topNotif

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی

4009 بازدید
28 خرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی

بواسیر یکی از بیماری های رگ های خونی در مقعد می باشد که بسیاری از افراد به ویژه افراد مسن را درگیر می کند و به دو نوع تقسیم می شود، بواسیر خارجی: که در انتهای مقعد قرار دارد و باعث ایجاد درد، و علائم بسیاری از جمله سرگیجه و کم خونی می شود، و بواسیر داخلی: که در عمق مقعد ایجاد شده و قابل مشاهده نیست. ما در این مقاله در مورد درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی خواهیم گفت، با ما همراه باشید؛

 

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی

 

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی

1. سرکه سیب

در صورت خارجی بودن بواسیر، از سرکه سیب استفاده می شود. مقدار کافی سرکه سیب را روی یک تکه پنبه تمیز قرار دهید و آن را به مدت دو دقیقه با مالش ملایم روی محل مورد نظر برای مدت کوتاهی بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب بشویید، این روش درمان را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

در موارد بواسیر داخلی، دو قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ولرم قرار دهید و نوشیدنی را دو بار در روز بنوشید، همچنین می توانید برای بهبود طعم و مزه آن کمی عسل به آن اضافه کنید.

2. روغن بادام

مقدار کمی روغن بادام را روی یک تکه پنبه قرار داده و آن را به مناطق آسیب دیده بزنید و بعد از حدود ده دقیقه بشویید. استفاده از این دستور سه بار در روز ترجیح داده می شود، زیرا به کاهش التهاب و درد کمک می کند. 

3. نحوه درمان بواسیر با سیاه دانه

پودر سیاه دانه را با مقدار مناسبی شکر مخلوط کرده و آن را به صورت روزانه حداقل دو بار تهیه و استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: درمان بواسیر یا هموروئید با گیاهان دارویی

 

مخلوط سیاه دانه با عسل

مقدار مناسبی از پودر سیاه دانه را با مقدار کمی عسل مخلوط کنید تا کرم شود و آن را به صورت موضعی روی ناحیه مورد نظر قرار دهید، این روش به درمان بواسیر در مدت کوتاهی کمک می کند و التهاب و درد را کاهش می دهد.

4. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مهمترین مواد طبیعی است که بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. زیرا حاوی خواص طبیعی و آنتی اکسیدانی است. این روغن همچنین مشکل بواسیر را نیز درمان می کند. این ماده به افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی کمک کرده و التهاب را کاهش می دهد.

مقدار کافی روغن زیتون را بر روی مناطق آسیب دیده قرار داده و برای مدت کوتاهی بگذارید بماند سپس بدن را به طور معمول با آب بشویید.

فواید نوشیدن روغن زیتون برای درمان بواسیر

روغن زیتون علاوه بر ویتامین آ، ویتامین کا، ویتامین دی و ویتامین ای، منبع غنی از چربی های اشباع نشده است و دارای اثر آنتی اکسیدانی در بدن است، به هیچ وجه کلسترول ندارد و فاقد سدیم و کربوهیدرات نیز می باشد. این روغن دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست است و به بهبود عفونت های پوستی، به ویژه درمان بواسیر، کمک می کند و فواید آن به شرح زیر است:

  • نوشیدن روغن زیتون باعث انقباض رگ های خونی ملتهب می شود.
  • به کاهش تورم کمک می کند.
  • فعالیت رگ های خونی را افزایش می دهد.
  • تورم اطراف مقعد، ناشی از بواسیر را از بین می برد.
  • زخم های اطراف ناحیه مقعد را بهبود داده و احساس خارش را تسکین می دهد، زیرا روغن زیتون دارای خواص گرانروی، نرمی و مرطوب کنندگی پوست می باشد.
نحوه استفاده از روغن زیتون برای درمان بواسیر

بهتر است به جای نوشیدن روغن زیتون برای درمان بواسیر، آن را به صورت موضعی استفاده کنید تا به بهترین نتیجه برسید. دو روش استفاده از آن وجود دارد که به شرح زیر است:

1. چند قطره روغن زیتون خالص بر روی نوک انگشتان قرار داده و اطراف مقعد را به صورت روزانه از چهار تا پنج بار مالش دهید، زیرا به جلوگیری از افزایش التهاب کمک کرده و همزمان آن را درمان می کند.

2. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با چند قطره آب برگه آلو مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی ناحیه مقعد بمالید، بگذارید ده دقیقه بماند و سپس بشویید. این کار باعث تسکین درد و تورم می شود.

 

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی و خارجی با 5 روش خانگی

 

5. روغن مرمکی

1. مقادیر مساوی عسل، نیجلا و روغن مرمکی را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید، مخلوط را روی مناطق آسیب دیده بمالید، بگذارید حدود نیم ساعت بماند تا کاملا خشک شود، سپس بدن را با آب گرم و صابون خوب بشویید.

2. مناطق آسیب دیده را با مقدار کافی روغن مرم، با ماساژ خوب برای مدت زمان کمتر از پنج دقیقه با استفاده از نوک انگشتان مالش دهید و آن را به مدت یک ربع ساعت بگذارید تا خوب خشک شود، سپس آن را با آب بشویید.

توصیه های عمومی برای بیماران مبتلا به بواسیر

  • برای جلوگیری از یبوست، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی افزایش دهید.
  • از غذاهای گرم و پر ادویه خودداری کنید، تا علائم بواسیر را تشدید نکنید.
  • روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید تا حرکت روده تحریک شود.
  • ناحیه مقعدی را تمیز نگه دارید تا عفونت بدتر نشود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سیاهدانه را با خواص درمان تب، درمان اسهال، درمان دیابت نوع 2، درمان ریزش مو، درمان فشار خون بالا، درمان سردرد و میگرن، درمان آسم، درمان سرطان روده بزرگ، تسکین دردهای شکمی، درمان بی اختیاری ادرار، درمان جوش های چرکی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

7
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0