برای داشتن زندگی شادتر این 10 عادت مخرب را ترک کنید

2043 بازدید
29 اردیبهشت 98
بهاره
,,

برای داشتن زندگی شادتر این 10 عادت مخرب را ترک کنید

شادمانی یک ماجراجویی است، نه مقصد. خیلی از افراد است فکر کنند اگر شغل خوب، شخص مورد علاقه و…. را به دست آورند، شاد می شوند. اما زمانی که در حال تلاش کردن برای هدف بزرگ خود هستید نیز لازم است شاد باشید. گاهی با توجه به چیزهای کوچک زندگی می توانیم به شادی برسیم. عادات شما، طوری که زمان خود را سپری می کنید، با چه کسی زمان خود را سپری می کنید، چگونه با خودتان رفتار می کنید، راه روش و افکار شما، همه آن ها باعث شادی یا ناراحتی شما می شوند. شادی شما به اتفاقات آینده ربطی ندارد. شما باید بر لحظه حال تمرکز کنید و سعی کنید با زندگی هم اکنون خود شاد باشید. این مطلب راجع به تغییراتی است که امروز می توانید در زندگیتان به وجود آورید تا شادتر باشید. با ترک 10 عادتی که برای زندگی شادتر نیاز دارید، آشنا شوید.

 

برای داشتن زندگی شادتر این 10 عادت مخرب را ترک کنید

برای داشتن زندگی شادتر این 10 عادت مخرب را ترک کنید

 

برای داشتن زندگی شادتر این 10 عادت مخرب را ترک کنید

1- مقایسه کردن

مقایسه کردن، دزد شادی است. برای مثال یک روز شما احساس خوبی دارید، شاد هستید، لباس زیبایی می پوشید و با دوستان خود بیرون می روید و اگر شروع به مقایسه کردن خود با دیگران کنید حالتان بد می شود، دپرس می شوید، احساس بد پیدا می کنید. متوجه شدید که مقایسه کردن چقدر مخرب است. شما بهتر است خود امروزتان را با دیروزتان مقایسه کنید نه فرد دیگری، مقایسه کردن باعث کاهش اعتماد به نفس می شود.

2- بهانه آوردن

بهانه آوردن از رشد شما جلوگیری می کند. از تغییر کردن جلوگیری می کند، همیشه می توان بهانه آورد و هیچ کاری نکرد. مثلا وقت کافی ندارم، اطلاعات کافی ندارم و غیره. این بهانه ها باعث عدم موفقیت افراد می شوند. اگر با شغل، تحصیلات، محل زندگی و غیره، برای ساعاتی شاد نیستید اجازه ندهید، بهانه برای شاد نبودن همیشگی شما باشند. اگر چیزی اولویتتان باشد، سعی می کنید به آن برسید و آن را انجام دهید. از هدر دادن زمان خود برای بهانه آوردن خودداری کنید و به جای آن انرژی را برای تلاش کردن و ادامه دادن استفاده کنید.

3- شک کردن به خود

شک کردن به خود، یکی از علت هایی که باعث می شود بهانه بیاوریم، شک کردن به خود و توانایی هایمان است. بدون شک تردید داشتن نسبت به خود بر روی شادی شما اثر می گذارد. شک کردن به خود و داشتن صحبت منفی با خود دو دلیل اصلی عدم موفقیت هستند.

4- قضاوت کردن

چرا بقیه را قضاوت می کنید؟ آیا احساس خوبی در شما ایجاد می کند؟ صادقانه بگویم قضاوت کردن بقیه اطلاعات بیشتری راجع به شما می دهد تا دیگران، معمولا وقتی دیگران را قضاوت می کنیم شاد نبودن خودمان و احساسات بدی که نسبت به خودمان داریم را بروز می دهیم. بزارید افکار منفی بروند. زمانی که با خودمان گفتگوی منفی داریم یا راجع به بقیه منفی فکر می کنیم، عادات منفی پیدا می کنیم، بهتر است عادات منفی را رها کنیم تا شاد و موفق باشیم.

 

همچنین بخوانید:  چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم!؟

 

5- تنبل بودن

تنبلی با خودش تنبلی می آورد. اگر جز آن دسته افرادی هستید که سرکار می روند، به خانه برمی گردند، تلویزیون تماشا می کنند و می خوابند و شیوه زندگی آن ها اینگونه است. باید بدانید این چرخه ادامه دارد و باعث تنبل شدن شما می شود. تنبلی ما را از انجام کارهای جدید، رشد فردی و فعال بودن باز می دارد. باید بدانید فعال بودن ذهن ما را شادتر هم می کند.

6- شیوه زندگی ناسالم داشتن

 زمانی که ما از خودمان مراقبت نمی کنیم، در واقع با این کار شادمانی خود را دور می اندازیم. ما چگونه می توانیم شاد باشیم وقتی که غذای ناسالم می خوریم، کم می خوابیم و عادات ناسالم داریم؟ انجام دادن این کارها باعث حس بد نسبت به خودمان می شود و شادی مان را از بین می برد. برخی عادات زندگی ناسالم که با تغییر آن ها حس شادمانی خواهید داشت عبارتند از:

  • دیر خوابیدن و یا به اندازه نخوابیدن
  • به اندازه کافی آب ننوشیدن
  • سیگار کشیدن
  • مصرف بیش از اندازه الکل
  • مصرف غذاهای فرآوری شده یا فست فود رستوران ها
  • استرس گرفتن راجع به کارهایی که کنترل آن ها خارج از توان شماست
  • ورزش نکردن به صورت مرتب

7- خوشحال کردن همیشگی همه افراد

وقتی شما تصمیم می گیرید برای خودتان و به خواست خودتان زندگی کنید، آن زمان است که با زندگی جدیدی مواجه می شوید. اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که همیشه در چیزهای کوچک و بزرگ طبق خواسته بقیه زندگی کرده اند، وقتش رسیده که این عادت خود را تغییر دهید و به دنبال علایق و اهدافتان بروید. هرگز اهدافتان یا خودتان را برای خوشامد بقیه تغییر ندهید. اگر می ترسید فردی را برای آن که نظرتان با او مخالف است از دست دهید، باید بدانید بهتر است آن فرد را از دست دهید. زندگی خودتان را بسازید، خودتان باشید و هرگز اجازه ندهید اهدافتان برای خوشایند بقیه تغییر کند.

 

برای داشتن زندگی شادتر این 10 عادت مخرب را ترک کنید

برای داشتن زندگی شادتر این 10 عادت مخرب را ترک کنید

 

8- منفی بودن

بعضی وقت ها غم، ناامیدی بخاطر نگرش شماست. ما می توانیم هر موقعیتی را به مثبت یا منفی تبدیل کنیم. به یاد داشته باشید حتی بدترین موقعیت ها به شما یادگیری را هدیه می دهند. با رها کردن افکار بد، منفی و در آغوش گرفتن نگرش مثبت زندگی ما تغییر می کند. دفعه بعد که مچ خودتان را هنگام جملات منفی گرفتید مقداری صبر کنید و نیمه دیگر ماجرا را هم ببینید. دفعه بعد که روز بدی داشتید به 5 اتفاق یا دارایی مثبت خود مانند سلامتی، توانایی لبخند زدن، داشتن اطلاعات، توانایی نفس کشیدن و…. بیندیشید تا حال بهتری داشته باشید.

9- خشمگین بودن و کینه داشتن

 نسبت به فردی خشمگین بودن و کینه داشتن بیش از آن که به فرد دیگری آسیب بزند به شما آسیب می زند. یاد بگیرید از وقایع تلخ بگذرید تا شادمانی را پیدا کنید. به یاد داشته باشید با نگه داشتن بدبختی، خشم و غم هیچ منفعتی به شما نمی رسد. وقتی می بخشیم و ادامه می دهیم به نفعمان است. این به معنای آن نیست که آن فرد را ببخشید و دوباره دوست صمیمی او بشوید یا او را در زندگیتان نگه دارید. یاد بگیرید گذشته را بپذیرید و رها کنید، به بدبختی، خشم و غم اجازه دهید بروند و از تجربیات خود زندگی بهتر و فرد بهتری بسازید.

10- پیش بینی کردن

پیش بینی کردن آینده باعث استرس بیشتر ما و داشتن مکالمات منفی با خود می شود و هیچ فایده ندارد. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید و بدانید در زمان درستش شما واکنشی مناسب با موقعیت خود اعمال خواهید کرد. وقتی ما آینده را پیش بینی نمی کنیم و در لحظه حال زندگی می کنیم فعال، خلاق، شادتر هستیم.

این 10 عادت را بهتر است کنار بگذارید تا زندگی شادتر و همچنین آسان تر، بهتر و فعالانه تری داشته باشید و به فردی شاد، خلاق و موفقتر تبدیل شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر چای سبز ماچا را با خواص تقویت حافظه و بهبود خلق و خو، آرامش بخش، کاهش کلسترول بد خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0