topNotif

درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

3068 بازدید
19 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

در جوامع امروزی وجود مشکلات پوستی از جمله کاهش درخشندگی پوست، وجود لکه های پوستی، آکنه، خارش پوست و غیره بسیار شایع شده است. این مشکلات به دلایل فراوانی از جمله وجود آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی، فقدان مواد مغذی و ویتامین ها، استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی نامرغوب و برخی از بیماری های پوستی ایجاد می شود. استفاده از یک رژیم غذایی و ماسک های خانگی به رفع مشکلات پوستی کمک می کنند. لذا در این مقاله چگونگی درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی شرح خواهم داد.

 

درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

 

درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

ماسک صورت با گل همیشه بهار

گل همیشه بهار به طور گسترده ای برای پوست مفید است و استفاده از آن بسیار آسان است. برای تهیه این ماسک صورت، شما نیاز به مقداری یک تا یک و نیم قاشق غذاخوری گل همیشه بهار، یک قاشق غذاخوری عسل و کمی روغن گیاهی (زیتون یا بادام) دارید. عسل را حرارت داده و گل همیشه بهار را به آن اضافه کنید. سپس، روغن گیاهی را افزوده و خوب مخلوط کنید. حال این ماسک را روی صورت و گردن خود بگذارید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید. استفاده منظم از این ماسک سبب درخشان شدن پوست می شود.

ماسک صورت با آرد نخودچی و زردچوبه

زردچوبه به عنوان ادویه و آرد نخودچی جز مواد غذایی مفید و پرکاربرد در آشپزخانه است. این ماسک برای پوست های خشک بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک شما نیاز به یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک قاشق غذاخوری زردچوبه و مقداری شیر یا آب دارید. حال زردچوبه و آرد نخودچی را مخلوط کرده و شیر یا آب را کم کم به آن اضافه کنید تا به یک غلظت مناسب برسد. حال این ماسک را روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک صورت سبب حفظ سلامت و درخشان پوست شده و مواد زائد را از روی پوست پاک می کند.

ماسک صورت با چوب صندل

چوب صندل خواص طبیعی بسیار خوبی برای پوست دارد. چوب صندل از بروز آکنه جلوگیری می کند و پوست را روشن می کند. برای تهیه این ماسک، تنها کافی است که یک قاشق غذاخوری چوب صندل را با کمی گلاب مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست خود گذاشته و جازه دهید خشک شود. سپس با آب سرد صورت را بشویید. این ماسک می تواند به طور منظم برای حفظ سلامت و درخشان شدن پوست استفاده شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان افتادگی پوست صورت با 5 ماسک طبیعی

 

ماسک صورت با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای خواص درمانی خود شناخته شده است. این روغن پوست را آبرسانی و تغذیه می کند. برای تهیه این ماسک صورت، نیاز به یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک قاشق غذاخوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری خامه تازه و یک قاشق غذاخوری از روغن اسطوخودوس است. اگر از زردچوبه تازه استفاده می کنید، آن را رنده کرده و اگر نه، پودر زردچوبه را با آرد نخودچی و خامه مخلوط کنید. سپس، روغن اسطوخودوس اضافه کرده آن را بر روی پوست خود بگذارید. اجازه دهید ماسک روی صورت کمی خشک شود . بعد از گذشت حدود 30تا 40 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این ماسک سبب جوانسازی و درخشان شدن پوست می شود.

ماسک صورت با عسل و لیمو

گفته می شود عسل برای روشن کردن پوست بسیار مناسب است و به مرطوب کردن پوست کمک می کند. همچنین، سبب درخشان شدن پوست می شود. همچنین، آب لیمو سرشار از ویتامین ث برای محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید است. علاوه بر این، سبب حذف لکه های قهوه ای صورت (کک و مک) می شود. برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری عسل را کمی حرارت دهید تا کمی روان شود. سپس، یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این ماسک را بر روی پوست صورت قرار داده اجازه دهید کمی سفت شود. در نهایت ماسک را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت با آرد نخودچی و عسل

آرد نخودچی و زردچوبه به جوانسازی و درخشان شدن پوست صورت کمک می کند. آب لیمو نیز از لکه های پوستی جلوگیری می کند. برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه، 2 قاشق غذا خوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید خشک شود. سپس، صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک را می توانید به طور منظم برای حذف لکه های قهوه ای و درخشان شدن پوست استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آرد نخودچی را برای شیرینی پزی، آشپزی و تهیه ماسک های زیبایی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0