topNotif

درمان با روغن های طبیعی

1660 بازدید
19 آذر 96
سمانه

چند درمان با روغن های طبیعی و ترکیبات معطر 

درمان با ترکیبات معطری مثل روغن های طبیعی گیاهی و علفی روشی برای مراقبت از بدن محسوب می شود. روغن های طبیعی می توانند به خاطر دارا بودن ترکیبات خاص، برای نرم کردن پوست یا ورود به منافذ پوست استفاده می شوند. این روش موجب تقویت سیستم عصبی و حصول سطح بالایی از آرامش می شود.

روغن های معطر به منظور ایجاد تعادل در علائم جسمی، ذهنی و روحی استفاده می شوند. اثرات خوش بو کننده این روغن ها حس بویایی را تحت تاثیر قرار می دهند، در حالی که به نرمی به پوست نفوذ می کند، باعث تمدد اعصاب نیز می شوند. روغن های ضروری را به هنگام حمام کردن به عنوان مرحم و هنگام ماساژ برای رفع ناخوشی ها می توان استفاده کرد.

درمان با روغن های طبیعی

درمان با روغن های طبیعی

چند دستورالعمل برای درمان های خانگی :

سنبل برای پاک کردن ذهن :

هر جا که مطالعه می کنید و نیاز به تمرکز و تفکر دارید، یک ظرف سفالی برای درمان با ترکیبات معطر آماده کنید و پنج قطره از روغن سنبل را به آن اضافه کنید و یا ده قطره از روغن سنبل را به آب گرم داخل وان اضافه کنید و داخل آن بروید. این گیاه معطر حس اطمینان و تعادل مغزی ایجاد کرده و به هنگام تصمیم گیری های مهم توصیه می شود.

روغن درخت عرعر ضد افسردگی :

ده قطره از روغن عرعر را با اضافه کردن به آب وان، رقیق کنید. بعد از قرار گرفتن در آب احساس آرامش و رهایی از فشار و خستگی می کنید و یا شیشه حاوی روغن عرعر را نزدیک صورت خود قرار دهید و به صورت عادی و مکرر نفس بکشید تا بوی معطر را جذب کنید. شما به سرعت احساس پر انرژی بودن و بهبود خلق خواهید کرد.

اکالیپتوس برای پاک کردن بدن و خانه :

این روغن معطر برای ایجاد آرامش یا پاک کردن محیطی که در آن مشاجره ای داشته اید یا استرسی را تجربه کرده اید مفید است. یک شیشه اسپری حاوی ده قطره روغن اکالیپتوس و دو فنجان آب آماده کنید. به اتاق از این آب معطر اسپری کنید.

 

همچنین بخوانید:  بهترین روغن ها برای مراقبت و تقویت ناخن ها

 

روغن زنجبیل برای ماساژ و آرام بخش :

از روغن زنجبیل برای رهایی از فشار در حین ماساژ استفاده می شود این روغن ترکیب مقوی برای تحریک جریان خون دارد، این روغن باید همیشه رقیق شود زیرا پوست را تحریک می کند. اثرات آرامبخش این ترکیب، باعث آرام شدن درد های عضلانی ناشی از خستگی می شود. برای درمان عضله دردناک، چند قطره از روغن را در محل مورد نظر بریزید و ماساژ دهید.

لیمو ترش برای استراحت در شب :

شب ها چهار قطره از روغن لیموترش را در یک ظرف سفالی مخصوص درمان با ترکیبات معطر، بریزید تا خستگی ناشی از فعالیت روزمره را بهبود بخشید.

بابونه بومی برای ایجاد آرامش :

چند قطره از روغن بابونه را با آب گرم وان مخلوط کنید. قرار گرفتن در این آب معطر کمک می کند تا از نگرانی خلاص شوید و آرامش یابید و یا چند قطره از روغن بابونه همراه با چند قطره روغن بادام شیرین، برای ماساژ پشت و شکم جهت مقابله با بی خوابی ایده آل است.

مرزنجوش و خواص :

چند قطره از روغن مرزنجوش را داخل آب وان ریخته تا رقیق شود جهت بی خوابی، فشار خون بالا، آرتروز، سرماخوردگی، دردهای قاعدگی، افزایش میل جنسی، رماتیسم و آسم مفید است. اما در دوران باداری توصیه نمی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن نعنا را با خواص درمان کلیه اختلالات گوارشی از جمله تهوع، درمان سو هاضمه، ترش کردن، دل درد و نفخ معده، درمان سردرد و میگرن، درمان سینوزیت، درمان غش و سرگیجه، کاهش وزن، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و تمرکز حواس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0