خواص شگفت انگیز میوه به + نسخه های خانگی

2137 بازدید
25 شهریور 96
عطارک

خواص شگفت انگیز میوه به + نسخه های خانگی

درخت به (بهی) گیاهی است به صورت درختچه، میوه آن خوراکی و دارای طبیعت معتدل می باشد. به گونه های زیادی دارد اما دو گونه آن بسیار قابل توجه است.

  • به معطر : شکل بیضی که انتهای مخروطی دارد، پوست آن نرم و زرد و دارای گوشت سفید است.
  • به آناناسی : تا حدی شبیه گلابی ولی گرد است، پوست آن بعد از رسیدن زرد رنگ می شود، دارای گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و تقریبا گس دارد، با این حال وقتی پخته می شود طعمی بسیار خوش دارد و برای کمپوت، مربا و مارمالاد نیز کاربردی عالی دارد.

به میوه ای معطر است که از آن در تهیه مربا و دمنوش استفاده می شود این میوه حاوی ویتامین آ، ب، ث و هم چنین حاوی مقادیر فیبر، مس، کلسیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، روی و منیزیم است. از این میوه شفا بخش در درمان افسردگی، تقویت سیستم ایمنی و درمان زخم معده استفاده می شود. این میوه به خاطر خواص آنتی اکسیدانیش ضد سرطان است و برای خانم های باردار نیز مصرف آن بسیار توصیه می شود هم چنین از دیگر خواص آن میتوان به درمان فشارخون، زیبایی پوست و مو، لاغری و خواص ضد التهابیش اشاره کرد.

قسمت های مورد استفاده به :

میوه، گل، دانه و پوست درخت مصرف طبی دارد.

مواد اصلی و موثر در به :

موسیلاژ (پکتین ها و…) اسیدمالیک، اسیدشیمیک، گلیوکوزیدهای سیانوژنیک (تخم آن سمی است)، فلاونوئید ها، پلی فنول ها، اسیدهای آمینه آزاد.

اجزا و ارزش غذایی به :

یکی از منابع مهم و غنی پکتین بوده و دارای مقادیر خوبی از پتاسیم، کلسیم، آهن و ویتامین آ است.

اثرات و خواص طبی به :

ضد التهاب، ملین، قابض، مدر، خلط آور، مقوی، محرک (جنسی)، آنتی اکسیدان، ضد زخم گوارشی.

فوائد و موارد مصرف به :

اختلال گوارشی (هم پخته شده و هم نارس آن برای یبوست و اسهال مفید هستند)، زخم معده و اثنی عشر و نفخ ، کمک به کاهش چربی و احتمالا فشار خون.

طب سنتی و درمان با به:

درمان زخم و التهاب دهان و لثه، آفت و گلودرد (لعاب تخم آن به صورت قرقره)، تسکین سرفه های خشک، آرامبخش (مصرف موضعی دانه آن به صورت کرم در ترمیم زخم های جلدی و التهاب مفصلی نیز کمک کننده است)، کمک به درمان افسردگی، کاهش توان جنسی و ضعف.

 

خواص شگفت انگیز میوه به

خواص شگفت انگیز میوه به

 

خواص شگفت انگیز به + نسخه های خانگی

به، میوه ای که در بارداری باید مصرف کنید

مصرف این میوه در دوران بارداری به مادران بسیار توصیه می شود زیرا به خاطر مقادیر آهن و مس که در آن وجود دارد باعث تقویت سیستم ایمنی مادر می شود. هم چنین مصرف پخته آن حالت تهوع مادر را نیز کمتر می کند و علاوه بر آن چون این میوه حاوی مقادیر کلسیم هم هست مشکلات دندانی دوران بارداری را نیز کاهش می دهد و از بروز واکنش های آلرژیک و سقط جنین، مخصوصا در ماه های اول بارداری هم جلوگیری می کند. به همین سبب بسیار توصیه می شود که مادر در دوران باردای اش حتما از این میوه شگفت انگیز استفاده کند.

کاهش وزن با میوه به

این میوه به هضم غذا کمک بسیاری می کند علاوه بر آن چون حاوی فیبر است باعث می شود از گشنگی زود هنگام فرد جلوگیری کند. هم چنین در بدن انرژی زیادی آزاد می کند و از طرفی کم کالری است در نتیجه تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا این میوه بسیار موثر در کاهش وزن باشد.

نکته مصرفی: از مصرف این میوه به صورت ناشتا اجتناب کنید زیرا ممکن است به گوارش آسیب بزند.

پوستی صاف همراه با میوه به

اگر خواهان پوستی صاف و یا به طور کلی پوستی حساس دارید، از خواص «برگ و میوه به» برای زیبایی پوست خود غافل نشوید.

برگ این میوه شگفت انگیز حاوی مقادیر پلی فنول است به همین سبب برای درمان لک های پوستی، سوزش و خارش پوست، و پوست های حساس مناسب است. علاوه بر آن نمی توان خاصیت ضد التهابی این میوه را دست کم گرفت، میوه به چون حاوی مقادیر ویتامین ث است، علاج التهابات پوستی مانند سوختگی و یا واکنش های آلرژیک پوست می باشد. از طرفی به جوانسازی و بازسازی سلول های پوست نیز کمک می کند زیرا خواص آنتی اکسیدانیش با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و روند پیری پوست را کند می کند.

تمامی این ویژگی ها باعث شده که از عصاره این میوه در صنعت آریشی و بهداشتی همانند تهیه کرم ها، لوسیون و…. استفاده شود.

طرز تهیه ماسک به

برای تهیه این ماسک شما به “دانه به” و پوست این میوه و یک عدد “میوه به” نیاز دارید.

روش تهیه ماسک:
  • ابتدا مقداری پوست به، همراه تعداد کمی “دانه به” را درون یک شیشه مربا خوری قرار داده و روی آن کمی آب ولرم ریخته. به اندازه ای که فقط روی پوست های به را بپوشاند.
  • سپس شیشه را دو روز در دمای اتاق قرار می دهید پس از دو روز وقتی در شیشه را باز کنید مایعی مانند ژله دارید.
  • در این مرحله یک عدد میوه به را برداشته و به طور کامل پخته. بعد از پخت کامل میوه را له کرده سپس دو قاشق غذا خوری از ژله ای که درست کردیم اضافه می کنیم. ماسک آماده است
  • دو قاشق از این ماسک را به پوست تمیز خود با پنبه زده و به مدت 30 دقیقه صبر کرده و سپس با آب خنک صورت خود را بشویید.
  • مواد این ماسک را می توانید تا 10 روز درون یخچال نگهداری کنید.
  • توصیه می شود از این ماسک 2 الی 3 بار در هفته استفاده کنید، این ماسک در لطاف و شادابی پوست شما بسیار موثر است هم چنین به رفع چین و چروک های صورت کمک می کند.

به درمانی برای فشار خون

فشار خون یکی از بیماری های است که افراد زیادی را درگیر کرده است از جمله افراد کهنسال. پیش تر هم ذکر کردیم که میوه به، بخاطر دارا بودن پتاسیم، منیزیم و فیبر به شل شدن عروق و تنظیم انقباض و هم چنین بهبود جریان خون در رگ ها و کنترل سطح چربی خون کمک می کند در نتیجه از نارسایی های قلبی عروقی جلوگیری کرده و به تنظیم فشار خون کمک شایانی می کند. پس مصرف این میوه خوش عطر را به شکل کمپوت و یا دمنوش حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

همچنین بخوانید:  خواص شگفت انگیز به دانه

 

فراموش نکنیم :

  • همانند بسیاری از میوه های درختی هم خانواده آن، دانه این میوه نیز تلخ بوده و حاوی مواد سمی (سیانوژنیک) بوده و فقط باید با نظارت پزشک مصرف شود.
  • نوع شیرین و خوب رسیده میوه به، مفرح و مقوی قلب و اعصاب و نشاط آور مدر بول و دارای چند نوع ویتامین مانند ویتامین آ و سی و مقداری مواد قندی و اسیدهای آلی و مواد کانی می باشد.
  • چنانچه میوه شیرین و رسیده به را آب گرفته و این عصاره را با شکر نی حرارت داده به قوام آورند و مقداری گلاب و زعفران به آن بیفزایند این شربت مفرح و مقوی خوبی بوده و هیجانات روحی را نقصان می دهد و مدر بول نیز می باشد.
  • خوردن میوه نارس به بخصوص خام آن بسیار دیر هضم و قابض بوده و خوردن آن صلاح نیست.
  • دم کرده برگ های به برای تسکین سرفه شهرت فراوان دارد.
  • دمنوش آن آرامبخش است.

روش تهیه دمنوش به

مواد لازم:

  • عناب 15 عدد
  • برگ به 10 عدد
  • برگ آویشن 3 عدد یا پودر آویشن یک قاشق غذا خوری

دستور تهیه:

  • ابتدا عناب ها را در یک ظرف ریخته و روی آن ها به اندازه ای آب می ریزیم که عناب ها را بپوشاند و روی بخار ملایم قرار می دهیم تا عناب ها کاملا نرم شود و لعاب دهد.
  • عناب های نرم شده را در لعاب خودش به طور کامل له کرده و زمانی که خنک شد هسته هایش را جدا می کنیم.
  • یک قوری برداشته درون آن برگ به و برگ آویشن را به همراه دو لیوان آب جوش می ریزیم و هم چنین لعاب درست کرده را به این مخلوط نیز اضافه می کنیم. سپس قوری را روی بخار ملایم قرار می دهیم.
  • پس از گذشت 7 دقیقه دمنوش حاضر است. از صافی عبور داده و همراه نبات می توانید نوش جان کنید.

این دمنوش سرشاز از آهن و فسفر است و برای گردش خون، کاهش فشار خون، افزایش ایمنی بدن بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ به خشک را با خواص ضدعفونی کنندگی، رفع مشکلات ریوی، تقویت سیستم قلب و عروق، کاهش تورم چشم ها، تقویت موی سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0