خوراک خوب در زمان خوب

1531 بازدید
11 فروردین 97
سمانه

خوراک خوب در زمان خوب و تاثیر آن بر بدن :

پاییز وقتی روزها کوتاه تر می شود بعضی افراد هم گرفتار ضعف و سستی می گردند. بیماران افسردگی خاصی احساس می کنند، بیشتر می خوابند، اما پیوسته خسته و کوفته اند، وزن شان رو به افزایش می گذارد. این احساس کمبود و ضعف مخصوصا بعد از ظهر و شامگاهان کاملا به اثبات رسیده است و از عواقب آن، مصرف بیش از حد هیدرات دو کربن می باشد.

خوراک خوب در زمان خوب

خوراک خوب در زمان خوب

نتیجه اینکه، در طول روزهای کوتاه سال غده صنوبری بیشترین مقدار ملاتونین (هورمون تنظیم کننده ی دوره خواب) را می سازد. این هورمون مستقیما توسط مغز وارد ترشحات سروتونین می گردد. برای جبران و تعدیل اثرات تحریکی، ناراحتی ها، بد خلقی ها و ضعف اعصاب، افراد شروع به افراط در مصرف هیدرات دو کربن می کنند، در نتیجه میزان سروتونین آن ها رو به افزایش می گذارد و یک تخفیف موقت در وضع آن ها به وجود می آید و افکار تیره و تاریکشان فراموش می گردد.

توصیه غذایی به افراد سیگاری :

افرادی که دست به کار ترک سیگار می شوند در جستجوی جبران و جایگزینی بر می آیند و این جایگزینی را در خوردن شیرینی ها و ئیدرات کربن جستجو می کنند. ترکیب سروتونین در مغز، نیکوتین را در حلقه محاصره در می آورند. کسانی که روزگاران گذشته به کشیدن سیگار عادت کرده و این سم مهلک را در بدن خود جمع کرده اند باید بدانند که چهل گرم ئیدرات دو کربن کافیست که ترشح سروتونین این ماده حقیقی آرام بخش را تحریک کنند. فراموش نکنید که نتیجه مفید به طور عادی با تاخیر دست می دهد و باید در حدود یک ساعت قبل از این که نان های قندی خشک که به وسیله ی شما مصرف شده اند هضم شوند، تا فکر و اشتهایتان تسکین یابد. خوردن غذای خوب در موقع مناسب می تواند وضعیت خلقی و عقلی شما را به صورت طبیعی در آورد.

 

همچنین بخوانید: درمان بیماری ها با غذا

 

تاثیر دارو بر بدن :

بسیاری از مردم در عوض پیروی از رژیم های غذایی متناسب با احتیاجات زندگی، قرص های هوشیاری را مورد استفاده قرار می دهند تا نیروی ذهنی آن ها را تضمین کند، امروزه پژوهشگران بیش از همیشه علیه این داروهای روانی قد بر افراشته اند، زیرا مغز انسان از یک تعادل ظریف برخوردار است که کمترین افراط در مصرف مواد شیمیایی خطر از بین بردن این تعادل و نابود کردن مواد حیاتی و مفیدی خواهد شد که مغز از آن برخوردار است. این متمم غذایی (داروها) نه تنها هیچ ربطی به تضمین سلامت افراد ندارد بلکه غیر ممکن است بتوان بی ضرر بودن آن ها و یا بی اثر بودنشان را تائید کرد.

درمان با خوراکی ها بهترین راه چاره :

بهترین روش این است که اجازه دهیم مغز ما به طور طبیعی و با صرف غذاهای خوب به کار خود ادامه دهد ولی در اثر این داروها ضایع نگردد. با خوردن غذاهای سالم و مملو از اسید آمینه رنج نخواهید برد. از این غذاها خوب استفاده کنید به همان وضع و ترتیبی که طبیعت در اختیار شما گذاشته است، در سال های اخیر مردم خوراکی های خود را با توجه به کاربرد قلب و دستگاه گردش خون خود انتخاب می کنند و یا به خاطر پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها. علاوه بر نکته های ذکر شده ی بالا باید در انتخاب غذا به توان مغز یعنی نیروی دماغی خود هم کاملا بیندیشیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه کینوا را با خواص تسکین دردهای میگرنی، مقابله با دیابت نوع۲، ضد پیری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، مقابله با مشکلات گوارشی، لاغر کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0