topNotif

خواص گیاه معجزه گر بابونه در درمان بیماری ها

2171 بازدید
10 خرداد 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 13 بهمن 1402

خواص گیاه معجزه گر بابونه

بابونه یکی از سبزی های معروف و معطر از تیره کاسنی است که برگ های آن مانند شوید مصرف غذایی دارد و گل های آن نیز مصرف پزشکی دارد. باید دانست ترکیبب شیمیایی اجزا بابونه مخصوصا اسانس آن بر حسب مناطق کشت متفاوت است. بابونه گیاهی است مقوی، ضد درد و تشنج، نیرو بخش و کرم کش. به همین جهت است که از دم کرده بابونه در درمان بسیاری از بیماری ها مصرف می گردد. در ادامه شما را با برخی از خواص گیاه معجزه گر بابونه آشنا خواهیم کرد.

بابونه برای التیام زخم ها :

در آلمان امروزه از بابونـه برای التیام زخم ها و التهاب در مصرف داخلی برای رفع اختلالات هاضمه و اولسر(زخم) های هاضمه استفاده می شود که این خاصیت بابونه در عرق آن نیز وجود دارد.

بابونه برای رفع اختلالات هاضمه!

ده ها پژوهش علمی کاربرد مفید بابونه را برای کمک به هاضمه تایید می کنند مواد شیمیایی متعددی همچون ماده مفید بیزابولول که در اسانس بابونه وجود دارد به نظر می رسد خاصیت آرام بخشی برای عضلات نرم آستر مجاری هاضمه را داشته باشد و برای آن عضلات آثار ضد اسپاسم دارد در پژوهشی اخیرا گفته شده است که بابونه از نظر آرام کردن مجاری هاضمه حتی از دارو های معروف پاپاورین مشتق از تریاک هم موثر تر است.

بابونه برای تامین سلامتی زنان!

گیاهان ضد اسپاسم نه فقط مجرای هاضمه را آرام می کنند بلکه سایر عضلات نرم نظیر عضلات رحم را تحت تاثیر آرام بخش بودن بابونه قرار می گیرند و خاصیت ضد اسپاسم بابونه شهرت کهن این گیاه و عرق آن در مورد تاثیر آرام کردن گرفتگی های عادت ماهیانه های دردناک و کاهش احتمال زایمان نارس را تایید می نماید.

جالب این است که در عین حال بابونه برای تحریک و افزایش عادت ماهیانه نیز به کار می رود، علت وجود این خاصیت های متناقض در بابونه هنوز کاملا مشخص نشده است ولی محققان و دانشمندان اروپایی از بابونه ماده ای جدا کرده اند که موجب انقباض رحم می شود و زنان به راحتی می توانند بابونه و عرق آن را برای آرام کردن درد ها و گرفتگی های عادت ماهیانه و در عین حال در موارد لازم برای باز شدن عادت ماهیانه امتحان کنند بدیهی است زنان باردار در صورت احتیاج باید با نظر پزشک خود در حد مجاز بابونه مصرف کنند والا از مصرف آن خودداری کنند.

خواص گیاه معجزه گر بابونه

خواص گیاه معجزه گر بابونه

عرق بابونه درمانی برای اولسر ها!

عرق بابونه ممکن است از ایجاد اولسر های معده یا همان زخم های معده جلوگیری کند و یا التیام یافتن آن ها را تسریع بخشد.

بابونه مسکن و آرام بخش قوی !

شهرت تاریخی بابونه به عنوان مسکن و آرام بخش نیز مبنای علمی دارد و تحقیقات جدیدی که در این باره انجام شده است نشان می دهد بابونه سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر آرام بخشی قرار می دهد و توصیه می شود که هر وقت احساس اضطراب و نگرانی شدید کردید فورا مقداری گل بابونه را دم کرده و آن را بنوشید در صورت عدم دسترسی به گل آن از عرق بابونـه استفاده کنید که آرام بخش است و خاصیت آرام بخشی آن را دارا می باشد.

بابونه و بیماری آرتروز و درد های مفاصل !

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که گل و عرق بابونه در استعمال خارجی و التهاب و ورم های دردناک آرتروز و درد مفاصل مفید است و درد آن ها را تسکین می دهد و به طور سنتی قرن هاست که بابونه برای ناراحتی های آرتروز به کار می رود.

بابونه برای پیشگیری از عفونت ها!

چندین پژوهش علمی جدید نشان می دهد که به کار بردن اسانس بابونه روی پوست سوخته شده، زمان ترمیم پوست را به طور محسوسی کاهش می دهد همینطور تحقیقات دیگری نشان می دهد که گیاه بابونه قارچ معروف عامل عفونت جهاز تناسلی زنان کاندیدا آلبی کانس را از بین می برد و در عین حال برای از بین بردن انواعی از باکتری ها همچون استافیلو کوک نیز موثر است، گل و عرق بابونه هم چنین برای ایجاد اختلال در روند تکثیر ویروس پولیومیلیت (فلج اطفال) مفید است.

 

 همچنین بخوانید:    خواص فوق العاده بابونـه

 

آثار عرق بابونه بر روی سیستم دفاعی بدن !

تا چندی پیش روشن نبود که چرا بابونه از عفونت ها جلوگیری می کند تا این که محققان انگلیسی کشف کردند که بابونه عامل موثری برای تحریک گلبول های سفید مدافع عفونت در سیستم دفاعی بدن به نام ماکرو فاژ ها و لنفوسیت های ب می باشد، بنابراین در هنگام سرماخوردگی یا ابتلا به آنفولانزا بهتر است از گل و عرق بابونه استفاده شود زیرا در عین حال هیچ ضرری ندارد به احتمال زیاد برای رفع سرماخوردگی مفید است.

نتیجه گیری نهایی از خواص گیاه معجزه گر بابونه و عرق آن!

در حال حاضر گیاه بابونه در آمریکای شمالی از پر فروش ترین گیاهان دارویی است که به صورت بابونه خالص و یا مخلوطی از چند نوع بابونه و چند گیاه مناسب دیگر در بازار عرضه می شود و اسانس خوشبو شبیه عطر سیب بابونه برای معطر کردن اغلب کرم ها و فرآورده های مرطوب کننده و بهداشتی و دارویی پوست به کار می رود، کارشناسان گیاه درمانی معاصر در اروپا و آمریکا بابونه را در مصارف خارجی برای تسریع التیام زخم ها و معالجه ی التهاب ها و در مصارف داخلی برای کاهش تب و اختلالات هاضمه و اضطراب و بی خوابی آن را توصیه می کنند.

توجه:

مصرف گل و عرق بابونه هیچ عوارض جانبی خطرناکی مغایر با سلامتی ندارد و بهتر است در مورد مصرف بابونه و بومادران تجدید نظر کنید البته این به معنای آن نیست که مصرف بابونه در هیچ شرایطی عکس العمل و عوارضی ندارد بلکه خوردن زیاد دم کرده غلیظ بابونه ممکن است ایجاد آشفتگی و قی و استفراغ کند به استثنای زنان باردار و زنان شیرده خوردن بابونه در حد مجاز برای همه افراد توصیه شده ولی در هر حال بهتر است با مشورت پزشک طب سنتی مصرف شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر بابونه را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بی خوابی، ضدالتهاب، درمان زخم، درمان مشکلات گوارشی، ضد جوش و آکنه و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0