topNotif

داروهای خانگی برای درمان ناتوانی و ضعف عمومی

1513 بازدید
06 فروردین 97
سمانه

داروهای خانگی برای درمان ناتوانی و ضعف عمومی و رفع خستگی

امروزه احساس ضعف و کمبود انرژی مشکل رایجی است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند، علت این بیماری ممکن است واقعی باشد. می تواند ناشی از برخی اختلالات عصبی عضلانی، بیماری های متابولیکی مثل کم خونی و درمان دارویی با استروئید ها باشد و یا به دلیل یک بیماری نهفته و تشخیص داده نشده مثل سرطان، سل و یا ایدز باشد. همچنین علت این بیماری ممکن است پیامدی از برخی بیماری های حاد مثل ذات الریه و یا یک تب ویروسی باشد.

ضعف و ناتوانی که متعاقب بیماری است موجب کمبود تغذیه ای می شود که منجر به افسردگی می گردد. سپس این حالت به یک سیکل معیوب از افسردگی، از دست دادن اشتها و ضعف بیشتر تبدیل شده و ادامه می یابد. احساس ضعف عمومی نیز از زیاده روی در خوردن غذای سنگین، کشیدن سیگار، مصرف زیاد الکل، مواد مخدر و یا حتی مصرف داروی زیاد، ناشی می شود. منتهی، ممکن است هیچکدام از این ها نباشد و به خاطر شیوه ی زندگی بی تحرک و ساکن باشد. بعضی اوقات افراد بدون هیچ دلیلی احساس افسردگی می کنند.

داروهای خانگی برای درمان ناتوانی و ضعف عمومی

داروهای خانگی برای درمان ناتوانی و ضعف عمومی

درمان ناتوانی و ضعف عمومی :

از خوردن غذاهای تند و سرخ کردنی خودداری کرده و همیشه وعده های غذایی تازه پخته شده را بخورید. وسایل راحتی مدرن یخچال ها، مایکروفرها، سبزیجات خرد شده که در محافظ پلی اتیلنی پیچیده شده اند، غذاهای آماده و فرآوری شده ای که به منظور افزایش دادن مدت اعتبار آن ها به آن ها مواد نگه دارنده اضافه شده، باعث شده اند تا مردم غذایی را بخورند که فاقد انرژی بوده و یا مواد ضروری برای تولید انرژی مثل ویتامین ها و عناصر کمیاب و نیز مواد معدنی را کم دارند. شرکت های تولید کننده ی دارو برای تولید کردن این مواد ضروری در آزمایشگاه با هم مسابقه می دهند تا آن ها را به اشکال بهتر و با قابلیت جذب بالا بسازند. اما هیچ چیز نمی تواند جای حالت طبیعی این مواد را بگیرد.

مقادیر فراوان از میوه جات، سبزیجات و سالادهای تازه بخورید. گیاهان تقویت کننده ای مثل جعفری، پیازچه، جعفری وحشی و مارچوبه وجود دارند که ویژه ترمیم و نقاهت اختلالات مربوط به کبد و کلیه و نیز تورم مفاصل هستند. یک چهارم قاشق چایخوری از پودر هل در یک لیوان شیر داغ که با کمی جوز هندی یا پوست آن خوشمزه شده است یک نوشیدنی آرام بخش قبل از خواب برای افرادی است که در وضعیت ضعف و یا حالت افسردگی مغزی قرار دارند.

 

همچنین بخوانید: ۳ دمنوش گیاهی بی نظیر برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

 

فراموش نکنیم :

رژیم غذایی شما بایستی شامل غلات کامل و بنشن هایی مثل یونجه و ماش باشد که دارای پروتئین های سهل الهضم هستند. سایر لوبیاهای خشک و پخته شده نیز سالم هستند اما پروتئین های موجود در آنها هنگامی که شخص در وضعیت ناتوانی و ضعف بدنی قرار دارد سخت تر هضم می شود. می توانید از جوانه آن ها استفاده کنید. آسان ترین آن ها برای جوانه زدن عبارتند از : نخود، ماش، یونجه، عدس سبز و لوبیای سویا.

تاثیر جوانه ها در درمان ناتوانی و ضعف عمومی بدن :

جوانه های لوبیا بی نهایت مغذی و سالم هستند چون وقتی که لوبیا در آب غوطه ور می شوند به دلیل اشباع شدن از آب نرم می شوند و جوانه زدن اتفاق می افتد، شکل مواد مغذی دخیره شده مثل چربی ها، اسیدهای چرب و نشاسته ها از نظر بیوشیمیایی تغییر کرده و به آنزیم ها، ویتامین ها، پروتئین ها و قندهای ساده تر تغییر می یابند.

احتیاط :

لوبیاهایی که پروتئین زیاد دارند مثل لوبیا سویا بایستی در اولین مرحله ی جوانه زدن به آرامی شسته و قبل از این که خورده شوند در آب تازه پخته شوند. آبی که این لوبیاها در آن غوطه ور شده اند، دارای فرآورده های زاید ناشی از تغییرات پروتئینی است و هضم آن ها را مشکل می کند و ذاتا سمی است و جوانه ها باید یکی دو بار قبل از پختن به آرامی و با دقت آب کشی شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه کلمبو را باخواص تقویت کننده عمومی بدن و مقوی معده، تسهیل کننده عمل هضم و تصفیه کننده خون، رفع کننده استفراغ های با منشأ عصبی و آرام بخش، ضد اسکوربوت و اشتهاآور، برطرف کننده ضعف دوره نقاهت و رفع کننده ضعف های مربوط به اختلالات دستگاه هاضمه، رفع کم خونیبدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0