topNotif

داروهای گیاهی برای درمان شپش سر

10948 بازدید
28 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با داروهای گیاهی برای درمان شپش سر آشنا شویم

رشک در واقع تخم شپش می باشد که به شکل بیضی و سفید رنگ و کوچک است و به ساقه مو و درز لباس می چسبد. هر یک از این تخم ها داخل یک کپسول چسبناک قرار گرفته و به فاصله کمی از ریشه مو، جایی که رطوبت و دمای مناسبی دارد، قرار می گیرد.

پس از هفت روز شپش ها سر از تخم در می آورند و طی مراحلی به شپش بالغ تبدیل می شوند. ممکن است رشک سر با شوره سر اشتباه گرفته شود، که وجه تمایز آن در این است که شوره سر در واقع بافت مرده پوست می باشد و به راحتی از مو جدا می شود، در حالی که رشک به سختی از مو جدا می شود. شپش سر روی پوست سر و موی انسان زندگی و از خون لایه های سطحی پوست تغذیه می کند.

داروهای گیاهی برای درمان شپش سر

داروهای گیاهی برای درمان شپش سر

از بین بردن شپش با درمان های طبیعی شامل درمان های زیر می شود ؛

روغن درخت چای :

این روغن ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ بوده و در درمان شپش سر موثر است، این روغن بسیار قوی بوده و باید آن را با روغن زیتون رقیق کرد. به وسیله توپ پنبه ای به سر تا سر پوست سر بمالید و بعد از دوازده ساعت آن را بشویید. ابتدا سه بار در هفته این کار را انجام دهید و سپس یک بار در هفته انجام دهید تا از شر شپش ها خلاص شوید.

روغن اکالیپتوس :

روغن اکالیپتوس خاصیت ضد باکتریایی، ضد عفونی کننده ای دارد و شامل ترکیباتی است که باعث از بین رفتن حشرات می شود. می توانید چند قطره از روغن اکالیپتوس را در شامپو مخلوط کنید و پوست سر را با آن بشویید، این روش، روشی آسان برای از بین بردن شپش است.

داروهای گیاهی برای درمان شپش سر

داروهای گیاهی برای درمان شپش سر

روغن زیتون :

به همه جای موی سر خود روغن زیتون بمالید و موهای خود را جمع کنید و با کلاه حمام آن ها را بپوشانید تا مو مواد را کاملا جذب کند. بین سه تا هشت ساعت حتما موهای خود را در این حالت نگه دارید، زیرا شپش ها می توانند تا دو ساعت در مایعاتی نظیر روغن زیتون زنده بمانند.

ظرفی پر از آب داغ و صابون آماده کنید و کلاه حوله ای را داخل آن قرار دهید. خود را برای دیدن تخم و شپش هایی که در آب شناور هستند آماده کنید. سپس تمام موها را به کمک تقسیم بندی و با شانه فلزی شانه کنید و شانه را در آب صابون قرار دهید و با شامپو موها را بشویید. این کار را هر سه روز یکبار، به مدت دو هفته اجرا کنید تا تمام شپش ها از بین برود، مدت زمان زندگی هر شپش دوازده روز است و اگر این کار تکرار نشود، امکان تخم گذاری دوباره وجود دارد.

 

همچنین بخوانید:  درمان و پیشگیری شپش (ﭘﺪﯾﮑﻠﻮز)

 

اسانس روغن شمعدانی :

اسانس شمعدانی به عنوان محبوب ترین، از بین برنده شپش است. ماساژ آن به پوست و موی سر در هنگام خواب و شستن آن در صبح بسیار ضروری است، یا می توانید چند قطره از اسانس را به شامپو اضافه کنید تا شپش به طور کامل از بین برود.

روغن بادام تلخ :

پنجاه سی سی روغن بادام تلخ را با ده سی سی آب مخلوط کرده و بخوبی تکان دهید سپس آن را به سر و ساقه مو مالیده و ماساژ دهید، تا تمام سر را بپوشاند و صبح ضمن شستشو و شانه کردن رشک ها را از موها جدا کنید. برای اطمینان بیشتر، درمان را می توان هفت تا ده روز بعد تکرار کرد.

سرکه :

سرکه را گرم کرده و روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی را روی سر بگذارید و سی دقیقه صبر کنید و موها را بشویید یا از مخلوط روغن معدنی (موجود در داروخانه ها) و سرکه بر روی سر استفاده کنید تا شپش هایی که به مو چسبیده اند، جدا شوند. همچنین این مخلوط شوره را هم درمان می کند. از این محلول هر شب روی سر خود بمالید تا شپش ها کاملا از بین بروند، حتی تا سه روز بعد از برطرف شدن شپش استفاده کنید، تا مطمئن شوید دیگر شپش ها باز نمی گردند.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن درخت چای را با خواص ضد جوش و آکنه، درمان ریزش مو، درمان تاول و زخم، ایجاد لطافت و زیبایی در پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0