خواص و مضرات نخود سبز (نخود فرنگی)

12708 بازدید
05 آبان 96
سمانه
,

خواص و مضرات نخود سبز (نخود فرنگی) را بشناسیم

نخود سبز که با نام های دیگر حمص، نخود فرنگی و چنه یا نخود خشک شناخته می شود دارای طبع گرم و خشک است. نخود سبز گونه دیگری از تیره نخود هست که دارای رنگ سبز بوده و اغلب در غذاها و سالاد ها به صورت پخته استفاده می شود. در ادامه مطالبی درباره خواص و مضرات آن ها گرد آوری شده است.

خواص نخود سبز :

نخود سبز دارای ویتامین های ب علی الخصوص ب یک هست و ملین و مدر و زیاد کننده شیر و اسپرم (منی) و قلیانی کننده خون است.

نخود سبز یک ضدسرطان قوی می باشد و افرادی که سرطان دارند علی الخصوص سرطان پوست می توانند نخود سبز را با عسل مخلوط کنند و بر محل مورد نظر بمالند.

nokhod sabz attarak photo1

خواص و مضرات نخود سبز

همینطور نخود سبز برای کک مک، سرطان پروستات، رفع خون دماغ، درمان کم خونی، احتقان کبد، کواتر، واریس و زایمان راحت نیز مفید است.

مصرف آب نخود سبز باعث لاغری می شود افرادی که تمایل به کم کردن وزن دارند از آب نخود سبز زیاد استفاده کنند.

آب نخود سبز خاصیت ضد سودایی دارد و اگر نخود سبز را به مدت یک شب در سرکه خیس کنید و ناشتا بنوشید و تا ظهر چیزی نخورید  انگل معده شما را می شوید و می برد فقط توجه داشته باشید چند روز متوالی این محلول را میل نمایید.

افرادی که دندان درد دارند می توانند روغن نخود سبز را مصرف کنند برای تقویت دندان ها و کاهش درد آن مفید است همینطور مصرف نخود سبز بوی بد دهان را رفع می کند.

آب خام نخود سبز قوای جنسی بانوان را تقویت می کند. افرادی که صرع دارند نخود فرنگی را بپزند و روی آن دارچین و انسولین پاشیده و آن را مصرف کنند برای صرع مفید است.

دیگر خواص نخود سبز :

مخلوط نخود فرنگی و نخود سیاه زردی رخسار را از بین می برد. کودکانی که کرمک دارند با نشستن بر روی جوشانده نخود سبز کرمک آن ها  کشته می شود و برای این بیماری موثر است، مخلوط جوشانده نخود سبز و نخود سیاه بی حسی اعضای بدن را از بین می برد. اگر نخود سبز را له کرده و آن را با شیر مصرف کنید خاصیت صاف کنندگی صدا دارد.

همچنین خرافاتی در مورد نخود سبز وجود دارد که می گوید اگر در اول هلال ماه به تعداد زگیل های بدن یک عدد نخود بر روی آن ها بمالید و روی آن پارچه ای ببندید و آن پارچه را از میان هر دو پا یا از بالای هر دو شانه خود به عقب بیندازید در آخر ماه زگیل کنده می شود.

 

همچنین بخوانید:  11 فایده نخود برای افراد دیابتی

 

نکته :

از مضرات نخود سبز می توان به عدم جذب ویتامین های ای و سی و کلسیم و ید اشاره کرد.

همینطور برای روده های ضعیف، کبد، فشار خون، مثانه، تصلب شرایین، کلسترول، آترومی، اختلالات تیرویید، زخم روده، اثنی عشر، قولنج یا کولیت، ضعف بینایی، ورم غده پروستات و سردرد مفید نیست.

مصرف نخود سبز باعث خشکی طحال شده پس در مصرف آن زیاده روی نکنید، نوع سیاه نخود باعث سقط جنین می شود در مصرف آن مراعات کنید، نخود سیاه یا لثه باعث ایجاد آنژین صدری می شوند.

فراموش نکنیم :

تمامی گیاهان و میوه ها دارای خواص متعددی هستند اما در صورت زیاده روی کردن در مصرف آن ها اغلب فواید آن ها به ضرر تبدیل می شود پس با برنامه از گیاهان طبیعی استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آرد نخودچی را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. محمد علی
    5 آذر 1397

    ازشماروی خواص نخودسبز خیلی متشکرم.

    • دنیز
      21 اردیبهشت 1402

      چیزی که میخاستم ننوشته

    • هایده چ. ق.
      9 دی 1402

      بسیار سپاسگزارم از آگاهی دهیتان

0