
  • همچنین برای رماتیسم (در برخی از مزاج ها)، وسواس، قند، مالیخولیا، جوش صورت، آلزایمر (فلفل دلمه ای) خوب نبوده است. پس در مصرف آن زیاده روی نکنیم.

 

همچنین بخوانید:  خواص و کاربرد فلفل سفید و سیاه

 

فراموش نکنیم :

افرادی که در خوردن فلفل زیاده روی می کنند یا استمرار می ورزند به ناراحتی های سختی مبتلا می گردند، که پس از ظهور آثار بیماری مداوای آن ها مشکل است. مانند مالیخولیا، وسواس، جنون، صرع، تشنج، زخم قسمت های دستگاه گوارش، ورم کلیه، پاره شدن رگ های داخلی کبد یا کلیه یا مثانه. در حالت اول سیاه شدن مدفوع و یا استفراغ خون و در حالت دوم داخل شدن خون در ادرار، ورم کبد، ورم مجاری صفراوی دنبل و خوارج و سایر زخم ها و جوش های جلدی مشاهده می گردد.

لذا افراد مبتلا به ناراحتی های مذکور یا افرادی که آمادگی ابتلای به ناراحتی های مذکور فوق را دارند حق خوردن فلفل سبز یا فلفل قرمز را ندارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر فلفل قرمز را با خواص تسکین درد، رفع گرفتگی عضلات، درمان یبوست، درمان سرماخوردگی، کاهش وزن، پیشگیری از رشد تومورهای سرطانی، تسکین دندان درد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0