topNotif

خواص پنج میوه و سبزی قرمز رنگ

1740 بازدید
21 مهر 97
بهاره
,

خواص پنج میوه و سبزی قرمز رنگ که بد نیست با آنها آشنا شویم

خواص میوه ها و سبزیجات قرمز

شما اغلب شنیده اید مردم می گویند که سبزیجات سبز می خورند، چون آنها حاوی مواد مغذی هستند. کارشناسان بهداشت معتقد هستند که ما باید از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ در رژیم غذایی استفاده کنیم، زیرا مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی ما در سبزیجات مختلف تامین می شود. امروز ما درباره کیفیت پنج میوه و سبزی قرمز صحبت می کنیم که ممکن است شما تا به امروز از آن اطلاعی نداشتید.

خواص پنج میوه و سبزی قرمز رنگ

خواص پنج میوه و سبزی قرمز رنگ

 

تمام میوه ها و سبزیجات قرمز شامل بسیاری از آنتی اکسیدان ها مانند لیکوپن، آنتوسیانین ها هستند که خطر بیماری های قلبی و سرطان پروستات را کاهش می دهند. میوه ها و سبزیجات سرخ می توانند مشکلاتی مانند دیابت، پوکی استخوان و کلسترول بالا را بهبود بخشند. به یاد داشته باشید که رنگ طبیعی میوه ها و سبزیجات، بیشتر مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را دارا هستند نه محصولات تراریخته. حال اجازه دهید شما را با مزایای پنج سبزی و میوه قرمز رنگ آشنا کنم.

چغندر قند بالاترین آنتی اکسیدان را دارد

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، بالاترین آنتی اکسیدان در تمام سبزیجات در چغندر قند وجود دارد. چغندر بهترین منبع پتاسیم، فیبر، فولات، ویتامین ث و نیترات است.

تحقیقات اخیر نشان داده اند مصرف چغندر قند یا آب آن می تواند فشار خون، جریان خون و ایمنی را بهبود بخشد. همچنین حاوی ویتامین آ، ویتامین ث و ویتامین های دیگر است. شما می توانید چغندر قند و یا آب چغندر قند را مخلوط با میوه ها و سبزیجات دیگر، به صورت خام یا پخته مصرف نمایید.

لیکوپن از گوجه فرنگی به دست می آید

گوجه فرنگی از جمله سبزیجاتی است که بیشتر استفاده می شود. گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی لیکوپن، ویتامین ث و پتاسیم است. به گفته موسسه ملی بهداشت، گوجه فرنگی بهترین منبع لیکوپن است که 85 درصد لیکوپن را به ما می دهد. مصرف گوجه فرنگی از سرطان پروستات، سرطان مری و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. شما می توانید از گوجه فرنگی در سبزیجات، سوپ، سس، آب و غیره استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: فواید درمانی گوجه فرنگی

 

هویج قرمز معدن ویتامین ها است

هویج قرمز حاوی ویتامین، پتاسیم، فولات، آنتوسیانین، روی، فسفر، لیکوپن، منگنز، مس، آهن، کلسیم، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ث، ویتامین ای و غیره است. مقدار زیادی ویتامین آ در آن وجود دارد، بنابراین برای چشم بسیار مفید است. علاوه بر این، فیبر در هویج نیز فراوان است. بنابراین برای پاک کردن معده خوب است و بدن شما را سالم نگه می دارد.

انار حاوی فیبر و انرژی است

انار را بمب ویتامین ها می نامند. هفت گرم فیبر، سه گرم پروتئین، 30 درصد ویتامین ث از نیاز روزانه، 36 درصد ویتامین ها، 16 درصد فولات و 12 درصد پتاسیم از یک فنجان دانه انار تهیه می شود. علاوه بر این، حاوی بیست و چهار گرم قند و 144 کالری است. بنابراین، نوشیدن انار یا نوشیدن آب آن بلافاصله به بدن انرژی می بخشد. بر طبق تحقیقات، انار حاوی 3 برابر آنتی اکسیدان های بیشتر از چای سبز و شراب قرمز است.

پیاز قرمز سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

پیاز قرمز سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. پیاز تقریبا در سبد غذایی هر خانواده می باشد و بیشتر از هر سبزی دیگر استفاده می شود. پیاز برای سلامتی شما بسیار مفید است. ارگانوسولفور (Organosulfur) در پیاز یافت می شود.

ارگانوسولفور (Organosulfur) یک فتوشیمیایی است که سیستم ایمنی بدن را تصحیح می کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد و برای کبد مفید است. علاوه بر این، همچنین از ویروس ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ چغندر خشک را با خواص  درمان غلطت خون، صاف کننده خون، تقویت کننده اعصاب، ضد سرطان، ضد پیری، درمان دیابت، درمان چاقی، تنظیم فشار خون، تقویت استخوان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0