topNotif

درمان زائده های گوشتی (منگوله پوستی) با روش های خانگی

3436 بازدید
08 مرداد 98
بهاره
,

درمان زائده های گوشتی (منگوله پوستی) با روش های خانگی و مواد طبیعی

زائده های گوشتی یا منگوله پوستی یا آکروکوردون (acrochordon) توده های خوش‌خیم کوچکی هستند که در اثر ساییدگی یا چین خوردن پوست، ایجاد می‌شوند. زائده های پوستی، طبق نظر کارشناسان، نتیجه انباشت عروق خونی و کلاژن در ضخیم ترین قسمت پوست است. آن ها قسمت های گوشتی زائدی هستند که تغییر شکل یافته و در زیر بغل، گردن، قسمت پایین سینه، پلک ها و بازوها در زنان و مردان ظاهر می شوند. با این حال آن ها را به صورت طبیعی با درمان های خانگی که در ادامه ذکر می شوند، می توان از بین برد.

 

درمان زائده های گوشتی (منگوله پوستی) با روش های خانگی

درمان زائده های گوشتی (منگوله پوستی) با روش های خانگی

 

درمان زائده های گوشتی (منگوله پوستی) با روش های خانگی

1- سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک ضد باکتری عمل می کند. جهت درمان، مقداری پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به طور مستقیم بر روی زائده های گوشتی قرار دهید. این کار را هر روز برای یک ماه انجام دهید.

2- آب پیاز

یک پیاز را نصف کنید و مقداری نمک رویش ریخته و در طول شب آن را کنار بگذارید. صبح پیاز را فشار داده و آبش را در ظرفی بریزید و نگهداری نمایید. به مدت 10 تا 12 روز روی زائده ها را با آب پیاز ماساژ دهید. آب پیاز به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد به درمان بیماری های پوستی کمک می کند.

3- روغن درخت چای

روغن درخت چای به عنوان یک ضد باکتری به درمان زائده های گوشتی کمک می کند. یک پنبه را به مقداری روغن درخت چای آغشته کنید. سپس پنبه را به آرامی و در حالت دایره وار بر روی زائده ها ماساژ دهید. این کار را به مدت یک هفته هر روز انجام دهید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

4- روغن کرچک

روغن کرچک حاوی چربی طبیعی است که به بهبود زخم، ترمیم پوست آسیب دیده و همچنین زائده های گوشتی کمک می کند. بدین منظور، مقداری روغن کرچک را با جوش شیرین مخلوط کرده تا یک ماده خمیری ایجاد شود. این خمیر را روی موضع گذاشته و بعد از یک ساعت محل را بشویید. به مدت 2 تا 4 هفته از مواد خمیری شکل بر روی زائده ها استفاده کنید تا نتیجه دلخوته حاصل شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان خانگی بیماری کلوئید پوستی

 

5- نوار چسب ضد آب (داکت)

برای از بین بردن زائده های گوشتی 10 تا 12 روز نوار چسب داکت را بر روی زائده ها قرار دهید تا در نهایت از آن ها خلاصی پیدا کنید. این روش یکی از اثر بخش ترین روش ها می باشد.

6- پوست موز

پوست موز حاوی آنتی اکسیدان ها و آنزیم هایی است که به حذف زائده های پوستی کمک می کند و سبب زیبایی پوست می شود. بدین منظور، یک موز را از وسط بریده و پوست آن را بر روی زائده قرار دهید. سپس با نوار چسب آن را بر روی پوست خود محکم کنید و تا فردا صبح پوست موز را بر روی بگذارید. تکرار این روش باعث درمان زائده های پوستی می شود.

7- سیر

سیر به عنوان یک ضد باکتری و یک آنتی بیوتیک طبيعی برای سلامتی و زیبایی بدن استفاده می شود و کاربردهای شگفت انگیز برای پوست و مو دارد. برای درمان زائده های پوستی سیر یکی از بهترین روش ها می باشد. جهت درمان، یک تا دو حبه سیر را له کرده یا رنده کرده و بر روی پوست قرار دهید. بعد از حدود یک ساعت پوست را شسته و خشک کنید. برای اثر بخشی بیشتر این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

8- آب آناناس

مقداری آب آناناس را هر روز بر روی زائده های گوشتی قرار دهید و آن را نشویید. این کار را 10 روز انجام د هید تا زائده گوشتی ناپدید شود. از این روش برای از بین بردن زگیل و خال هم استفاده می شود.

نکته: این راهکارها را انجام دهید تا زمانی که زائده پوستی ناپدید شود. زائده های گوشتی بدون درد هستند و با انجام این راهکارها به راحتی در خانه از شرشان خلاص خواهید شد. با این حال برای جلوگیری از عفونت در انتها می توانید محل زائده های پوستی را با الکل تمیز کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن درخت چای را با خواص ضد جوش و آکنه، درمان ریزش مو ،درمان تاول و زخم ،ایجاد لطافت و زیبایی در پوست و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0