topNotif

درخت ابریشم و خواصش را بشناسیم

7106 بازدید
01 خرداد 97
سمانه

درخت ابریشم و خواصش را بشناسیم !

در این مطلب به بررسی خواص و مضرات، نام های دیگر و مشخصات گیاه درخت ابریشم می پردازم، برای آشنایی با این گیاه و خواصش ادامه مطلب را از دست ندهید.

این درخت در اطراف تهران شب خسب و درخت ابریشم، در گیلان شب خسب و شب خوس دار، در اطراف رشت و لاهیجان شاقوزدار، هزار ولگ و هزار برگ، در مازندارن بیولی، در شیرگاه ویلی ولی، در نور و کجور وولی – شوخس، شوفس و شوخس، در آستارا کشکر نامیده می شود. در کتب طب سنتی با نام عربی شجره الحریر شناخته می شود.

مشخصات درخت ابریشم را بدانیم !

درخت گل ابریشم درخت حساسی است و برگ های آن شب ها روی هم می خوابند و به همین دلیل نام چینی آن هو – هوآن که ترجمه آن شب خسب است می باشد و همین نام به فارسی نیز منتقل گردیده است. شاخه های آن دارای انشعابات چتری است. برگ های آن مرکب و معمولا در اواخر بهار ظاهر می شود. برگ های شب خسب در شب ها دو به دو روی هم می خوابند. میوه آن در پاییز می رسد و از درخت می ریزد و در سال بعد صدها نهال شب خسب در اطراف درخت اصلی می روید. انشعابات شاخه ها چتری است.

درخت ابریشم و خواصش را بشناسیم

درخت ابریشم و خواصش را بشناسیم

برگ ها مرکب شانه ای، گل های آن سفید و صورتی یا سرخ است که در تیر ماه شکفته می شود. شب خسب از درختان بومی آسیا و آفریقای گرم است و بومی جنگل های شمال ایران نیز می باشد. معمولا در قسمت کم ارتفاع جلگه می روید و در آستارا تا 400 متر نیز دیده می شود. این درخت از آستارا و طوالش تا لاهیجان و نور و مازندران تا نزدیکی گرگان انتشار دارد. بلندی آن تا 20 متر هم می رسد.

ترکیبات شیمیایی درخت ابریشم را بشناسیم !

از نظر ترکیبات شیمیایی در شب خسب یا همان درخت ابریشم ساپونین مشخص شده است و دارای تانن نیز می باشد.

 

همچنین بخوانید:  اسپری طبیعی تمیز کننده لیمو ریحان

 

خواص و کاربرد درخت ابریشم را بشناسیم .

در کره از پوست درخت به عنوان مقوی و تونیک و مسکن و آرام کننده استفاده می شود. در چین پوست ساقه و شاخه های درخت را در بهار و یا پاییز کنده و آماده می کنند به این ترتیب که شاخه های کوچک را قطع کرده پوست آن را کنده و آن را پیچیده و در آفتاب خشک می کنند، داروی حاصل از آن کمی شیرین، مسکن، ضد درد و آرام بخش است و جریان گردش خون را تنظیم می کند و معمولا برای رفع بی خوابی و سرطان ریه و استخوان شکسته یا در رفته و درمان بواسیر نتایج مثبتی دارد.

سایر خواص آن را محققان چنین ذکر کرده اند که کرم کش و ضد کرم است، ترشح عرق را کم می کند. برای تسریع التیام زخم مفید است، در استعمال خارجی از عصاره غلیظ آن برای استخوان های از جا در رفته و شکسته و زخم ها، دمل ها و جوش استفاده می شود و گل های درخت تونیک و مقوی است و به هاضمه کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کنجد خام را با خواص کمک به کاهش فشار و چربی خون، درمان یبوست، پیشگیری از میگرن، پوکی استخوان، سرطان روده، لطیف کننده صدا، افزایش توان جنسی در مردان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0