درمان بیماری های کبدی و پیشگیری از کبد چرب با روش های خانگی

3164 بازدید
30 آبان 97
بهاره
,,,

با درمان بیماری های کبدی به روش خانگی آشنا شوید

کبد نقش مهمی در سوخت و ساز قند، چربی و آهن در بدن دارد. همچنین، باعث کاهش چربی در بدن می شود. کبد نیز در تولید پروتئین و لخته شدن خون کمک می کند. بنابراین، داشتن یک کبد سالم بسیار مهم است. کبد بخش مهمی از دستگاه گوارش انسان محسوب می شود. کبد وظایفی چون سوخت و ساز مواد غذایی، ذخیره انرژی، سم زدایی، حمایت از سیستم ایمنی بدن و تولید مواد مغذی بدن را بر عهده دارد. اما بسیاری از عوامل مانند ویروس ها، داروها، بیماری های ژنتیکی و مصرف الکل باعث آسیب به کبد می شوند. حال در این مقاله، با درمان بیماری های کبدی به روش خانگی، آشنا شوید.

درمان بیماری های کبدی به روش خانگی

زردچوبه

زردچوبه برای بهبود سلامت کبد بسیار مفید است. زردچوبه حاوی خواص ضد عفونی کننده است و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. زردچوبه مانع از افزایش ویروس هپاتیت B و C می شود. بنابراین اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی و یا نوشیدن یک لیوان شیر با مقدار کمی از زردچوبه، در شب (قبل از خواب)، می تواند به عملکرد بهتر کبد، کمک شایانی کند.

درمان بیماری های کبدی

درمان بیماری های کبدی

پاپایا

پاپایا یکی از ایمن ترین داروهای طبیعی برای بیماری های کبدی، به ویژه برای سیروز کبدی (التهاب شدید کبد) است. دو قاشق چای خوری پاپایا را به همراه دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید و هر روز آن را میل کنید. برای رهایی از این بیماری، این مخلوط را برای سه تا چهار هفته مصرف کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب به حذف مواد سمی موجود در کبد کمک می کند. علاوه بر این، سرکه سیب، چربی بدن را کاهش می دهد. شما می توانید سرکه سیب را در بسیاری از غذاها استفاده کنید. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری عسل را به این مخلوط اضافه کنید. برای سم زدایی از کبد، این  نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنید.

چای ریشه قاصدک

چای ریشه قاصدک یکی از درمان هایی است که برای بیماری های کبدی ، در طب آیورودا (طب سنتی هندوستان) توصیه شده است. این چای را دو بار در روز بنوشید تا نتیجه بهتری به دست بیاورید. برای تهیه این دمنوش، ریشه قاصدک را در آب جوش قرار داده و اجازه دهید دم بکشد. سپس بعد از چند دقیقه آن را صاف کرده و میل نمایید. تهیه ریشه قاصدک کمی دشوار است اما پودر ریشه قاصدک به راحتی در دسترس است.

 

همچنین بخوانید: مبتلایان به کبد چرب بخوانند

 

آملا (آمله)

آملا (آمله) یکی از عالی ترین منابع ویتامین ث هستند و مصرف آن در حفظ عملکرد کبد بسیار موثر است. مطالعات ثابت کرده اند که تمام عناصر مفید برای عملکرد کبد در آملا وجود دارد. برای سلامت کبد و درمان بیماری های کبد ، بهتر است روزانه 4 تا 5 آملا را خام بخورید.

شیرین بیان

شرین بیان در بسیاری از درمان های گیاهی استفاده می شود. برای درمان بیماری های کبدی، یک ریشه شیرین بیان (یا پودر ریشه شیرین بیان ) را در آب جوش قرار دهید. پس از خنک شدن آن را صاف کنید. این دمنوش را یک یا دو بار در روز میل نمایید.

تخم کتان

دانه های روغنی کتان باعث عملکرد بهتر گردش خون شده در نتیجه، باعث درمان بیماری های کبدی می شود. تخم کتان را می توانید در سالادها و غذاها هر روز استفاده کنید. این باعث می شود که از بیماری های کبدی دور باشید.

اسفناج و آب هویج

ترکیبی از عصاره اسفناج و آب هویج، برای درمان سیروز کبدی (التهاب شدید کبد) بسیار مفید است. مقادیر مساوی از عصاره اسفناج و آب هویج را مخلوط کرده و میل نمایید. نوشیدن این مخلوط حداقل یک بار در روز برای ترمیم کبد، موثر است.

آووکادو و گردو

مخلوطی از آووکادو و گردو در رژیم غذایی می توانید خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش دهد. گلوتاتیون (Glutathione) موجود در آووکادو و گردو باعث می شود که، سموم ذخیره شده در کبد پاک شوند. مخلوط آووکادو و گردو بهترین سم زدا برای کبد است.

سیب و سبزیجات برگ سبز

پکتین (Pectin) موجود در سبزیجات برگ سبز و سیب باعث خروج سموم از کبد شده و از آن محافظت می کند. علاوه بر این، سبزیجات سبز باعث افزایش جریان صفرا می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون کبد را با خواص درمان نارسایی کبدی، خنک کننده بدن، رفع بیماری های کبدی، کنترل چربی کبد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. Parviz.saeedi11
    3 دی 1397

    با سلام وتشکراز مدیروکارکنان محترم فروشگاه آنلاین عطارک بنده دو مرحله از محصول مرمکی شما استفاده کردم وبایداعلام کنم داروی گیاهی برای سم زدایی بدن وباسازی سلولهای مغزی بینظیر هست و همچنین نشاط آور ضدعفونی کننده دندان و دستگاه گوارش است وسرشارازویتامین ث و التیام بخش زخم و هزاران خاصیت که هنوز دانشمندان نتوانستند آنها را کشف کنند وهمچن برای درمان بیماری صرع موثر است و بنده با مصرف آن حتی مواردچون خاطرات گذشته را کاملا بیاد آوردم و هرچه بگوئیم کم است فقط اینکه تصمیم گرفتم مداوم مصرف کنم.

0