topNotif

درمان خانگی بیماری صرع و کمک به این بیماران در خانه

2366 بازدید
24 فروردین 01
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 25 فروردین 1401

با درمان خانگی بیماری صرع و کمک به این بیماران در خانه آشنا شوید.

صرع یک ​​بیماری شایع است که بر مغز تأثیر می گذارد و باعث تشنج های مکرر می شود. تشنج انفجاری از فعالیت الکتریکی در مغز است که به طور موقت بر نحوه عملکرد آن تأثیر می گذارد. آنها می توانند طیف گسترده ای از علائم را ایجاد کنند. صرع می تواند در هر سنی شروع شود، اما معمولا در دوران کودکی یا در افراد بالای 60 سال شروع می شود.

صرع به طور سنتی با داروهای ضد تشنج درمان می شود. اگرچه آنها می توانند بسیار مفید باشند، اما ممکن است این داروها برای همه موثر نباشند، و مانند هر دارویی، می توانند با خطر عوارض جانبی همراه باشند.

برخی از افراد مبتلا به صرع به درمان‌های طبیعی و درمان‌های جایگزین روی می‌آورند تا به تسکین علائم یا تکمیل درمان‌هایشان کمک کنند. از گیاهان و ویتامین ها گرفته تا بیوفیدبک و طب سوزنی، تعدادی برای انتخاب وجود دارد.

  1. درمان های گیاهی
  2. ویتامین ها
  3. تغییرات رژیم غذایی
  4. خودکنترلی و بیوفیدبک
  5. طب سوزنی و مراقبت های کایروپراکتیک

درمان های گیاهی بیماری صرع

با افزایش علاقه عمومی، درمان های گیاهی و نسخه های خانگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به نظر می رسد برای هر بیماری گیاهی وجود دارد. برخی از رایج ترین گیاهان دارویی که برای صرع استفاده می شود عبارتند از:

  1. بوته سوزان
  2. خاکشیر
  3. هیدروکوتیل
  4. زنبق دره
  5. دارواش
  6. ماگورت
  7. گل صد تومانی
  8. کلاه جمجمه
  9. درخت بهشت
  10. سنبل الطیب

توجه کنید که اگر چه برخی از گیاهان ممکن است به صرع کمک کنند، برخی دیگر ممکن است علائم شما را بدتر کنند. بنابراین قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

 

درمان خانگی بیماری صرع و کمک به این بیماران در خانه

درمان بیماری صرع

ویتامین ها مفید

برخی ویتامین ها ممکن است به کاهش تعداد تشنج های ناشی از برخی از انواع صرع کمک کنند. اما به خاطر داشته باشید که ویتامین ها به تنهایی کار نمی کنند. آنها ممکن است به برخی از داروها کمک کنند تا موثرتر عمل کنند یا دوز لازم را کاهش دهند.

ویتامین B-6

ویتامین B-6 برای درمان شکل نادری از صرع به نام تشنج وابسته به پیریدوکسین استفاده می شود. این نوع صرع معمولا در رحم یا بلافاصله پس از تولد ایجاد می شود. این به دلیل ناتوانی بدن شما در متابولیسم مناسب ویتامین B-6 ایجاد می شود.

اگرچه شواهد امیدوار کننده است، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مکمل ویتامین B-6 برای افراد مبتلا به انواع دیگر صرع مفید است یا خیر، مورد نیاز است.

منیزیم

کمبود شدید منیزیم ممکن است خطر تشنج را افزایش دهد. تحقیقات قدیمی‌تر منبع معتبر نشان می‌دهد که مکمل منیزیم ممکن است تشنج را کاهش دهد.

ویتامین E

برخی از افراد مبتلا به صرع ممکن است کمبود ویتامین E نیز داشته باشند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که ویتامین E توانایی های آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد.

این تحقیق همچنین نشان داد که به کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع که علائم آنها با داروهای معمولی کنترل نمی شود کمک می کند. این مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف ویتامین E با داروهای سنتی برای صرع ممکن است بی خطر باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

سایر ویتامین ها

داروهای مورد استفاده برای درمان صرع نیز ممکن است باعث کمبود بیوتین یا ویتامین D شود و علائم شما را بدتر کند. در این موارد، پزشک شما ممکن است ویتامین هایی را برای کمک به مدیریت وضعیت شما توصیه کند.

 

همچنین بخوانید:  بیماری صرع چیست و چگونه درمان می شود؟

 

تغییرات رژیم غذایی

برخی تغییرات رژیم غذایی نیز ممکن است به کاهش تشنج کمک کند. شناخته شده ترین رژیم غذایی رژیم کتوژنیک است که بر خوردن نسبت بالاتر چربی تمرکز دارد.

رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و کم پروتئین در نظر گرفته می شود. تصور می شود که این نوع الگوی غذایی به کاهش تشنج کمک می کند، اگرچه پزشکان دقیقا دلیل آن را نمی دانند.

کودکان مبتلا به صرع اغلب تحت رژیم کتوژنیک قرار می گیرند. بسیاری از مردم محدودیت ها را چالش برانگیز می دانند. با این حال، این نوع رژیم غذایی ممکن است مکمل سایر اقدامات درمانی برای کمک به کاهش تشنج باشد.

 نیازی به روزه گرفتن یا شمارش کالری نیست. کاهش تشنج اغلب در عرض چند ماه مشاهده می شود.

خود کنترلی و بیوفیدبک

برخی از افراد مبتلا به بیماری صرع سعی می کنند فعالیت مغز خود را برای کاهش میزان تشنج کنترل کنند. تئوری این است که اگر بتوانید علائم یک تشنج قریب الوقوع را تشخیص دهید، ممکن است بتوانید آن را متوقف کنید.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری صرع حدود 20 دقیقه قبل از وقوع تشنج علائم او را تجربه می کنند. ممکن است متوجه بوهای غیرمعمول، دیدن نورهای عجیب و غریب یا تاری دید شوید.

ممکن است چندین روز قبل از این رویداد علائمی را احساس کنید. این علائم عبارتند از:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • خستگی
  • سردردهای بد

روش های خود کنترلی برای جلوگیری یا کاهش شدت تشنج به محض رسیدن آن استفاده می شود. چندین تکنیک وجود دارد که همه آنها نیاز به تمرکز خوب دارند.

نمونه ها عبارتند از:

  • مدیتیشن
  • پیاده روی
  • سرگرم شدن در یک کار
  • استشمام بوی قوی

به معنای واقعی کلمه به تشنج “نه” گفتن

مشکل این روش ها این است که یک تکنیک واحد برای متوقف کردن تشنج وجود ندارد. و تضمینی وجود ندارد که هر یک از آنها هر بار کار کنند.

روش دیگر شامل بیوفیدبک است. مانند اقدامات خود کنترلی، هدف این فرآیند کنترل فعالیت مغز شماست.

بیوفیدبک از حسگرهای الکتریکی برای تغییر امواج مغزی استفاده می کند. حداقل یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که بیوفیدبک به طور قابل توجهی باعث کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع می شود که نمی توانند علائم خود را با داروهای معمولی مدیریت کنند.

ممکن است مدیریت شرایط خود به تنهایی با خود کنترلی و بیوفیدبک دشوار باشد. هر دو روش برای تسلط به زمان، پشتکار و ثبات نیاز دارند. اگر تصمیم به رفتن به این مسیر دارید، صبور باشید. بدون تأیید پزشک خود، مصرف داروهای تجویز شده را کاهش یا قطع نکنید.

طب سوزنی و مراقبت های کایروپراکتیک

طب سوزنی و درمان های کایروپراکتیک گاهی اوقات جایگزینی برای درمان بیماری صرع در نظر گرفته می شوند.

روش دقیق کمک طب سوزنی مشخص نیست، اما روش چینی باستان برای کمک به کاهش درد مزمن و سایر مسائل پزشکی استفاده می شود. تصور می‌شود که با قرار دادن سوزن های ظریف در قسمت‌های خاصی از بدن، پزشکان به بدن کمک می‌کنند تا خود را بهبود بخشد.

طب سوزنی ممکن است فعالیت مغز را برای کاهش تشنج تغییر دهد. یک فرضیه این است که طب سوزنی ممکن است با افزایش صدای پاراسمپاتیک و تغییر اختلالات اتونوم، بیماری صرع را کنترل کند.

دستکاری ستون فقرات در مراقبت های کایروپراکتیک نیز ممکن است به بهبودی بدن کمک کند. برخی از کایروپراکتیک ها از دستکاری های خاصی برای کمک به کنترل تشنج ها به طور منظم استفاده می کنند. مانند طب سوزنی، مراقبت های کایروپراکتیک به طور گسترده به عنوان شکل موثری از درمان بیماری صرع دیده نمی شود.

بسیاری از افراد روش های درمانی مختلفی را امتحان می کنند تا زمانی که بهترین روش را پیدا کنند. صرع یک بیماری جدی است و پیشگیری از تشنج بسیار مهم است. درمان های طبیعی ممکن است مکمل درمان پزشکی شما باشد. در برخی موارد، این درمان ها حتی ممکن است درمان شما را بهبود بخشد.

مطمئن ترین راه برای درمان بیماری صرع، مشاوره کامل با متخصص مغز و اعصاب است. افزودن گیاهان دارویی یا سایر درمان ها بدون مشورت با آن ها ممکن است با اثر بخشی داروی شما تداخل داشته باشد و ممکن است خطر تشنج بیشتری را به همراه داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد تشنج را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0