topNotif

درمان جوش سر سیاه با ماسک های خانگی

2603 بازدید
17 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

درمان جوش سر سیاه با ماسک های خانگی

مجاری چربی که در قاعده غده های سبوم ساز قرار دارند به وسیله چربی، گرد و خاک و دوده روزانه که در محیط زیست وجود دارد بسته شده و باعث به وجود آمدن جوش های سر سیاه می شوند. این جوش ها در هنگام برخورد با هوا، در اثر اکسیداسیون سیاه می شوند. البته این جوش ها ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشند. گاهی مصرف بی رویه از محصولات آرایشی، باعث تشدید آن ها نیز می شود. برخی افراد سعی می کنند با سوزن، سنجاق یا مو چین آن ها را بردارند. این کارها نادرست و غیر بهداشتی بوده و فقط وضعیت جوش ها را بدتر می کنند. بهتر است به جای این کارها از روش های ایمن تری مانند ماسک های خانگی و طبیعی استفاده کنید. حال، با درمان جوش سر سیاه با ماسک های خانگی آشنا شوید.

 

درمان جوش های سر سیاه با ماسک های خانگی

درمان جوش های سر سیاه با ماسک های خانگی

 

درمان جوش سر سیاه با ماسک های خانگی

ماسک صورت آرد ماش

ترکیبات

  • آرد ماش یک قاشق غذاخوری
  • زردچوبه نصف قاشق چای خوری
  • آب به مقدار لازم

روش تهیه

آرد ماش و زردچوبه را با هم مخلوط نمایید. سپس، کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. حال این ماسک را بر روی جوش ها و حتی کل صورت قرار دهید. این ماسک را می توانید یک روز در میان استفاده کنید. ماسک صورت آرد ماش علاوه بر درمان جوش سر سیاه به عنوان یک لایه بردار، سلول های مرده پوست را پاک کرده و باعث درخشندگی پوست نیز می شود. لازم به ذکر است ماش ممکن است برای برخی از پوست ها ایجاد حساسیت کند بنابراین، قبل از استفاده مقدار کمی از آن را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت از مصرف آن خودداری کنید. اگر به آرد ماش حساسیت دارید به جای آن از عدس پودر شده استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی

ترکیبات

  • پوره گوجه فرنگی یک سوم فنجان
  • بغلور آسیاب شده جو یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق چای خوری

روش تهیه

پوره گوجه فرنگی، آرد بلغور جو و عسل را با هم مخلوط نمایید تا یک خمیر درست شود. یک لایه ضخیم از این ماسک را حدود 10 تا 15 دقیقه روی صورت قرار دهید. سپس، آن را با آب گرم بشویید. گوجه فرنگی به علت دارا بودن ماده ای به نام لیکوپن یکی از بهترین مواد برای پوست محسوب می شود. این ماسک منافذ بسته شده را پاک و تمیز کرده و برای درمان جوش سر سیاه و سفید مناسب است.

 

همچنین بخوانید:  دستور ساخت انواع ماسک های روشن کننده صورت خانگی

 

ماسک گل سر شور

ترکیبات

  • گل سر شور یک سوم فنجان
  • عصاره (آب) سیب زمینی یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

گل سر شور را به با آب سیب زمینی مخلوط نمایید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. سپس، این ماسک را بر روی جوش ها و یا کل صورت قرار دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید و بعد از پاک شدن کامل ماسک، مجدد صورت را با سرد بشویید. ماسک گل سر شور یک ماسک با قدرت پاک کنندگی قوی است که به درمان جوش سر سیاه کمک می کند.

ماسک دارچین

ترکیبات

  • پودر دارچین یک قاشق مرباخوری
  • آبلیمو تازه یک قاشق چای خوری

روش تهیه

چوب دارچین را به خوبی آسیاب کنید و یک قاشق مرباخوری از آن را با آبلیمو تازه مخلوط نمایید. سپس، آن را بر روی جوش های پوستی قرار دهید. این ماسک خاصیت ضدعفونی کننده و ضد التهابی دارد و بهتر است برای درمان جوش سر سیاه، هر روز به مدت 5 روز استفاده شود.

ماسک بلغور جو و ماست

ترکیبات

  • آرد بلغور جو یک قاشق غذاخوری
  • زردچوبه نصف قاشق چای خوری
  • ماست به میزان لازم

روش تهیه

آرد بلغور جو را با زردچوبه مخلوط کرده و به سپس، مقدار کافی ماست به آن اضافه کنید تا خمیر ایجاد شود. سپس، این ماسک را روی صورت خود بمالید تا خشک شود. پس از خشک شدن آن را با آب بشویید. این ماسک برای علاوه بر درمان جوش سر سیاه، یک لایه بردار قوی است که به پاکسازی پوست کمک می کند. بهتر است این ماسک را هر روز به مدت یک هفته استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر دارچین را با خواص شل کننده عضلات، آرامبخش، آنتی بیوتیکی، چربی سوز، ضد سرطان، اشتها آور، ضد نفخ، ضد درد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0