topNotif

خودتان را باور کنید

1508 بازدید
02 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

اگر می خواهید در زندگی موفق شوید خودتان را باور کنید !

اگر من برای خودم کاری نکنم چه کسی برای من کاری خواهد کرد؟ اگر تنها به خودم فکر کنم چگونه آدمی هستم؟ اگر حالا نه، پس کی؟ “هیلل”

آیا توانمندی های خود را می بینید؟!

آیا برای داشتن یک زندگی معنی دار به انواع امکاناتی که در اختیارتان هست توجه دارید؟ برداشتی که از خود دارید، منش تان، جوهرتان و اقداماتی که می کنید، نقش بزرگی در نوع زندگی شما دارد. وقتی بتوانید برداشت ها، استنباط ها و اعمالتان را همسو کنید می توانید زندگی رویایی خود را خلق کنید. گاه به خود شک می کنید و زمانی به خود اطمینان دارید، این کاملا طبیعی است.  این سوال مطرح می شود چگونه می خواهید بخش اعظم زمان خود را بگذرانید.

خودتان را باور کنید

خودتان را باور کنید

منحصر به فرد بودن و اهمیت شما

به یک سنگ قیمتی خوش تراش فکر کنید. جواهر درخشانی که زوایا و گوشه هایش هر کدام نوری را به اطراف می پاشد. این شما هستید، منحصر به فرد در این دنیا، هیچ دو سنگی به یک شکل نیستند. هر چند در نگاه اول ممکن است به یک شکل به نظر برسند اما اگر خوب و با ذره بین جواهرساز به آن نگاه کنید، می بینید هر کدام اندازه های خود را دارند، هر کدام به رنگی هستند. گاه اشخاص گمان می کنند یکی از افراد جمعیت هستند که تفاوتی با دیگران ندارند اما اگر با دید باز نگاه کنید منحصر به فرد بودن هر کس آشکار می شود. آنچه را دنبالش هستید پیدا می کنید. از این رو چه بهتر که به دنبال زیبایی ها بگردید.

درک کردن خود

در فلسفه بودیسم واژه به نام ذهن میمون وجود دارد. این بخشی از ذهن شماست که شیطنت می کند و مسئله ساز است. حواس شما را از خودتان پرت می کند. شاید شما را از مراقبه، نیایش، کارهای درسی، کاری که در دست اجرا دارید یک رابطه و یا حتی از رویاها و امیالی که در سر دارید دور سازد. در شما تولید شک و تردید می کند و بهتر از هر کسی اینها را می داند زیرا در وجود شما زندگی می کند. وقتی پی بردید که صدای درون شما همان ذهن میمون است به او نوری بدهید دست نوازشی بر سرش بکشید. او را برای بازی به جای دیگری بفرستید، بر تردیدهای خود غلبه کنید کاری را که می توانید انجام دهید.

 

همچنین بخوانید: مهارت جرات ورزی را در خود تقویت کنید

 

آنچه را دوست دارید در مورد خود تایید کنید.

آنچه را می خواهید درباره شما مصداق داشته باشد تایید کنید. چیست که آن را در دیگران تایید و تحسین می کنید؟ آنچه را شما در دیگران تایید و تحسین می کنید بازتاب چیزی است که در وجود شما یافت می شود. آن را  به عنوان بخشی از خود بدانید. آن را مکتوب کنید تا محکم کاری کرده باشید و بعد همه تلاشتان را بکنید تا آن را در خود جان ببخشید.

بد نیست بدانید آدم های خوب هم اشتباه می کنند وقتی متوجه می شوید خطایی مرتکب شده اید هر کاری که می توانید برای اصلاح و جبران آن خطا بکنید. شما با اشتباهات خود یکی نیستید. نقاط قوت خود را دست کم نگیرید این نقطه ای برای شروع کردن است. عمیق ترین ترس ما از این نیست که بی کفایت و نابسنده هستیم. عمیق ترین هراس ما این است که بیش از اندازه قدرتمند هستیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل شقایق را با خواص مسکن دردهای عمومی، آرامبخش، ضد تب، خواب آور، درمان مشکلات تنفسی، درمان زودانزالی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0