topNotif

درمان ترشحات واژن در زنان (علل، علایم و راه های درمان طبیعی و گیاهی آن)

2525 بازدید
16 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

درمان ترشحات واژن در زنان (علل، علایم و راه های درمان طبیعی و گیاهی آن)

یکی از رایج ترین مشکلاتی که زنان با آن درگیر هستند، ترشحات واژنی است. تحت شرایط سالم و طبیعی، واژن مقداری ترشحات دارد که کمک می کند تا داخل آن مرطوب بماند. در اوقات مختلفی از ماه، این ترشحات ممکن است مانند ترشحاتی غلیظ و یا سفید رنگ، محسوس باشد. منتهی مقدارش آن قدر کم است که برای لکه دار کردن لباس ها و یا احساس ناراحتی کردن، کافی نیست. اجازه دهید در این مقاله درباره علل، علایم و راه های درمان طبیعی و گیاهی ترشحات واژن در زنان صحبت کنیم.

 

درمان ترشحات واژن در زنان (علل، علایم و راه های درمان طبیعی و گیاهی آن)

درمان ترشحات واژن در زنان (علل، علایم و راه های درمان طبیعی و گیاهی آن)

 

علت ها و علایم ترشحات واژن در زنان

مقداری افزایش در ترشحات واژن در خلال هیجان، فعالیت جنسی، اضطراب بین دو عادت ماهیانه، روز قبل از وقوع قاعدگی و یا هنگامی که شخص خسته از شرایط بدنی است، اتفاق می افتد. ترشحات واژنی چنانچه مقدارش به میزانی افزایش یابد که هر روز لباس ها را لکه دار کند و چنانچه چرکین یا خونین باشد یا باعث خارش، زخم و یا احساس سوزش در ناحیه شود، یک مشکل جدی است.

پوشش داخلی واژن را یک هم سفره طبیعی که در مجرای واژن قرار داشته، سالم و سلامت نگه می دارد. نام آن دودرلین باسیلوس است. این باکتری مفید، PH را اسیدی نگه می دارد که از ایجاد عفونت جلوگیری می کند. شستن مکرر واژن با صابون های دارویی و یا پاک کننده ها این PH را تغییر می دهد و واژن را نسبت به عفونت حساس می کند. تمیزی بیش از حد با استفاده فراوان از دئودرانت ها و ترکیبات شیمیایی نیز خوب نیست. در چنین شرایطی عفونت های قارچی به راحتی ریشه می دوانند. منتهی ممکن است که عفونت مرکب و برخی عفونت ها هم از طریق تماس با جفت در عمل جنسی ایجاد شوند.

درمان طبیعی و گیاهی ترشحات واژن در زنان

نسخه یکم

یک برگ صبر زرد (آلوئه ورا) را خرد کرده و به اندازه دو قاشق غذاخوری عصاره آن را استخراج کنید. آن را سه بار در روز همراه با عسل و به مدت دو هفته بعد از پایان یافتن قاعدگی بخورید.

نسخه دوم

عصاره گیاه مارچوبه را خارج کنید و به مقدار یک قاشق غذاخوری دوبار در روز و به مدت دو هفته میل نمایید.

نسخه سوم

3 تا 4 عدد خمیر گل سرخ (یا گل بامیه) را با آب و با معده خالی به هنگام صبح، به مدت یک هفته بخورید.

نسخه چهارم

عصاره برگ های تازه حنا را استخراج کنید. این عصاره را دو بار در روز (هنگام صبح با معده خالی و هنگام شام و بعد از گذشت 4 تا 6 ساعت از وعده ناهاری) به مدت ده روز میل کنید.

نسخه پنجم

یک مشت زعفران (معادل 6 تا 8 رشته بلند) را در یک لیوان آب بجوشانید به حدی که حجم آب به نصف برسد. دو قاشق چای خوری از این جوشانده را برای چند روز، روزانه بخورید و یا اینکه یک رشته زعفران را در یک قاشق چای خوری شیر حل کنید. سپس، نصف فنجان آب به آن اضافه کنید و بجوشانید تا یک چهارم از آّ باقی بماند. این ترکیب را هر روز میل نمایید.

نسخه ششم

نصف قاشق چای خوری پوست درخت انجیر و نصف قاشق چای خوری پوست درخت انجیر (خشک و آسیاب شده) را در یک لیتر آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید. اجازه دهید تا به دمای قابل تحمل سرد شده و از آن برای شستشو دادن واژن استفاده کنید.

نسخه هفتم

یک قاشق غذاخوری پوست انار خشک را در نیم لیتر آب بجوشانید. حال، آن را صاف کنید و به عنوان ماده شستشو واژن بکار ببرید.

 

همچنین بخوانید:  درمان های گیاهی عفونت ادراری زنان

 

نسخه هشتم

یک قاشق غذاخوری پوست درخت انجیر را در نیم لیتر آب داغ و هنگام شب خیس کنید. صبح روز بعد آن را صاف کنید و به عنوان یک شستشو دهنده واژن استفاده کنید.

نسخه نهم

خمیری از برگ ها یا میوه گیاه آمله درست کنید. دو قاشق چای خوری از آن را با یک لیوان شیر چرخ کرده (شیر زده شده) بخورید. اگر از این گیاه در دسترس نبود، میوه آمله را هر روز با غذا میل کنید. این گیاه سرشار از ویتامین ث است.

نسخه دهم

یک موز را برش دهید و به آن یک قاشق غذاخوری عصاره تازه آمله همراه با یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. این ترکیب را روزانه میل کنید.

نسخه یازدهم

ریشه های خشک شده گیاه آمله را بشویید. سپس، آن را پودر کرده و نگهداری نمایید. هر زمان مشکلی در مورد خونریزی زیاد قاعدگی و یا ترشحات واژن به وجود آمد، یک قاشق چای خوری از این پودر را در یک فنجان آب بجوشانید. کمی به آن عسل یا شکر اضافه کرده و آن را با معده خالی به مدت 2 تا 3 روز میل کنید.

نسخه دوازدهم

در مورد عفونت های قارچی واژن، وقتی که ترشحات واژن مثل لخته پنیری به رنگ سفید کدر بوده و همراه با درد و سوزش است، همراه با شستشو دهنده هایی موضعی که قبلا پیشنهاد شد، روزانه یک فنجان ماست تازه میل نمایید.

نسخه سیزدهم

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را همراه با کمی عسل به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح ناشتا بنوشید.

برای درمان ترشحات واژن توجه داشته باشید که:

  • کم خونی یا هرگونه اختلال ناتوان کننده را در بدن، بی درنگ درمان کنید.
  • غذای سالم و مغذی بخورید.
  • مراقب بهداشت فردی باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه موصیلی سفید را با خواص تقویت میل جنسی، بهبود ضعف جنسی، درمان اختلال نعوظ، کاهش استرس و اضطراب ذهنی، آنتی اکسیدان و درمان عفونت، افزایش شیر مادر، افزایش وزن و افزایش حجم عضلات، تقویت ایمنی بدن، کنترل دیابت، تسکین درد و التهاب ناشی از آرتروز، درمان اختلالات ادراری مانند بی اختیاری ادرار و…بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0