topNotif

خواص کندر نر را بشناسیم / 11 فایده کندر نر و مضرات آن

10205 بازدید
30 بهمن 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

خواص کندر نر را بشناسیم 

کندر از نظر علمی بنام Boswellia serrata شناخته می شود و از خانواده Burseraceae است، کندر نر از صمغ استخراج شده از درخت کندر ساخته می شود و در مناطق کوهستانی خشک خاورمیانه، هند و آفریقا، می روید. لازم به ذکر است که با عطر چوبی تند مشخص می شود، و می توان آن را به چای اضافه کرد، یا به عنوان مکمل غذایی مصرف کرد. این مقاله درمورد خواص و 11 فایده کندر نر و مضرات آن، می باشد. با ما همراه باشید؛

 

خواص کندر نر را بشناسیم

خواص کندر نر را بشناسیم

 

11 فایده کندر نر و مضرات آن

1. بهبود وضعیت مبتلایان به التهاب مفصل

در یکی از بررسی های مطالعات منتشر شده در سمینارهای آرتروز و روماتیسم در سال 2018، مشخص شد که کندر به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، می تواند در کاهش درد و بهبود تحرک در افراد مبتلا به آرتروز موثر باشد. با این حال، هنوز مطالعات بیشتری برای بررسی این نتایج لازم است.

2. کاهش علائم کولیت اولسراتیو

برخی تحقیقات نشان داده است که کندر نر می تواند در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو باعث تسریع بهبودی شود و علائم ناشی از آن را کاهش دهد و در برخی افراد می تواند به اندازه سولفاسالازین موثر باشد. اما هنوز در این زمینه مطالعات بیشتری لازم است.

3. بهبود وضعیت بیماران مبتلا به آسم

مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی آسیب شناسی بالینی و تجربی در سال 2015 نقش اسید بوسولئیک در کندر را در کاهش برونشیت و جلوگیری از تولید سیتوکین ها ( یکی از شاخص های التهاب است و مانع پاسخ به آلرژن هایی می شود که آسم را تشدید می کنند) نشان داد. با این حال، برای تایید این نتایج، تحقیقات بیشتری در مورد انسان لازم است.

4. بهبود وضعیت مبتلایان به تومور مغزی

کندر باعث کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان ها می شود، همچنین می تواند به مبارزه با سلول های سرطانی کمک کند، یک مطالعه منتشر شده در مجله Postepy Hig Med Dosw در 2016 اثبات کرده است که کندر دارای خواص ضد توموری است. بنابراین رشد سلول های سرطانی کاهش می یابد و مرگ برنامه ریزی شده آن ها (آپوپتوز) تحریک می شود.

 

همچنین بخوانید: روش استفاده از کندر و خواص آن

 

نتایج یک مطالعه منتشر شده در Cancer در سال 2011 همچنین نشان می دهد که کندر می تواند به کاهش ورم مغزی در بیماران مبتلا به تومور مغزی، کمک کند. علاوه بر این برای افرادی که تحت پرتودرمانی برای درمان تومورهای مغزی هستند می تواند کمک کننده باشد ولی با وجود این، برای تایید این نتایج باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

5. کاهش سردردهای خوشه ای

یک مطالعه کوچک که در ژورنال Cephalalgia در سال 2012 منتشر شد، چهار نفر که از سردردهای خوشه ای و اختلالات خواب رنج می برند در آن شرکت کردند. طبق این مطالعه مصرف کندر سه بار در روز، برای یک دوره سه ماهه، به کاهش سردرد شبانه و کاهش شدت آن منجر شد.

6. کاهش علائم کولیت کلاژنی

مطالعه ای در مجله بین المللی بیماری های روده بزرگ، در سال 2007 منتشر شده است. این مطالعه نشان داده شده است که عصاره کندر نر می تواند به بهبود وضعیت مبتلایان کولیت کلاژنی که یکی از بیماری های نادر روده بزرگ محسوب می شود، کمک کند.

7. کاهش علائم بیماری کرون (بیماری التهاب روده)

بیماری کرون یک بیماری التهابی روده محسوب می شود و شایان ذکر است که یکی از مطالعاتی که در سال 2001 در مجله Z Gastroenterologie منتشر شد و بر روی گروهی از افراد مبتلا به بیماری کرون انجام شد، نشان می دهد که استفاده از عصاره کندر نر می تواند به کاهش علائم مرتبط با این بیماری کمک کند و به اندازه استفاده از داروی مزالامین می تواند موثر باشد.

8. کاهش آرتریت روماتوئید

برخی تحقیقات نشان دهنده فواید گیاه کندر نر، برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید است، اما شواهد کافی برای تایید اثربخشی آن در تسکین علائم افراد مبتلا به این بیماری وجود نداشته و هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

سایر فواید کندر

9. تحریک کننده و تقویت کننده سیستم ایمنی

10. کندر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی و ضد التهابی می باشد.

11. در موارد نفخ شکم و گرفتگی روده از کندر استفاده می شود، اما شایان ذکر است که شواهد علمی کافی برای اثبات اثربخشی آن در این زمینه ها وجود ندارد.

چگونگی مصرف کندر

کندر دو نوع دود کردنی و خوردنی می باشد. کندر نر شیرین تر، سفید تر و نازک تر از کندر ماده است. کندر نر برای خوراکی استفاده می شود و نوع دود کردنی آن جداست و بهتر است از کندر ماده استفاده شود. برای مصرف خوراکی باید کندر نر تهیه کنید.

صبح ناشتا به اندازه یک عدس جویده شود. یا اینکه مصرف ۷ عدد انجیر همراه با کندر نر برای زود انزالی آقایون مفید است به این صورت که انجیر را باز کرده و داخل آن یک تکه کندر قرار داده و مصرف شود.

 

خواص کندر نر را بشناسیم

خواص کندر نر را بشناسیم

 

میزان ایمنی و خطرات استفاده از کندر نر

مصرف کندر نر در دوره های بارداری و شیردهی به مقدار موجود در غذاها اغلب بی خطر تلقی می شود، با این حال توصیه می شود از خوردن آن به مقدار زیاد خودداری کنید. علاوه بر برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد و عوارض جانبی آن به طور کلی عبارتند از: بیماری ریفلاکس معده و حالت تهوع، درد معده و اسهال.

لازم به ذکر است که استفاده از کندر نر ممکن است منجر به تداخلات دارويي با برخی از داروها شود، از جمله: داروهای وارفارین و داروهایی که به آنزیم سیتوکروم (به انگلیسی: Substrates of cytochrome) و گلیکوپروتئین-P (به انگلیسی: P-glycoprotein) بستگی دارند.

آیا کندر نر مانند صمغ عربی است؟

بعضی از افراد ممکن است کندر نر و صمغ عربی را اشتباه بگیرند، ولی در واقع آن ها متفاوت از یکدیگر هستند، همانطور که قبلا ذکر شد، کندر نر از صمغ استخراج شده از درخت کندر (نام علمی: Boswellia serrata) تهیه می شود که در خاورمیانه، هند و آفریقا می روید. و صمغ عربی را، از درختان اقاقیا استخراج می کنند و سودان بزرگ ترین تولید کننده صمغ عربی است، و مشخصه آن این است که در آب حل می شود و یک محلول با تراکم کم تشکیل می دهد، بنابراین به طور گسترده ای در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان الذکر را با خواص دفع انرژی های منفی، ضد التهاب، درمان برونشیت و آسم، مبارزه با سلول های سرطانی و … بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0