topNotif

خونه تکونی سریع / نکاتی برای چیدمان منزل قسمت 3

1883 بازدید
22 اسفند 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خونه تکونی سریع / نکاتی برای چیدمان منزل قسمت 3

در قسمت های قبلی خانه تکانی در مورد روش های نظافت منزل و زدودن گرد و غبار گفتیم اما به همراه خونه تکونی تغییر چیدمان منزل به شیوه کارآمد نیز می تواند برای تغییر روحیه اعضای خانواده بسیار مفید باشد. در این مقاله نکاتی برای چیدمان منزل را خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید؛

 

خونه تکونی سریع / نکاتی برای چیدمان منزل قسمت 3

خونه تکونی سریع / نکاتی برای چیدمان منزل قسمت 3

نکاتی برای چیدمان منزل

نکات مختلفی وجود دارد که می تواند برای چیدمان خانه استفاده گرد، از جمله موارد زیر:

چیدمان اتاق نشیمن

برای داشتن یک اتاق نشیمن مرتب، می توانید مراحل و نکات زیر را دنبال کنید:

فرش اتاق پذیرایی

در صورت قرار دادن فرش یا گلیم در اتاق نشیمن، باید اطمینان حاصل کنید که اندازه آن ها متناسب با میز و عسلی های  کوچک باشد، به طوری که پایه های تمام میزها روی آن قرار گیرد.

چیدمان مبل ها

چیدمان مبلمان ها، چند قانون کلی دارد:

مرکزی را برای اتاق انتخاب کنید تا بقیه مبلمان اطراف آن قرار گیرد و مرکز می تواند یک شومینه، پنجره یا تلویزیون باشد. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای عبور و مرور اختصاص دهید.

مبلمان نباید چسبیده به دیوارها باشد، بنابراین کسانی که روی آن نشسته اند باید نزدیک یکدیگر باشند و می توان گفت هدف اصلی چیدمان اتاق نشیمن این است که مبل ها نزدیک هم باشند تا فضای گفتگو بین افراد بوجود بیاید همچنین به اندازه کافی باید از هم فاصله داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی بین مبل ها قدم بردارند.

 

همچنین بخوانید: ایده های ساده برای دکوراسیون خانه 

 

اطمینان حاصل کنید که اندازه مبلمان متناسب با مساحت اتاق است و بنابراین باید ابعاد اتاق را قبل از خرید مبلمان اندازه گیری کنید تا بتوانید اندازه مبلمان مناسب را انتخاب کنید و یا تعداد مبل ها را کمتر کنید.

باید میزهای عسلی در کنار صندلی ها باشند تا در دسترس باشند. میز جلو مبلی باید حدود 35 الی 40 سانتی متر از مبل فاصله داشته باشد تا به پای افرد نشسته بر روی مبل برخورد نکند و دست و پاگیر نباشد.

کوسن های زیبا اضافه کنید

کوسن ها، بسیار در ظاهر کلی اتاق پذیرایی تاثیرگذار هستند. یکی از سریع ترین و ساده ترین راه های تغییر دکوراسیون منزل برای عید نوروز، تغییر جنس و یا رنگ کوسن هاست. کوسن اولین چیزی است که هنگام نگاه کردن به مبل، به چشم همه می رسد. کوسن ها این قابلیت را دارند که رنگ، شخصیت و استایل وارد فضا کنند.

اگر بالشتک های شما تک رنگ باشد، می توانید برای سال نو الگوهای شاد و یا طرح های مینیمال را وارد فضای نشینمن کنید. همچنین می توانید جنس های مختلف را وارد دکوراسیون کنید؛ جنس هایی مثل چرم، جیر و خز، مبل های شما را جدید و هیجان انگیزتر جلوه می دهند.

چیدمان اتاق خواب

در اتاق خواب، بزرگترین قطعه تخت خواب می باشد. پس از اینکه تصمیم گرفتید آن را کجا قرار دهید می توانید میزهای کوچکی هر دو طرف آن قرار دهید. اگر اتاق خواب شما خیلی کوچک باشد می توانید از یک شلف زیبا بر روی دیواراستفاده کنید؛ اما اگر اتاق بزرگ باشد می توانید یک صندلی و با یک میز اضافه کنید، فقط اطمینان حاصل کنید فضای کافی برای رفت و آمد در اتاق داشته باشید و فقط اتاق را با وسایل پر نکنید تا جایی برای حرکت نداشته باشد.

توجه کنید که نباید اطراف تخت خواب را بیش از حد شلوغ کنید به صورتی که برای رسیدن به تخت مجبور باشید از روی وسایل مختلف عبور کنید. در اتاق خواب، باید حداقل ۶۰ سانتی متر بین تخت و دیوارها فاصله وجود داشته باشد، بنابراین فضای کافی برای مرتب کردن راحت تخت خواب وجود خواهد داشت؛

 

خونه تکونی سریع / نکاتی برای چیدمان منزل قسمت 3

خونه تکونی سریع / نکاتی برای چیدمان منزل قسمت 3

 

تغییر دیوارها

دیوارها در تعیین مساحت و حس و حال اتاق ها نقش مهمی ایفا می کنند، اما این نقش تاثیر گذار به معنای آن نیست که برای تغییر دادن آن ها باید همه آن ها را رنگ کنید. بلکه یک تغییر ساده در دکوری های روی دیوار، نیز می تواند اتاق را تا حد زیادی چشم نواز کند. می توانید روی دیوارتان تعدادی قاب عکس کوچک و بزرگ (از عکس های شخصی گرفته تا نقاشی های کلاسیک) آویزان کنید.

اگر یک آینه ساده روی دیوار داشته باشید، می توانید آن را برداشته و امسال آینه های چند تایی با اشکال متنوع را جایگزین کنید. علاوه بر این ها، رنگ کردن یک دیوار اتاق پذیرایی هم می تواند آن قدر آن را تغییر دهد که شناختش برای خودتان هم سخت باشد. رنگ های پاستیلی سبز، آبی، صورتی گزینه های ساده ای می باشند.

از شر چیزهای غیر ضروری خلاص شوید

خلاص شدن از شر چیزهای غیر ضروری مهم یکی از مهمترین راه های چیدمان خانه و خانه تکانی است، با رفتن به تمام اتاق های خانه و مرتب سازی وسایل بر اساس نحوه استفاده آن ها. مواردی وجود دارد که ممکن است مورد استفاده قرار نگیرد، بنابراین توصیه می شود که آن ها را به افراد دیگر اهدا کنید، مانند: مبلمان قدیمی، اسباب بازی ها یا لباس های اضافه، اما قبل از اهدا اطمینان حاصل کنید که آن ها کاملا سالم و خوب هستند.

اختصاص فضا یی برای ورودی خانه

اختصاص یک منطقه از خانه برای ورودی بسیار لازم است و بهتر است در نزدیکی خروجی اصلی باشد، به طوری که اعضای خانواده هنگام خروج از خانه کفش، مانتو، کوله پشتی، کلید و همه چیزهایی را که لازم دارند قرار دهند، آنجا را می توان محل انتقال بین داخل و خارج دانست.

کیسه های زباله را مرتب کنید

کیسه های زباله را نیز می توان در سطل آشغال زیر کیسه فعلی نگهداری کرد، به طوری که برای هر عضوی خانواده راحت باشد زباله ها را بیرون برده و یک یک کیسه زباله جدید جای آن قرار دهد.

 

همچنین بخوانید: زیباتر کردن دکوراسیون خانه با 9 ترفند و ایده ارزان

 

سایر نکات چیدمان منزل

  • سازماندهی خانه با تقسیم آن بر اساس وظایف مختلف، و با توجه به نحوه استفاده از آن مکان، مانند: اختصاص یک منطقه خاص برای شستشو.
  • برای نگهداری وسایل مختلف از یک صندوق زیبا استفاده کنید.
  • قرار دادن برچسب به روی جعبه ها، قفسه ها یا کابینت ها به منظور نشان دادن مواد موجود در آن برای سهولت دسترسی، مانند: قفسه های آشپزخانه، ظروف ذخیره سازی، قفسه های کتاب و غیره.
  • رخت آویز نزدیک درب خانه قرار دهید تا کت و کیف و لباس های بیرون را روی آن قرار دهید تا هنگام خروج از خانه به راحتی در دسترس باشند.
  • قرار دادن یک کیسه یا جعبه در هر اتاق برای جمع آوری وسایل و تسهیل در مرتب سازی آن ها، و بازگشت آن ها به محل اصلی خود و مرتب سازی.
  • ظرف ها را بلافاصله بعد از غذا بشویید.
  • از شر چیزهایی که افراد خانه به آن ها نیازی ندارند و ممکن است بعدا هم از آن استفاده نکند، خلاص شوید.
  • برای هر فرد در خانواده یک رنگ خاص به عنوان نماد انتخاب کنید. و وسایل او را بر این اساس تهیه کنید، مانند: مسواک، حوله مخصوص، لیوان مخصوص و سایر موارد.
  • می توانید یک جا کلیدی فانتزی کنار در قرار دهید. برای آویختن ماسک، کلید؛ سوئیچ و غیره.
  • تلاش برای مرتب کردن یک اتاق روزانه، بسیار راحت تر از یکبار تمیز کردن کل خانه است.
  • نقطه کانونی آشفتگی را پیدا کنید، با هدف تمیز کردن آن ها به صورت دوره ای. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر ۱۰ عددی را با بهترین کیفت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

برچسب ها:
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0