خونریزی شدید قاعدگی و نسخه های گیاهی ضد خونریزی قاعدگی

8661 بازدید
01 دی 97
سمانه
,,

نسخه های گیاهی ضد خونریزی قاعدگی

خونریزی شدید قاعدگی که به سه دسته تقسیم می شود شامل:

  • هیپرمنوره : به خونریزی بیش از 80 سی سی در طی یک دوره هیپرمنوره گویند.
  • پلی منوره : به دوره های خونریزی زود به زود (کوتاه تر از 21 روز) پلی منوره گفته می شود.
  • متروراژی : به خونریزی غیر طبیعی بین دوره های قاعدگی متروراژی یا منوراژی می گویند.

نسخه های گیاهی ضد خونریزی قاعدگی :

نسخه 1 : جهت بند آمدن خونریزی های شدید قاعدگی 30 گرم برگ خشک تمشک را در قوری بریزید، سپس روی آن 500 میلی لیتر آب جوش ریخته و پس از ده دقیقه حرارت دادن و دم کشیدن آن را صاف کرده و 3 بار در روز، هر بار یک فنجان آن را بنوشید.

نسخه 2 : گل درخت انار که به گلنار شهرت دارد، به دلیل طعم و مزه قابض آن داروی مفیدی جهت جلوگیری از خونریزی قاعدگی می باشد به همین منظور استفاده از جوشانده، دم کرده، محلول شستشوی واژن و یا شیاف آن توصیه و تجویز می شود.

نسخه 3 : استفاده از رب یا رب انار به تنهایی یا به هنگام صرف غذا موجب بند آوردن خونریزی به خصوص خونریزی قاعدگی می شود.

نسخه 4 : گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که به صورت دم کرده ساده یا ترکیبی و یا به صورت چای های گیاهی تهیه شده و جهت بند آوردن و جلوگیری از خونریزی های شدید قاعدگی و تسکین درد آن ها بسیار مفید و موثرند.

خونریزی شدید قاعدگی

خونریزی شدید قاعدگی

نسخه 5 : استفاده از دم کرده 30 گرم میوه زالزالک یا گل خشک آن در یک لیتر آب جوش به مدت 15 دقیقه 3 بار در روز هر بار یک فنجان جهت رفع خونریزی قاعدگی مفید و موثر است.

نسخه 6 : نوشیدن دو فنجان آب جوشانده ترکیبی بابا آدم و گل پنیرک در 2 وعده صبح و عصر به مدت چند روز متوالی و تکرار آن تا بهبودی کامل جهت جلوگیری از خونریزی شدید قاعدگی مفید و موثر است.

نسخه 7 : خوردن سیر رنده شده که در کمی روغن زیتون تفت داده شده باشد همراه با کمی نان در طول چند هفته متوالی از خونریزی های شدید قاعدگی جلوگیری می کند.

نسخه 8 : خانم هایی که خیلی زود دچار خونریزی های قاعدگی می گردند از غذاهایی که مواد نشاسته ای به میزان زیاد در آنها وجود دارد به خصوص برنج زیاد استفاده نمایند.

نسخه 9 : استفاده از شیاف گل ارمنی (نوعی گل سرخ رنگ است و جهت نرم شدن پوست، رفع التهابات پوستی و تحلیل ورم ها به کار می رود) که با کمی روغن زیتون خمیر شده باشد در طول یک هفته متوالی موجب قطع خونریزی های شدید قاعدگی می گردد.

نسخه 10 : گنجاندن آرد سیب زمینی خشک در لیست مواد خوراکی که در طول روز مصرف می شوند یا استفاده از سیب زمینی برشته در روغن زیتون در طول 3 وعده روزانه به مدت حداقل 3 روز به سبب وجود درصد بالایی مواد نشاسته ای در آن نقش زیادی در کاهش خونریزی های قاعدگی زنان دارد.

نسخه 11 : استفاده از پودر قاووت تخم شنبلیله که با کمی نبات مخلوط شده باشد در طول 7 روز متوالی (روزانه 2 قاشق مربا خوری) موجب کاهش خونریزی قاعدگی می گردد.

نسخه 12 : مصرف خربزه شیرین به طور مداوم همیشه قبل از غذا در کم کردن جریان خون قاعدگی زنان و جلوگیری ترشحات زنانگی مفید و موثر است.

نسخه 13 : از جمله میوه هایی که به دلیل وجود خاصیت قابض و ضد عفونی کننده در توقف خونریزی های داخلی و خارجی نقش مهمی ایفا می کند آب لیمو ترش است، از این رو مصرف آن به تنهایی یا همراه با کمی آب به افرادی که به نحوی از خونریزی های شدید قاعدگی رنج می برند توصیه و تجویز می شود.

نسخه 14 : از جمله گیاهانی که علاوه بر دارا بودن خاصیت اشتهاآور و مقوی اعصاب، نقش زیادی در کاهش خونریزی زنانگی، تقویت گلبول های قرمز خون و در نتیجه کاهش کم خونی ناشی از خونریزی شدید عادت ماهانه دارد، گل طاووسی است، مقدار مصرف این گیاه یک قاشق قهوه خوری از خشک شده آن در یک فنجان آب جوش می باشد که باید به مدت 10 دقیقه دم کرده و روز اول یک فنجان کوچک و روزهای بعد مقدار بیشتری میل کرد که تا روزی 3 فنجان نیز افزایش پیدا کند.

 

همچنین بخوانید:  داروهای خانگی برای سفید کردن واژن

 

نسخه 15 : استفاده از جوشانده یا پودر قاووت ریشه درخت انار به سبب وجود درصد بالایی مواد قابض در آن علاوه بر رفع کردن خونریزی زنانگی، دارای خاصیت ضد کرم و انگل روده نیز می باشد.

نسخه 16 : عدس از جمله حبوباتی است که به سبب طعم قابض و هضم سنگین در زمره گیاهان بندآورنده خون زیاد قاعدگی قرار گرفته است به همین منظور مقداری از عدس را ابتدا کمی در ماهی تابه بدون روغن تفت دهید تا خوب بو داده شود، سپس آن را پودر کرده میل کنید. برای جبران کم خونی نیز می توان پودر عدس تفت داده شده را همراه با یک لیوان آب انار یا یک قاشق غذاخوری رب انار محلول در یک لیوان آب میل نمود.

نسخه 17 : خوردن روزانه سه قاشق مرباخوری از پودر میوه سنجد به دلیل داشتن مقادیر زیادی جوهر مازو و ویتامین ک در طول دو هفته متوالی خونریزی زنانگی را کاهش می دهد.

چای های گیاهی موثر در بند آوردن خونریزی های شدید قاعدگی !

چای ترکیبی گل زوفا و گزنه سفید :

وجود گل زوفا به عنوان دارویی مفید جهت بندآوردن خونریزی قاعدگی و گزنه سفید جهت جبران کم خونی ناشی از خونریزی زیاد، در این چای آن را برای رفع قاعدگی های دردناک مفید و موثر ساخته است.

ترکیبات : 15 گرم گل زفای خشک، 10 گرم گزنه سفید خشک، 5 گرم گل همیشه بهار خشک، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای : گیاهان فوق را مخلوط کرده و پس از نیم کوب کردن در یک ظرف خشک و دردار (بدون تماس هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از گیاهان مخلوط شده را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن صاف نموده میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل مغربی را با خواص بهبود سندرم پیش از قاعدگی و مشکلات دوران یائسگی، درمان اختلالات تنفسی، تسکین سردردهای عصبی و میگرن، بهبود روماتیسم های مفصلی، کمک به درمان اختلالات کلیوی، رفع التهاب، بهبود سریع زخم و رفع امراض پوستی و انواع امراض عفونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

10
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0