خواص میوه انجیر برای سلامتی جسم

1990 بازدید
21 آبان 96
سمانه
,,

خواص میوه انجیر را بشناسیم

ارزش و مقام انجیـر به قدری است که خداوند متعال در سوره 95 قرآن به انجیر و زیتون قسم یاد کرده است.

خواص میوه انجیر :

ملین و نرم کننده و لعابدار و مغذی و مقوی است. میوه انجیر به رنگ های ارغوانی و سیاه و سفید در اکثر کشور های جهان می روید، انجیر وقتی رسیده باشد بسیار مطبوع و خوشمزه است و از نظر دارویی و غذایی گل سر سبد میوه ها است، زیرا سریع الهضم و بسیار ملین و دارای ویتامین های آنتی اکسیدانت و عناصر معدنی کلسیم و پتاسیم می باشد و به ویژه مقدار قابل توجهی ویتامین ب 6 و فولیت در بردارد.

میوه انجیر بسیار معتدل و دارای قدرت غذایی خوب و به ویژه برای اطفال و کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند مفید و سازگار معده و روده است.

خواص میوه انجیر

خواص میوه انجیر

خواص انجیر خشک :

انجیر را نباید با حرارت و یا مواد شیمیایی خشک نمود زیرا آب آن سریع برچیده می شود، بهتر است در هوای آفتابی خشک شود تا آب آن تبدیل به قند میوه شده و در آن ذخیره گردد انجیر خشک و تازه هر دو دارای فیبر محلول به نام پکتین می باشند که کلسترول خون را کاهش می دهد.

چند عدد انجیر خشک شده را پس از شستشو در آب ولرم گذاشته و شب هنگام خیس کنید و صبح ناشتا میل نمایید و نظیر یک داروی لعابدار نرم کننده مخاطی تنفسی و اثر عالی برای تقویت قوای از دست رفته دارد.

انجیر خشک برای روز های سرد زمستان که در بسیاری از نقاط کمبود میوه احساس می شود و برای کودکان و بیماران و کهنسالان بسیار مطبوع و ملین و خوشمزه است و برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید است.

یک انجیر تازه را از وسط نصف کنید و مانند ضماد خوب بر روی دمل های چرکی و تورم های کوچک به مدت چند ساعت بگذارید تا تاثیر خوب آن را مشاهده فرمایید، ساقه و برگ انجیر محتوای مایع شیر مانندی است که می توان با آن زگیل را معالجه کرد.

میوه تازه یا خشک انجیر سرشار از فیبر یا الیاف گیاهی است که برای اعمال روده و دفع سموم مواد غذایی مانده در معده اثری عالی دارد.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی انجیر و ارزش غذایی آن

 

تاثیر مصرف انجیر بر زنان باردار

مصرف انجیر توسط زن باردار در طول دوران بارداری نه تنها اثرات مثبتی بر روی مادر حامله دارد بلکه تاثیرات و فواید فراوانی هم برای جنین دارد.

مادران باردار در طول دوران بارداری خود ممکن است دچار مشکلات و مسائل مختلفی نظیر یبوست بارداری، فشار خون بارداری، خستگی و یا سایر مسائل گردند. نقش تغذیه خوب برای زنان در دوران بارداری بر آگاهان امر پوشیده نیست و در این میان، انجیر یکی از مواد خوراکی بسیار مهم در سبد غذایی دوران حاملگی محسوب می گردد.

انجیر با عملکرد عالی خود هم به سلامت مادر باردار کمک می کند و هم باعث سلامت جنین شده و در رشد و نمو سالم او تاثیر مثبت دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انجیر خشک را با خواص کمک به کاهش وزن، درمان یبوست، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان، تنظیم کننده فشار خون، درمان اختلالات پوستی، پیشگیری از زایمان زودرس، تقویت حافظه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0