topNotif

دانستنی هایی برای مادران در دوران بارداری

1443 بازدید
05 تیر 97
سمانه

دانستنی هایی برای مادران در دوران بارداری

برای آن که نوزادی سالم و قوی داشته باشید لازم است در دوران بارداری از تغذیه سالم و منظم استفاده کنید. جنین در داخل بدن شما از وجودتان تغذیه می کند. اگر در دوران بارداری خوب غذا بخورید هم خود و هم جنین سالم خواهد ماند. در دوران بارداری افزایش وزن طبیعی است و این افزایش چه بهتر که به طور منظم و یکنواخت انجام گیرد.

در سه ماه اول بارداری جمعا 1 تا 2 کیلو و بعد از آن هر هفته در حدود نیم کیلو اضافه وزن دلخواه است. این اضافه وزن بایستی به تدریج صورت گیرد. اگر وزن شما به طور سریع بالا رفت حتما مشکلی وجود دارد که باید به پزشک خود مراجعه کنید. در دوران بارداری از رژیم های لاغری پیروی نکنید، این امر برای نوزاد خطرناک خواهد بود بهتر است از مصرف زیاد مواد چربی و قندی پرهیز کنید.

دانستنی هایی برای مادران

دانستنی هایی برای مادران

رژیم غذایی بی نمک نیز برای جنین خطرناک است، کودک شما نیاز به مقداری نمک دارد تا بتوانید به طور سالم رشد کند. در این صورت با پزشک خود مشورت کنید، به هر حال بهتر است از خوردن مواد شور مانند چیپس و خیار شور خودداری کنید و غذاهای خود را کم نمک صرف کنید.

برای به دنیا آوردن نوزاد سالم

از شروع بارداری به طور مرتب تحت نظر پزشک باشید. تغذیه مناسب، سالم و منظم داشته باشید. سیگار نکشید. مشروبات الکلی ننوشید. از مصرف دارو خودداری کنید مگر آن که پزشک تجویز کرده باشد.

از چه غذاهایی بپرهیزید ؟

  • مواد کارخانجایی شامل سوسیس، کالباس، چیپس، پفک، نوشابه ها، کنسروها و غیره که در کارخانجات درست می شوند و دارای مواد شیمیایی و نگهدارنده اند.
  • بهتر است از خوردن رب گوجه فرنگی و سس های آماده در غذاها صرف نظر کنید و از گوجه فرنگی تازه به عنوان رب در غذاها استفاده کنید.
  • از مواد سرخ کردنی پرهیز کنید مانند : چیپس، سیب زمینی سرخ کرده و …
  • تفت دادن غذا در یک قاشق روغن زیتون مانعی ندارد.
  • غذا را در روغن انداختن و سرخ کردن برای سلامتی بدن به طور کامل مضر است.
  • سیگار دشمن شما و نوزادتان است.
  • مواد مخدر دشمن شما و نوزادتان و اعضای دیگر خانواده است.
  • خوردن ادویه ها را به حداقل برسانید، برخی خانم ها معده ضعیفی دارند و کمی ناراحت می شوند.

 

 

همچنین بخوانید: نشانه هایی که می گویند شما باردار هستید

 

 

زنان تازه مادر شده فراموش نکنند!

به نوزاد خود مرتبا لبخند بزنید، مخصوصا وقتی که از خواب بر می خیزید حتما با لبخند و عشق با او برخورد کنید تا در آینده کودک شادی داشته باشید. به کودکان عشق ورزیدن، محبت داشتن، به آن ها ارزش نهادن، به آن ها لبخند زدن را هرگز فراموش نکنید.

وقتی انرژی شما منفی است یعنی وقتی حال خوش ندارید به طرف کودک خود نروید زیرا دست ها عضو انتقال انرژی هستند بنابراین هنگامی که عصبانی و ناراحتید به کودک خود نگاه نکنید و او را در آغوش نگیرید. هرگز به سر کودک خود نزنید. کودک خود را با دیگران مقایسه نکنید و فراموش نکنید شما بچه را خواسته اید و مسئول او شما هستید و نیازی به منت گذاشتن نیست.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق انیسون را با خواص مسکن درد، رفع علائم میگرن، تقویت معده، رفع گرفتگی های کبدی و طحال، تصفیه خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0