topNotif

درخت عرعر را بشناسیم

10609 بازدید
16 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

خواص و ویژگی های درخت عرعر را بشناسیم (پهن برگ)

نام های دیگر آن، شجرة السما، شجرة الله، سماق چینی می باشد برگ های این گیاه مرکب زوج و بزرگ و به رنگ سبز تیره می باشد که گاهی به رنگ جگری در می آیند. جوانه های آن در ماه اردیبهشت باز می شوند. گل عرعر دارای بوی مطبوعی است که به محض تماس با دست این بو را از خود بیرون می دهد.

میوه ی عرعر بال دار می باشد و پس از رسیدن قرمز رنگ می شود. این درخت دارای ریشه های خزنده سطحی زیادی است و گاهی دیده می شود که جست های ریشه جوش از فاصله دو متری درخت می روید و درخت دیگری را ایجاد می کند. این درخت بومی چین است و به اروپا و سایر مناطق آسیا وارد شده است. در ایران نیز این درخت کاشته می شود.

 

درخت عرعر را بشناسیم

درخت عرعر را بشناسیم

 

خواص میوه عرعر :

برای قطع دیسانتری استفاده می شود، ضد سرفه است، قاعده آور می باشد، برای معالجه بواسیر تجویز می شود.

خواص پوست درخت عرعر :

سرفه را تسکین می دهد، برای ناراحتی های گوارشی و روده ای مفید است، پنجاه گرم تازه آن یا صد گرم خشک آن را در یک لیتر آب جوش به مدت بیست دقیقه دم کنید، بعد آب صاف کرده ی آن را با قند شیرین سازید و برای رفع بوی آن کمی اسانس یا عرق بهارنارنج به آن اضافه کرده و هر صبح و شب یک قاشق مربا خوری میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  24 خاصیت مورینگا برای بدن

 

خواص پوست ریشه درخت عرعر :

پنجاه گرم تازه آن یا صد گرم خشک آن را در یک لیتر آب جوش به مدت بیست دقیقه دم کنید بعد آن را صاف و با قند شیرین کنید، برای بوی آن کمی اسانس یا عرق بهار نارنج به آن اضافه کنید و هر روز صبح و عصر هر بار یک قاشق مربا خوری از آن را میل کنید، قابض و خنک کننده است، برای معالجه اسهال خونی و قطع خون ریزی و احتلام غیر ارادی نافع است، عروق را باز می کند.

  • اگر به مدت چهل روز هر روز سه مثقال نیم کوب شده ی آن را بجوشانید و آب صاف کرده ی آن را بنوشید، تب های کهنه و مزمن را قطع می کند.
  • برای قطع اسهال و دفع کرم کدو، پوست ریشه را در آب خیسانده و بعد با فشار، آب مغز ریشه را کشیده و یک قاشق مربا خوری از آن را بخورید.
  • شست و شو با آب جوشانده آن برای پاک کردن زخم های انگلی با خارش، جرب و تاول ها مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق برگ گردو را با خواص پایین آورنده قندخون، درمان نقرس، مقوی، ضدعفونی کننده، ازدیاد شیر مادر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0