topNotif

درمان راش پوستی نوزادان ناشی از پوشک

2209 بازدید
18 بهمن 97
بهاره
,

درمان راش پوستی نوزادان ناشی از پوشک

ظهور وسايل راحتی جديد به همراه خود عوارض جانبی هم آورده است. استفاده از پوشک های يک بار مصرف همراه با محافظ پلاستيكی در مقايسه با گذشته كه از كهنه پارچه های معمولی برای اين كار استفاده می شد، بسيار بيشتر موجب زخم شدن پاي بچه ها مي شود. بسیاری از کودکان زیر 2 سال به دلیل استفاده از پوشک دچار مشکلاتی چون راش پوستی و یا عرق سوز شدن می شوند. در این مقاله، درمان راش پوستی نوزادان ناشی از پوشک را مطرح خواهیم کرد.

 

درمان راش پوستی نوزادان ناشی از پوشک

درمان راش پوستی نوزادان ناشی از پوشک

 

علل و علايم راش پوستی نوزادان ناشی از پوشک

راش هاي پوستي در قسمت كشاله ران نوزادان اتفاق مي افتد زيرا پوست های حساس نوزادان در تماس با ادرار و مدفوع، دچار سوختگی پوست می شود. اغلب اوقات اين ناحيه به طور دقيق تميز نشده و خشك نگه داشته نمي شود. عمل قديمي لخت نگه داشتن پاي بچه يا استفاده از كهنه هاي نخي نرم حتي اگر چه كه موجب تعويض مكرر تشك بچه و شستشوي اضافي مادر مي شد كار خوبي بود. مواد محلول و باكتري هاي خاصي در ادرار بچه وجود دارد كه به خودي خود مشكلي را ايجاد نمي كنند اما تماس طولاني مدت آن ها با پوست و مرطوب بودن ناحيه موجب خشك شدن، زخم، التهاب و قرمزي شديد پوست مي شود كه ممكن است عفوني شده و موجب وضعيتي پر چرك و خون شبيه به اگزما شود.

اين حالت ممكن است محدود به ناحيه تناسلي شده و يا به ران ها، باسن ها و غيره گسترش يابد. مواد پاك كننده و دستمال هایی كه براي شستن بچه به كار مي رود و تميز كردن و خشك كردن ناقص نوزاد نيز مي تواند موجب راش هاي پوستي در نوزاد شوند. گاهي اوقات، رژيم غذايي مادر ممكن است اجزايي داشته باشد كه وارد شير او شود كه با نوزاد سازگار ندارند. برخي از نوزادان ممكن است راش هاي پوستي ناشي از حساسيت نسبت به شير داشته باشند، در اين صورت اين راش ها محدود به ناحيه اي كه پوشك مي شود، نيست.

 

همچنین بخوانید:  حساسیت های پوستی در نوزادان

 

درمان راش پوستی نوزادان ناشی از پوشک

  • رايج ترين عامل براي ايجاد اين راش ها را حذف كنيد. پوشك كودك را هر روز حداقل ٧ بار تعويض كنيد و اگر از كهنه پارچه اي استفاده مي كنيد، از مواد شوينده و سفيد كننده هاي قوي استفاده نكنيد و بعد از شستشو به خوبي آبكشي كنيد.
  • كودك را بعد از هر بار تعويض با آب بشوييد و كامل خشك كنيد. از مصرف دستمال هاي مرطوب جهت شستشو اجتناب كنيد.
  • ماليدن لايه نازكي از روغن نارگيل همراه با روغن زيتون در محل آسيب ديده باعث آرامش و درمان راش هاي پوستي نوزادان مي شود. اين كار مثل يك لايه محافظ عمل مي كند.
  • براي درمان راش پوستي نوزادان، پاي بچه را با آبي كه در آن برگ هاي درخت زيتون جوشيده شده است، بشوييد. براي اين كار، يك مشت برگ زيتون را در ٢ تا ٣ ليتر آب قرار دهيد. برگ ها را تا زماني كه آب سرد مي شود به حال خود رها كنيد، اين آب را صاف كنيد و به كار ببريد.
  • خمير حاصل از برگ هاي گشنيز نيز براي درمان راش پوستي نوزادان بسيار مناسب است و سبب كاهش سوزش و ايجاد احساس آرامش نوزاد می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ زیتون را با خواص بهبود عملکرد قلب و عروق، تنظیم قند خون و فشار خون، جلوگیری از سرطان، استخوان سازی، خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی، داروی ضد سرماخوردگی، بهبود عملکرد جنسی، بهبود اختلالات حرکتی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0